Julafton 2016 (24/12)!

Så var dagen med stort D här! Morgonen bestod utav fix. Barnen skulle badas, Rickard duscha & raka sig, alla skulle klä sig, jag sminka mig & locka håret.
 
 
 
Under natten, hade Tomten () varit här, och lagt ett paket under barnens säng!
Milo kom i vanlig ordning till våran säng, framåt "morgon-timmarna". Så han missade ju sitt paket under sängen. Han & Lillebror badade i stort sett direkt på morgonen, så då frågade jag honom om han trodde, att Tomten hade lämnat något paket till dem under natten? Och att han fick titta under sin säng, om Tomten hade varit där och lämnat något.
 
Milo tittar efter paket under sängen. Handduk + luva med Smurfarna {fått av Mormor & Morfar när dem var i Cypern}.
 
 
Lyckan, när man hittar ett paket från självaste Jultomten under sängen!
 
 
I paketet, gömde sig...
 
 
 ... En bil-ramp {med ljud}! 
Julklappen var alltså till dem båda! {Nästa år kommer dem att få var sitt paket, under sin egen säng. Då är Milton 2år gamal}.
 
 
Vid ca 10:30(?), åkte vi till barnens Farmor & Farfar för jul-firande!
Där var också: Rickards lillebror Rasmus, storasyster Rebecka med pojkvän. Rickards ena moster med son, dottern Isabelle {som är ungefär lika gamal som Milton} och partner :)
 
 
Milton, Milo & Isabelle leker på golvet {Redigerade Isabelle, ifall hennes föräldrar inte vill att hon ska vara med på internet :) }.
 
 
 
Som vanligt {tyärr}, blev det inga kort på självaste julbordet :( {Känns så pinsamt att sitta och fota sin mat, inför alla}. Men sen varje gång man kommer hem, och ska blogga, så ångrar man sig såå att man inte tog några kort! För en blogg är ju så mycket roligare, med bilder! 
Kanske ska jag börja be Rickard fota lite? Då han inte tycker det är hälften så pinsamt som jag, haha.
 
Bild lånad från google! {Så har alltså inget med vårat julbord att göra}. :)
 
 
Vid ca 14:30 vart det äntligen dags för julklapparna!
Blev faktiskt några bilder där i från, so here we go!
 
Farbror Rasmus, Milo och faster Rebecka :)
 
 
 
Milo med sin Farmor :)
 
 
Pappa Rickard, farbror Rasmus & Milo.
 
 
 
Det "enda" Milo önskat sig utav Tomten, var väl egentligen en BLÅ traktor!
Och idag fick han TVÅ  stycken! {en stor blå traktor & en liten blå traktor}. Tack snälla Farmor & Farfar, som gjorde att min dröm gick i uppfyllelse!/ Kramar Milo!
 
 
 
 
Lillebror fick en likadan {stor traktor}, fast grön, respektive en liten traktor, fast röd.
 
 
Längst upp till vänster: Miltons lilla röda traktor.
Längst upp till höger på samma bild: Milos "lilla" blå traktor.
Längst ner: Milos stora blå traktor.
Längst till höger: Lillebrors stora gröna traktor {som är exakt likadan som Milos stora}.
 
 
Min spralliga lilla pojke!
 
 
Lite fler julklappar:
 
Ett turkost serveringsfat/skål på kork-fot.
Söta små tvålar att hänga i badrummet.
Röd glittrig jul-tvål.
 
Utav Rebecka fick jag 3-pack ljus, i 100% stearin. {Milo slarvade bort ett utav dem under julklappsutdelningen, men Rickard hittade det igen som tur var}.
 
 
God jul Milton, önskar faster Rebecka
 
 
God jul Milo, önskar faster Rebecka {Milo fick också 3 böcker, men jag hittade inte den tredje när jag skulle fota. Det var i alla fall en bok där man övar på att räkna! :)}. Tusen tack allihopa!
 
 
Efter alla julklappar, vart det dags för Kalle Anka
 
Milton tröttmössan somnade så gott i pappas famn!
 
 
Milo & farbror Rasmus lägger pussel
 
 
Pusslet {det är 2 stycken olika pussel i denna kartong} var julklapp till Milo, från Rasmus, tack! :D
 
 
Milton, fick istället denna kartong med duplo! :D Så himla fina julklappar verkligen! Tack än en gång alla!
 
 
Tänkte först åka strax efter Kalle Anka. Men sedan blev det att vi stannade på fika också! Bjöds på pannacotta, samt en annan god kaka. Har för mig att det var med rödbeta(?) i, om jag inte helt missminner mig nu, samt saffran ovanpå(?) Jättegott var det i alla fall!
 
 
Vid 17:00 åkte vi hemåt, för ännu mera julfirande, med min familj!
 
Dagens outfit: Julafton:
 
 
3 av högarna med julklappar...
 
 
..Och ännu en enorm shoppingbag med klappar!
 
 
Vi myste i soffan allihopa. Intill granen. Jag läste & Felicia delade ut. Barnen {Milo & Milton} lekte på golvet nedanför. Vi var så inne i allt, att jag helt glömde bort kameran! Så tyvärr har jag inte ett endaste kort från julklappsutdelningen år 2016 med min familj :/
 
Här firade vi i alla fall jul! Vårat vardagsrum julen 2016.
 
 
Efter julklappsutdelningen var leken i full gång!
 
 
 
 
 
Några av julklapparna:
 
Spelet Steka ägg var till hela familjen {Målarbok, kritor & pussel till Milo}.
 
 
Milton fick ett pussel med fordon {dock ligger bitarna inte på den tillhörande plattan på bilden}, samt en bok med Babblarna!
 
 
Milton fick ett påslakanset med Frost.
 
 
Milos vs Miltons biltransport {Vart flera bilar till, men orkade inte leta reda på alla, när jag bara skulle fota lite snabbt}.
 
 
Pojkarna fick en hel drös med filmer {dvd}, utav Felicia, som hon vuxit i från
 
 
Även en lek & lär - dator
 
 
 
 
Några av mina klappar:
*Led-ljus {perfekt om man vill ha tända ljus framme, men har småbarn}.
*Svart bomber-jacka!
*Ljus-slinga för utomhusbruk.
*Fönsterdekorer {julmotiv}.
*Kalender 2017.
 
 
Några av Rickards julklappar! Alla är från mig, utom "Alla bilar 2017" & Robinson Crusoe, som han fick utav mina föräldrar
 
 
Sen så fick han ju filmen Hitta Doris, en vecka före julafton, utav mig också. Då vi firade 13 års förlovning!
 
 
I julklapp utav mig & Rickard, fick killarna {förutom bil-rampen under sängen på morgonen}, flera kilo duplo!
 
 
 
 
Allt dethär var uppdelat, i flera olika paket!
 
 
Och utav mitt stora hjärta, fick jag en barnfri kväll, med bio & god mat, tillsammans!
 
 
Lite senare på kvällen, tänkte vi mysa till det med risalamalta
Rickard skulle bara gå iväg lite snabbt för att lägga Milton..
Dock somnade båda två som små ljus, så vi lät honom få sova 
Milo äter inte risgrynsgröt över huvud taget, och Felicia var mitt uppe i någon lek..
Såå, det vart bara jag, mamma & pappa vid bordet denna kväll!
Det händer ju inte allt för ofta om man säger så, så dem stunderna får man ta tillvara på! haha.
 
 
Hoppas ni alla hade en riktigt GOD JUL!
 
Kram Zandra



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0