Mössebergs djurpark (Tisdag 20/9)!

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Bild 1: 18/6-2015. Såhär såg det ut, när vi handlade mat, i början som 2-barnsföräldrar
Bild 2: 16/4-2015. Milton & pappa sussar
Bild 3: 19/6-2015. Milton 2 månader gamal
Bild 4: En utslagen hjälte {Milo}

 
 
 
Så var det tisdag igen, och en ny vecka har rullat igång!
 
Tisdag = Stallet!
Min syster har ju börjat rida nu, och jag har lovat att följa med henne dit..
Eftersom hon inte kan rida helt själv ännu, är det jag som får leda och springa bredvid hästen.
Inget mig emot! Är ju hellre ledare, än o bara stå på läktaren och titta på
 
Förra gången red vi ut, och det vart så fruktansvärt mysigt! Vi red längs en stig, genom skogen, och ut på ett fält, där det blev några varv med trav. Solen sken och fåglarna kvittrade! Det var helt tyst, endast hästarnas hovar som steppade mot marken DET är livsglädje enligt mig! Som inte nog med det, klickade jag och hästen så himla bra också(!), ni vet, när 2 blir 1 hahaha. Nee, nu får jag sluta, innan jag skriver en hel häst-novell! Men som sagt, livsglädje!
 
 
Denna tisdag, blev dock inte riktigt som vi hade tänkt oss.. Vi kom dit som vanligt, men upptäckte ganska snabbt att det bara var vi där? Då hade dem börjat med någon ny grej - TeoriVecka.
 
Det innebar tydligen att man själv fick välja vad man ville gå på under veckan. {man fick även gå på alla om man ville}.
T.ex. måndag: Lär dig sadla & tränsa, säger vi.
Tisdag: Såhär förbereder du dig & hästen inför tävling.
Onsdag: Lär dig vad hästen äter.
Nee, men typ så, haha.
Och idag då, skulle dem tydligen visa hur man gör iordning hästarna inför tävlingar typ. Alltså hur man lindar ben, flätar man osv.
Kände att det inte riktigt vart aktuellt för Felicia än, som endast suttit på hästryggen några få gånger! Troligen därför ingen annan i hennes grupp heller var kvar,  såå vi åkte hem igen..

Tänkte först, att egentligen borde man väl kanske åka dit någon annan dag i veckan, för att "utnyttja pengarna", som faktiskt betalas dit! Men alltså, det enda som hade kunnat vara något för Felicia så, var väl i så fall Lär dig sadla & tränsa.. Men det visar ju jag henne, varenda gång, innan ridning! Så varför sitta och åka dit extra, för att någon annan ska säga det till henne?! Så, nee, det blev ingen dag i stallet denna vecka
 
I stället åkte vi tillbaka till Mommo & Moffa, som var ute och lekte med mina bus-troll
Vi gör så att vi byter barn på tisdagar, haha. Jag åker med Felicia till stallet, och dem får lite kvalitetstid, själva med barnbarnen
 
 
Men eftersom det inte blev något stall idag nu då, så åkte vi upp till Mössebergs djurpark tillsammans istället!
Mitt stora hjärta {Rickard} slutade jobbet i samma veva, men ville hellre åka hem och vila/ha lite egentid
 
 
Sån underbar eftermiddag/kväll! Det är liksom i slutet av september(!), och det är fortfarande över 20 grader varmt ute! Denhär hösten har verkligen levererat!
 
 
Så fort vi kom fram, sprang Milton fram till gungorna och ville gunga
 
Moffa tar fart
 
 
Wii..
 
 
 
Haha
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen skulle Moffa cykla också {för att hålla i Milton, så att han också skulle få vara med}.
 
 
 
 
 
 
Milton hittade en kompis
 
 
 
 
 
 
Milo gosar med rådjuren:
 
 
 
 
 
 
 
Var bara tvungen att hälsa på åsnorna, och titta på den nya lilla bebisen, innan vi började gå tillbaka mot bilen igen
 
 
 
 
Alltså, kolla!! Att man ens kan se något under dendär luggen!

 
 
 
Milo framför Mössebergstornet :)
 
 
När jag och barnen sagt hej då till Mommo, Moffa & Moster, och satt i bilen, påväg hem till pappan i huset.. Insåg jag, vilken fin kväll det verkligen var..
Det var länge sedan jag kände en sådan känsla!!
 
När jag var yngre {runt 20, alltså precis innan barnen kom}, älskade jag skogen & naturen! Jag såg allt det vackra i naturen..
 
Men dem senaste 4 åren, har allt bara sett & kännts grått!
Tills nu.. Dedär känslorna börjar komma tillbaka, och jag börjar se det vackra i livet igen..
 
Jag var till och med tvungen att ta fram kameran när jag körde, för att fota den underbara kvälls-himlen!
 
 
 

 
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie  Oldie Oldie Oldie  Oldie Oldie Oldie  Oldie Oldie
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
6/7-2015. God morgon måndag! Milo 1år & 11 månader. Milton 2 månader & 3 veckor.
Lena
2016-09-26 @ 16:03:03
URL: http://ozkagardens.se

Så himla härliga bilder! :)

Mamma
2016-09-27 @ 16:12:16

Saknar er här på rhodos. Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0