Tisdag 25/10!

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
6/10-2015. Mammas hjärtan Milo 2år & 2 månader , Milton 5 månader.
 
 
 
Så vart det tisdag!
{25 oktober}.
 
 
När Milton sover sin siesta, brukar jag passa på att börja med middagen. Men vart så mycket potatis-mos över från gårdagen, att jag endast behövde steka några nya korvar idag!
 
Så istället för att stå vid spisen, plockade jag fram rengöringsmedel, målarfärg & pensel!
 
Tvättade rent sten-väggen som kaminen sitter på:
 
 
Också målade jag första lagret med vit färg där. Tog även tag i sista lagret - på "ramen till kylskåpet", samt sten-väggen ovanför kaklet. {Bild på resultatet kommer}.
 
 
Efter maten, brukar ju vi alltid gå ut och leka {om vi är hemma vill säga}. Men idag, gjorde vi faktiskt ett undantag!
Anledningen? - Barnen är sjuka! Det hostas & snurvlas, samtidigt som det både ösregnar & blåser iskall storm ute!
 
Så istället för att gå ut, tog vi ett varmt bad {eller ah, barnen badade}!
 
Blev inga kort, så tänkte att jag bjuder på dessa istället
 
22/12-2015. Vi flyttade hit i början av november {höll på & renoverade från och med oktober, men vi hade kvar våra saker, samt sov i det gamla huset fram tills dess}. Så på korten ovan, har vi bott här i ca 1,5 månad.
Ser ni hur äckligt det är på väggarna osv? Typ intorkat urin & hud-rester, från dem som bodde här innan oss?! Uäk! Har skrubbat halvt ihjäl mig med klorin osv, men det hjälper inte... 
Det är 2 dagar kvar till julafton!! Och jag kommer ihåg hur j*vla dåligt jag mådde!! Jag var själv med barnen 24 timmar om dygnet, { Rickard bodde hos sin bror ett tag}. Och hela huset var en enda stor flyttkartong = KAOS! Hade knappt någon el, så mikrovågsugnen stod i tv-rummet tex, då vi inte hade ett enda uttag i köket(!), ingen värme, ingen tvättmaskin {tog ganska lång tid innan vi kunde tvätta här}, inte ens dricks-vatten i kranen hade vi! {fick åka in till stan och hämta i stora saft-dunkar}. Jätte-praktiskt med ett välling-barn
Ne, THANKS GOD att den tiden {förhoppningsvis} är ett minne blått nu!!
 
 
Kom även ihåg när dem fick sitta och trängas i denhär badbaljan vid bad-dags 
Nu har vi uppgraderat oss till badkar! Dock världens minsta {är som 1/2 normalstort badkar}. Men lyxigt värre för oss!
 
Gamal bild dock! Som är tagen den dagen vi satte in det {13/8-2016}! Därav kaoset runt omkring!
 
 
 
Hur som helst.. Över till dagen!
 
Blev även lite målning efter att barnen somnat denna kväll.
 
Målade första lagrethyllan, som vi ska ha ovanpå skänken i köket.
 
Hyllan ovanpå skänken i köket. Här är den bara ditställd lite slarvigt - står inte ens rakt! Men bara så att ni kan se, vilken hylla jag menar
 
 
Första lagret - check!
 
 
Samt första lagret på den lilla vägghyllan, bredvid kaminen {se röd pil på bilden nedan}.
 
Här får ni även en liten sneak peak på hur det blev, när jag målade "ramen runt kylskåpet", samt stenväggarna runt kaminen vita + en början, på ett av de andra "hemliga" projekten jag skrev om igår
 
Inte så fin än! Men ett lager till, också låta färgen torka {den är fortfarande blöt på kortet}
 
 
Kram Zandra
 

 
 
Inlägg:Tisdag 4/10!
 
Eftersom barnen är sjuka, stannade vi hemma från stallet idag {tisdag 25/10}. Men tänkte att jag kunde visa några bilder från förrförra gången, då vi åkte dit allihopa! {Jag, Milo, Milton, Felica, Mommo & Moffa}.
 
 
Felicia fick Doris. Och dem skulle rida ut igen. Men Mommo, Moffa, Milo & Milton stannade kvar vid stallet, gick en promenad osv, under tiden. Felicia rider, och jag går/springer intill, och leder hästen. Idag fick vi gå först, och vara ledare över hela gänget.
 
 
Lite bilder från stallet:
 
 
Milo & Moffa tittar på hästarna
 
 
Milo hos sin nya favvo-häst
 
 
 
 
 
 
Efter stallet, tänkte vi åka och fika hos Mommo & Moffa.. Men så ringde Rickard & sa att han mådde dåligt, så han ville bli hämtad och åka hem
 
Väl hemma sen upptäckte vi att brödet m.m. var helt slut! Trodde vi hade mer i frysen, men tydligen vart det också slut!
 
Så då tog jag bilen och åkte in till lill-ica här i våran lilla "stad"
Pappan & barnen stannade hemma och kikade på Pippi Långstrump under tiden
 
Så fort jag kommer in i butiken, möts jag av doften av nybakta bullar! Slog mig att det är ju faktiskt kanelbullens dag idag {tisdag 4 oktober}. Så tänkte att jag köper det, och överraskar min älskling med
 
På väg hem. Underbar kväll! <3
Mamma
2016-10-30 @ 01:34:36

Det börjar ju att likna ett litet gulligt torp där också. Duktigt😘

Mamma
2016-10-30 @ 01:34:49

Det börjar ju att likna ett litet gulligt torp där också. Duktigt😘




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0