Lördag 10/6!

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Tisdag 8/12-2015. Jag är verkligen sämst på att göra grönsaker till maten! Och jag måste verkligen skärpa mig med det! Men här hade jag faktiskt varit duktig och gjort det! Så självklart måste man ju fota då Haha. Korvstroganoff & ris med grönsaker till, i alla fall {Milo 2år & 5 månader}. {Milton 8 månader}.
 
 
 
Underbar lördag(!), då jag hunnit med en massa!
Dagen började redan klockan 05:50, då barnen väckte oss. Jag var dock hyfsat pigg, då jag somnat på soffan redan 19:30 under gårkvällen!! Blev en lugn och skön morgon, med en kopp kaffe framför bloggen en stund!

Fortsatte med killarnas klädgarderober. Och nu är bådas helt klara! Allt försmått är borta! Samt att jag har rensat ut en massa! Tror jag slängde iväg ca 4 stora säckar(!) {eller ah, det mesta ska säljas på nästa klädbytardag}. Allting är även invikt nu! Såå skönt!
 
Rensning pågår..
 
 
Bild på Milos garderob. Designad utav mig, byggd utav Rickard, och sedan vitmålad samt dekorerad {målat med markeringspenna} utav mig.
 
 
Verkligen tvättat som en tok idag! Tror jag kört närmare 8 maskiner tvätt! Så just nu hänger det på tork både utomhus {vi har torkvinda}, 3 fyllda torkställ inomhus, hela min skivstång är fylld med galgar {där jag hängt upp tröjor m.m.}, samt att det hänger över både crosstrainer och köksstolar här hemma.
 
Åt middag - färskpotatis, kött & gele´, mums!
 
Precis när jag vart klar med pojkarnas kläder, kom Mommo, Moffa & Felicia och överraskade! 
Mommo tyckte det var "kul" att jag tvättat så mycket, för då kom golvet i tvättstugan äntligen fram! 
Så hon drog med mig på ett städ-race där inne!
Vi började med att slänga ut precis allting på uteplatsen som är precis utanför. Ruskade allting, samt slängde all tvätt i tvättkorgar. Mamma dammsög & torkade golven både där inne och i badrummet när vi ändå var igång! Verkligen såå obeskrivligt skönt när det vart klart, för har varit äckligt där länge nu! 
 

Efter städningen vart det dags för lite mellis för vår del {Mommo & Moffa hade redan ätit, så dem tog bara en kopp kaffe, samt höll oss sällskap}. Satt ute på altanen, och det blev min nya favorit - hönökaka med stekt ägg. Fanns kött också om man hellre ville ha det. {Rickard hade stekt både ägg & kött medans jag & Mommo städade}.
 
 
Till efterrätt tog vi en kopp kaffe var, samt mumsade på några små JÄTTEN rån allihopa.
 
 
Efter att dem åkt hem sen, och barnen somnat, fortsatte jag lite i tvättstugan & badrummet.
Våt torkade badrumsskåp & badrumshyllor, tvättmaskin, samt skrubbade handfatet med klorin.
 
 
 
Diskade ur en massa smutsiga förvaringslådor osv, men när det gick som bäst, tog ju självklart varmvattnet slut. Så bara att fortsätta imorgon igen..
 
 
Kram Zandra
 

 
 
Jag fortsätter rensa på datan, och hittade dessa kort, som jag inte visat på bloggen tidigare.
 
 
Inlägg:
Onsdag 16/12-2015!
 
När jag ändå skrev om städning, tänkte jag att jag kunde publicera dessa kort, hehe.
När vi precis hade flyttat in här, hade vi ingen tvättmaskin den första tiden! Vilket gjorde att det samlades på enormt mycket tvätt..! Så en dag, fick jag boka tvättstugan hemma hos mamma & pappa, för att komma ikapp lite. Rickard sov dock inte hemma denna dag, så jag fick packa, samt släpa ut alla ton med smutstvätt + 2 små barn själv, och sedan fortsätta med allt i stan. {ändå vart det endast hälften av all tvätt vi hade!}.
 
Packa, packa, packa..
 
 
Sådär, då åker vi då!
 
 
Som tur var följde mamma med ner i tvättstugan sen i alla fall.
 
 
 
Såå glad att vi har tvättmaskin nu!
Mamma
2017-06-15 @ 22:59:49

Kul födelsedag för mig:)
Hade jag totalt förträngt. Kram på er




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0