Biblioteket med Carro & Clara (Tisdag 10/1)!

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
26/11-2015. {Milo 2 år & 4 månader}. Mm, gott med tacos!
 
 
 
Vardag + Tisdag = PlayDate med Carro & Clara!
Har nog inte skrivit om det här på bloggen tidigare.. Men jag & Carro, brukar försöka träffas, minst en gång i veckan med barnen. Och har alltså gjort tisdagar till "våran dag", eller vad man ska säga. Vi åker till varandra varannan gång. Ibland hittar vi på saker {som idag var vi på biblioteket tex}, och ibland är vi bara hemma och leker 
 
 
Busungarna på morgonen. Kojbygge of course!
 
 
 
Innan vi åkte iväg {för idag skulle vi vara hos dem}, lagade jag pastagratäng till middag.
 
 
 
Rör ner ett paket färskost {philadelfia} i en kastrull med pennepasta.
Blanda detta med en sats köttfärs.
Toppa med körsbärstomater {vi hade pärltomater, då det var kampanj på dem}, och riven mozzarella. Också in i ugnen
 
 
Klockan 13:45 begav vi oss mot stan! :) 
Carro ville till biblioteket, så blev att vi möttes upp där, och sedan vidare hem till dem efteråt :)
 
 
Sist vi var på bibblo, var ungarna {läs Milo denna gång} både trötta & busiga, men idag gick det faktiskt riktigt bra! *peppar peppar* Både jag & barnen lånade lite böcker, också blev det någon film som överraskning till pappan i huset {då dem har slutat att ta betalt för dvd:er nu}! Så kommer absolut låna fler filmer därifrån framöver!
 
Bild från sist vi var på biblioteket {Tisdag 29/11}.
 
 
Lite bilder från idag:
 
Mellis-time!
 
 
 
 
 
 
Clara och Milo gömmer sig under filten
 
 
Prins Milo
 
 
Vid 18:00 vart det dags för oss att åka vidare, för att hämta upp pappa R på jobbet! Blev en sväng på Ö&B också innan hemgång, för att köpa flyttlådor, golvmopp & bajspåsar {läs blöjpåsar ;) }.
 
 
Jag måste verkligen försöka få någon form av ordning & reda här hemma! Vi kan omöjligt ha allting framme(!), trots rensning! Så nu har vi köpt flyttkartonger! Och jag kommer så smått, börja organisera här i skiten framöver! Jul-saker i en låda, försmå bebiskläder i en låda, gamla skolböcker m.m. i en låda, växa-kläder till barnen i en låda, osv.. Ja, ni fattar! Rensa, sortera, skriva på & praktiskt stapla på varandra, i vårat nya "förråd", som Rickard byggt! 
 
"Ordning & reda", samt "Var sak har sin plats" var det va?
Kram Zandra
 

 
 
Inlägg:
 
Jag har så galet många bilder, på rådjur som springer omkring här i våran trädgård!
Här kommer några från 18/1-2016, som jag inte visat tidigare.
 
 
Taget från vårat hall-fönster.
 
 
 
Mamma
2017-01-16 @ 21:33:02

Yippi. Nyfiken på att följa och se vad som händer nu när det blir nytt sovrum mm. Kramis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0