Måndag 24/10!

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
14/10-2015. {Milo 2år & 3 månader}. Söt-unge! Här ligger han och pratar med Mommo i telefonen, medans jag byter poop-blöja! Tur att han är blöjfri nu!
 
 
 
 
Välkommen måndag!
 
Ny vecka! Nya tag!
 
Imorse var vi nog alla lite trötta efter helgens roligheter, så barnen sov lite extra länge - underbart!Varför kan inte alla mornar börja så?!
 
 
Jag har börjat fixa & dona i köket lite...
 
 
I förrgår, målade jag "ramen" till kylskåpet, eller vad man nu ska kalla det {se röd pil, på bilden precis nedanför}. Eftersom Rickard har byggt den, så vart den ju brun! Men nu har den alltså blivit vit! Dock ska det på ett lager till, innan det är helt klart, men bild kommer! :) Även det "gula" som ni ser över kaklet {se första bilden precis nedanför}, har jag målat vitt nu!
 
Ska nog även måla den "gula" sten-väggen, som kaminen sitter på {under kaklet}, ser jag nu! {vart ju inte så snyggt direkt, haha}.
 
Texten Hem ljuva hem, har jag bett mamma skriva ut åt mig, på hennes jobb!
 
 
Blev så galet nöjd med den texten! Innan så vart det ju bara helt tomt, plus att den var "gul"!
Hittade en bild på hur den såg ut när vi flyttade hit {se röd pil, på bilden precis nedanför}.
 
Vart även skåpsluckor med knopp ovanför, ser jag nu! Haha.
 
 
Håller även på med fler projekt, vad det gäller kaminen.. Då jag vill göra det lite mer ombonat & mysigt runt omkring den! Men återkommer till det längre fram
 
 
Något som ser så obeskrivligt mysigt ut, är när det finns någon form av sittplats framför brasan!
Möjligheten att sitta där med en bok, värma dem frusna fötterna, eller bara koppla av i lugn & ro!
 
Bilder lånade från google.
 
 
Jag har funderat på detta ett tag nu... Och att trycka in en stor fotölj, eller en gungstol eller liknande, i vårat pyttelilla kök, är bara att glömma!
 
MEN, en liten sittpall kan man väl ändå slinka in? Hihi.
Tänker mig något sånthär
 
 
 
Är ju inte så svårt att snickra ihop en fyrkantig låda utan botten? {4 brädor, också en ovanpå bara}. Sen målar jag den vit, och hänger en fårskinnspläd över - klart!
 
Måste bara kolla med Rickard när han kommer hem, om vi har material liggande osv. Färg & fårskinnspläd har jag ju. Dock har jag bara ett {fårskinn}, och dem är ju bara såå fina, & skapar en sådan obeskrivligt mysig känsla, nu när kylan & julen {} är påväg! Så vill ju ha dem över allt! Haha. En framför brasan i köket, någon på sittbänken i hallen, någon hängandes över soffkanten i vardagsrummet, en framför braskaminen i sovrummet, några på den inglasade altanen.. Någon som matta, någon som dekoration på en fin stol.. Ja ni hör ju! Haha.
 
Skulle vilja åka till IKEA inom en snar framtid, då jag såg dessa på deras hemsida!
 
 
 
Jaja, jag får hålla er uppdaterade om hur det går med mina planer om sittpallen
 
 
Igår {söndag}, tog jag tag i fönstren i köket!
 
FÖRE:
 
Har alltid tyckt att det sett så "tomt" ut upptill på något sätt... Har provat med gardinkappa, men då försvinner ju halva fönstret, och knappt något ljus kommer in!
 
 
Är ju helt såld på den vita lantliga stilen! Så frågade mamma, om inte hon kunde fixa lite fönster-dekor till mig, från sitt jobb Fick hem några rest-ark, som jag sedan mätte och skar ut i remsor... Och såhär blev resultatet
 
EFTER:
 
Är faktiskt jättenöjd! Blev genast mycket mysigare, trots att jag får behålla ljuset från det stora fönstret!
 
 
Annars idag då..
Har diskat, tvättat, lagat mat - äkta potatismos med chorizokorv Och samtidigt tagit hand om ungarna! 
 
Vi har varit ute och lekt i geggan idag

 
 
 
Skitiga barn är lyckliga barn, sägs det ju
 
 
Kram Zandra
 

 
 
Inlägg:
 
7/10-2015. Tränar nacken



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0