Lördag 1/10!

Hej då September, Välkommen Oktober!
 
 
Jahop, 1 oktober idag då. Vilket betyder att min pappa fyller år!
Så:
GRATTIS på din 53-årsdag pappa/Moffa!
 
 
Dock blev det inget födelsedagsfirande idag, då dem är på Rhodos!
 
Denhär bilden skickade mamma nyligen till mig
 
 
Tycker dock inte detdär är någonting, emot min utsikt!
 
 
 
Lördag idag i alla fall. Och åh vad jag älskar helgerna!
Ingen stress på morgonen, sällskap även utav mitt stora hjärta vid frukost, lagar middag ihop, och hela familjen äter tillsammans! På vardagarna är alltid Rickard hemma så sent, så när han väl kommer hem, har jag & småttisarna redan ätit middag för länge sedan..
 
När det är dags för Milton att sova middag, brukar både han & Pappan i huset lägga sig och sova en stund.. Så även idag.
Själv passade jag på att vika in all torr tvätt i sovrummet.
 
Fortsatte vika tvätt, även efter att dem gått upp. Så idag vart det Rickard som stod för matlagningen helt och hållet! Han är verkligen jätteduktig på att laga mat, och det blir alltid så galet gott!!
 
Idag blev det snitzel, potatis & sås, mums! 
 
 
Efter middagen, åkte dem iväg en sväng till barnens Farmor & Farfar, för att hämta material till Rickards garage, som han håller på och bygger.
 
Så då passade jag på att måla igen! Haha
 
Fick bli första lagret med färg, på denhär skänken idag. {Den står i köket just nu}.
 
 
Sneak peak, då den inte är klar ännu! {ska målas ännu ett lager, samt fötterna på den osv}. :)
 
 
Målade den gula stolpen. Fattar inte varför den är gul?! Haha. Hur som helst, så har vi nyligen rivit en vägg där. Det har varit ett "pann-rum(?)" där, eller vad man ska säga. Men nu har vi alltså rivit det rummet, för att få ett större kök!
 
 
 
Såhär såg det typ ut innan {hade faktiskt inga bra bilder, men ni kan ju i alla fall se, att det har varit ett rum där innan}.
 
Dörren in till "pann-rummet(?)".
 
 
 Och såhär såg det typ ut invändigt {större ändå, då man inte ser hela rummet på bilden}. Dethär kortet är alltså taget för ganska länge sedan, och allt är bara inkastat! Påsar, pant-flaskor osv.
 
 
Här har vi precis rivit rummet. Varmvattenberedaren(?) stod där inne. Men nu har den fått flytta ner i jord-källaren. Rickard har börjat bygga en ny vägg här {runt det lilla fönstret}, som ni kan se. Det är nu idag redan tapetserat och klart Och där ser ni också den färgglada stolpen som jag målade vit idag! Den har visst varit mer än bara gul ser jag nu! 
 
Taget den 12/8-2016.
 
 
Under renoveringen i somras {augusti}.
 
 
Får försöka ta en bild snarast, på hur det ser ut nu när det är "klart"! :)
 
 
Huur som helst {hamnade helt på villovägar nu kände jag}, haha.
 
Hann även måla de nya förvaringslådorna, som Rickard byggde förrförra helgen, och som vi ska ha blöjor osv i, på skötbordet. {Bilder på detta kommer}. :)
 
När barnen hade somnat för natten, vart det dags för en dusch. Sedan lite "Funniest homevideos" på tv, med mitt stora hjärta Dock somnade han efter halva programmet, så då gick jag och kokade mig en kopp te´, och satte mig framför bloggen istället
 
Hoppas ni alla hade en härlig lördag! Kramar
 

 
 
Inlägg:
Gårdagen {Fredag 30/9-2016}!
 
Eftersom jag inte varit ute och lekt med barnen idag {dem var ju hos sin Farmor & Farfar, samt ute med pappan en stund mitt på dagen}. Så tänkte jag att jag kunde ladda upp bilderna från gårdagen {fredag} istället Blev ju tyvärr inget bloggande då..
 
Milton hittade en pinne, som han rörde om med i vattnet, som låg i skottkärran.
 
 
 
 
Milo har verkligen blivit så stor! Vart tog min lilla bebis vägen?!
Här hjälper han mamma att ge hönorna mat & nytt färskt vatten. Han älskar att hjälpa till! Min fina lilla kille
 
 
Lillbrosan som försöker hänga på, hack i häl
 
 
Också ska äggen plockas.
 
 
Vi är ute och leker varje dag! {antingen hemma på gården, eller om vi åker in till stan för lek & bus}. Oavsett väder! Det spelar liksom ingen roll om det ös-regnar, eller snöar & är kallt.. Vi går ut en stund mitt på dagen i alla fall! Oftast är vi ute minst 2 timmar i alla fall.
 
Idag öste regnet ner!
Då kan man sitta på "trappen" och käka äpple, i väntan på att pappa ska komma hem från jobbet
 
 
 
Till middag idag, gjorde jag pommes & fläskfile. Gele´ till köttet.
 
 
Lite lek innan sängen
 
 
 
Milo har verkligen börjat leka mera, "på riktigt" nu, eller vad man ska säga. Ni vet, verkligen lever sig in i leken, där gubbarna pratar med varandra osv Så kul att se! {och lyssna på}.
 
 
 
Lyckan(!), när pappan i huset kommer hem från jobbet på fredagen, med en stoor påse med godis, marabou, chips & dricka, och man vet att man har hela helgen framför sig!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0