Mössebergs djurpark (Lördag 15/10)!

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Kom precis på mig själv, att jag har blivit sjukt dålig på att ta "selfies"..
Förr, tog jag liksom dagens outfit & selfies, varenda dag! Och nu syns jag knappt alls på bloggen!
Vad hände liksom?!
Bloggen blir ju mycket mer personlig, och jag uppskattar själv bloggar där själva huvudpersonen också är med! Oavsett om bloggaren är 20år eller 50år!
Vad vore Kissies blogg utan Kissie liksom?! Haha, ne, men ni fattar! 
Så om jag skulle tänka lite mer på det framöver kanske?

 
 
Fortsättning på helgen {lördag 15:e & söndag 16:e oktober}.
 
 
På lördagen åkte Rickard till sina föräldrar, för att fortsätta slakta kalkoner.
Så då åkte jag & barnen upp till Mössebergs djurpark med Mommo, Moffa & Felicia
 
Blåste riktigt kalla & kraftiga vindar idag!
 
 
Barnen lekte med trampebilarna som finns där:
 
 
Milton tyckte det var galet kul att springa bakom bilen, och putta på! Så Milo fick sig en rejäl åktur!
 
 
 
 
Hälsade på hjortarna:
 
 
 
 
 
 
 
Annars i helgen då.. 
Har inte alls hunnit med så mycket här hemma som jag hade velat..
Rickard kom ju inte hem fören vid halv sex på fredagen. Sen var han hos sina föräldrar och slaktade kalkon ända till 19:00 på lördagen. Och söndagen vet jag inte riktigt vart den tog vägen, för det sa ju bara tjof(!), så var den över!
 
Men hallen börjar ta form ialla fall Fortfarande lite småfix kvar här & där, men så är det ju alltid! Blir man någonsin helt klar liksom?
 
Saknar fortfarande sittkuddar. Men dem kan vi inte sätta dit, fören Rickard har fått tillbaka sin häftpistol {den är utlånad till några vänner för tillfället}.  
 
 
Hann fixa klart lilla hall-"byrån" i alla fall! Och ja, det är skit-fult med tejp!! MEN då vi har en liten vandal här hemma, vid namn Milton, som mycket väl vet vad aj aj betyder.. MEN som total-struntar i det när mamma eller pappa inte är i närheten {räcker bara man ska gå på toa så är han där}, så var tvungen att sätta fast sakerna, om jag inte vill ha dem i tusen bitar på golvet vill säga! 
Så nu kan han dra i dem bäst han vill(!) - dekorationen är barnsäkrad! Haha

 
Kommer ni ihåg att jag skrev om att Milton klättrar upp på köksstolarna, och ställer sig på köksbordet m.m. = Livsfarligt! Det räcker liksom med att jag går på toa, eller håller på med maten i köket eller nåt, och han lämnas utan tillsyn i 2 sekunder(!), så är han uppe och klättrar! Man har ju hört hur små 1-åringar som knappt kan gå {men klättra ska dem?!}, ramlat ner, och brytit både armar och ben, fått hjärnskakning osv..
 
Så då kollade jag runt lite på nätet efter tips, och tydligen är det bara jag som missat detta?! 
 
SPÄNNBAND! {eller vad heter dem banden, som man drar runt sakerna/möblerna på släpkärran, när man ska åka iväg till tippen eller flytta tex?}. Hur som helst - dem runt stolarna..! Alltså ! !
 
 
En liten sneak peak från sovrummet kan ni få också! Dock är det långt ifrån klart!
 
 
Jo just det! Har ju fått en massa gjort i pojkarnas rum under helgen! Bilder där i från kommer att dyka upp pö om pö!

 
 
Inlägg:
Helg-morgon!
 
Dendär känslan, då man är dödstrött, efter att ha varit uppe hela natten, med bebisen, som bara skrikit!
Och när man precis har somnat vid 05:00, vaknar 1-åringen {fyller två, om två månader} med världens energi, och vill gå upp för dagen!
 
Demhär bilderna är tagna en helg-morgon, när Milton var liten, och då vi båda var hemma, och kunde hjälpas åt! *guld värt*!
 
Och nej, Rickard brukar inte sova med strumpor/kläder på sig, hahaha Men som skrivet, hade vi ju inte ens hunnit lägga oss för natten ännu Smartast är ju att turas om, när båda ändå är hemma, MEN tror båda barnen höll låda denna natt, så en satt hos Milo och den andra hos Milton
 
 
När man tänker: Hoppas att dem somnar om!!
Också sneglar man lite, och möts av detta!
 
 
Good morning?!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0