Torsdag 29/9! + Inlägg: Att må dåligt!

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
 
 
 
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
25/8-2015. Äter mat i SkaraFrågan är ju bara vad vi gjorde i Skara? {Nackdelen med att ha slarvat med bloggen}, hehe.
Milton 4 månader & 1 vecka. Milo 2år & 1 månad.

 
 
 
{29/9-2016}!
 
Hej Torsdag!
 
Idag, är årets första riktiga höstdag! 
Regnet öser ner, det blåser kallt, och vinden rycker loss löven från träden, som sakta singlar ner till marken.
Riktigt mys-väder!
 
 
 
På morgonen:
 
Alltså, denna lilla klätter-apa, kan verkligen göra mig tokig ibland! Här har han klättrat upp på nya "hallbyrån", och står där uppe och pillar i nyckelskåpet!
 
 
Saken är ju den, att han inte bara gör det en gång.. Utan på en dag, har jag plockat ner ungen därifrån 5 gånger!! 
Och jag måste liksom kunna stå och laga mat, eller diska osv, utan att ungarna har ihjäl sig under tiden!
 
Såå, nu har jag funderat på, om vi kanske ska sätta en liten bräda/skiva, på ena kanten. Då det är där han klättrar upp!
 
 
Själva sittdelen sen, är ju inte lika hög i alla fall.. Så där får han väl fortsätta hålla på och klättra då...
Gah! Samma med köksstolarna, och upp på köksbordet... EVERY DAY...
Så fort man bara springer på toa, eller står och lagar mat, eller vad som helst! Så står han där uppe och vinglar på bordet när man kommer tillbaks...
 
 
 
Milo står och tittar på rådjur i fönstret:
 
 
 
 
 
 
Själv har har jag ägnat mig åt att baka paj denna höstiga torsdag förmiddag!
Ja, inte en äppelpaj då, utan Ost & Skink paj, till dagens middag!
 
 
 
 
 
 
 
Nom nom
 
 
Efter maten, blev det utelek i det blöta
 
 
 
Våra grannar
 
 
Milo hittade en liten gyttjepöl, som han blev överlycklig för! Så sprang direkt och hämtade alla sina traktorer osv.
 
 
 
 
Milton tycker dock inte det är lika roligt ute.. Och speciellt inte när det är blött, kallt, eller regnar...
Han är inne i någon period nu, då han tycker det är jättejobbigt att bli smutsig om händerna! För minsta lilla sandkorn/grässtrå/lera... Så kommer han skrikandes och vill att man tar bort det! Räcker med att han tar i en spade som är lite sandig, så tittar han på händerna sen och börjar grina, för att det är sand på dem!!
 
 
Dags att plocka upp alla äpplen från marken, för dagen...
{Har börjat göra detta varje dag nu, innan mitt stora hjärta kommer hem från jobbet}.
 
 
Tänkte att barnen kunde hjälpa till, så tog den lilla hinken...
Milton plockade typ 2? Sen tröttnade han, och gick o drog mig i byxbenet resten av tiden, i hopp om att bli buren...
 
 
Dem äpplena vi plockade upp från marken, är vinter-äpplen(?)..
Dem som hänger här, är höst-äpplena, och alltså dem som är mogna nu! SÅ GALET GODA!
 
 
Vatten, är tydligen roligare än äpplen? Så när det var dags att ge hönorna mat & nytt färskt vatten, kom alla springandes och ville hjälpa till
 
 
 
 
 
Så veckert! Solen börjar gå ner bakom trädtopparna. Och man ser tydligt regndropparna på torkvindan!
 
 
Idag köpte jag även en liten present, till mitt stora hjärta!
Han fick ett par höst-kängor utav mig!
 
Höst-känga, herr. 199:- på Lidl.
 
 
Rickard är sån, att han köper ingenting till sig själv i kläd & sko-väg!
Inte för att han är snål, utan för att han helt enkelt inte bryr sig. Han orkar inte gå och titta på kläder i affärer, för det är tråkigt!
I somras gick han barfota, från maj till september i stort sett! Den enda gången han hade skor på sig, var till jobbet {och då arbetsskor}. Till och med till mataffären kunde han gå barfota! Ibland om man hade tur, kunde han ha skor på sig.. Men i så fall var det foppatofflor som gällde! Så tillslut fick jag nog! haha.
 
Får väl börja göra som jag gör med barnen, planera inför kommande säsong, och köpa upp, även till honom
För när han väl fått något, så använder han det ju i alla fall
 

 
 
Inlägg:
Onsdag 25/11-2015! Att må dåligt!
 
När vi hade sovrummet på övervåningen, och Milton sov intill mig, i den bruna spjälsängen {han har en vit nu}.
Varje morgon när Milo vaknade, kröp han ner till Lillebror
 
 
 
Äter smörgås.
 
 
 
Min lilla Turtles efter frukosten {därav den inte helt så rena pyjamasen - som förutom det, är påtok för kort}.
 
 
 
Usch. Jag får verkligen ont i magen, när jag tittar på demhär bilderna!
Dethär var precis när vi hade flyttat in i nya huset. Tror vi flyttade in runt den 10:e, eller 17:e november eller nåt(?) {förra året}, och dessa bilder är tagna den 25:e {November}, alltså 1 vecka senare.
Jag var själv hemma i denna röra, med barnen, hela dagarna, från morgon till kväll. Milton är runt 6-7 månader. Milo nyss fyllda 2 år.
Vi renoverade {så det var farliga saker precis över allt}, hade knappt hunnit få upp någonting {mer än porslin, matvaror osv}. Ungarna slet i varenda kartong, varenda låda...
Och jag hade knappt någon tid till att komma iordning! För all min tid, gick åt till att passa dem {så dem inte skulle stoppa något i munnen, skada sig osv}. Sen laga mat, byta bajs & kiss blöjor * 2! Diska, tvätta, natta.. Också hinna med att amma och trösta en bebis som skriker, och vill bli buren konstant {för att han varken kan krypa eller gå}! 
SVIN-KALLT var det också, då våran enda värmekälla just då, var en liten ved-spis i köket! Så fick ju springa och elda i den konstant. När det var som kallast gick det inte att vara i huset, utan då satt vi instängda i köket med händerna över spisen, för att värma oss. Inte sådär jättekul med en liten bebis...
Som inte nog med det, blev ju Rickard sjuk, så han flyttade ju ifrån oss, under tiden han mådde som sämst...
Vilket innebar, att jag gick runt och oroade mig för honom, jag fick ingen avlastning när det gällde barnen, utan jag tog upp dem vid 5/6 på morgonen, hade dem morgon, förmiddag, eftermiddag, kväll, natt, helg... Konstant. {och som alla vet, är det sällan en bebis sover en hel natt, och har man då ett barn till, är det svårt att vila när bebisen sover. För då har man ju den andre lille 2-åringen att ta hand om, som kanske inte sover alls på dagen}.
Läggningarna på kvällen tog tid. Var alltid någon som skrek, och väckte den andre.. Och när båda sov, gick jag ut och körde in ved, inför kommande dag...
 
 
När jag nu skriver dethär, börjar jag förstå mer och mer, varför jag har mått dåligt...
Det blev helt enkelt för mycket...
 
 

 
24/11-2015. Här hade Milo smygit iväg {medans jag satt och matade Lillebror}. Och hittat flyttkartongen med sällskapsspel bland annat...
Alltså ni ser ju hur utrivet det är!
Det var flyttkartonger & prylar över allt! Också skulle man försöka skapa en vardag med 2 små barn, ensam i detta kaos...
Mamma
2016-10-02 @ 20:23:20

Skönt att det börjar ordna upp sig nu,för er. Hoppas bara det kan hålla sig lugnt ett tag nu så ni hinner få ordning i erat hem. Kram på er alla.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0