Julmarknad i Sandhem (Lördag 12/11) + Fars dag (Söndag 13/11)!

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
3/9-2015. Alla vill vara med när pappa ska försöka installera nya hemtelefonen 
 
 
 
Idag vart det julmarknad i Sandhem! Jag hade ju velat åka på julmarknad redan för 2 veckor sedan, då det vart i Hällekis! Men eftersom det inte blev något då, bestämde vi oss för att åka idag!
 
 
Naturen är så vacker nu, med all snö! {Fotona är tagna på vägen dit, ifrån mitt bilfönster}.
 
 
 
Väl framme, satt tomten precis innanför dörren. Så blev ett kort på han & Felicia
 
 
 
 
 
 
 
 
Mitt största & minsta hjärta!
 
 
 
 
 
Vi var inomhus 90% av tiden. Här gick vi bara från själva marknaden, till museet på andra sidan! Därför barnen går utan både mössa & vantar
 
 
 
 
Inne på muse´et:
 
Ett extremt dåligt försök till Dagens outfit!
För det första har jag på mig en blå jacka {ser typ grå ut på bilden?}. Men det är i alla fall en blå jacka/kappa, med vit "päls" typ innuti. Den är ny för i år, och verkligen jättemysig, samt finare i verkligheten.
Naturvit grovstickad kort tröja, med svarta skinn-detaljer på axlarna.
Svarta höga skinn-stövlar med vit päls innuti. Även dessa är nya för i år, och jag verkligen älskar dem!
Måste visa bättre bilder längre fram känner jag!
 
 
Tog knappt några bilder inne på museet. För kändes inte som att det var länge sedan vi var där sist!
Dock var vi nog aldrig där förra året, nu när jag tänker efter?! Utan år 2013 & 2014!
HUR kan det då kännas, som att det var typ förra veckan man var där senast?! 
 
 
Och Milton då?! Min bebis!!
 
 
 
Rickard köpte gammaldags cocosbollar, som vi mumsade på innan hemfärd
 
 
Dags att sätta klipp-maskinen i arbete igen älskling!

 
Haha, Miltons min, efter att han fått smaka på pappas cocos-boll!
 
 
Väl hemma igen, vart det dags för middag... Och älsklingen gjorde sina gudomliga pannkakor! {Alltså på riktigt, han gör verkligen världens godaste}!
 
 
Senare på kvällen, hade vi bestämt oss för att "fira" min pappa, på fars dag {som är imorgon}. Men då vi skulle till Rickards föräldrar då också, kände vi att det var bättre attt dela upp det, än att stressa runt till flera olika ställen, på en och samma dag!
 
Så dethär året, kom dem till oss, kvällen innan istället
 
Dock vet jag inte om det blev så mycket "firande" men  
Utan vi hjälptes åt allihopa, och fixade i mitt "smink-rum"!
 
 
Okej, VARNING för stökig bild nu, alla känsliga! Men allting {smink, skönhetsprodukter och alla andra små-prylar} är bara dit-ställda lite slarvigt, "låd-vis", för att bli av med det. Efter att vi ändrat om där idag, som skrivet!
 
Före, stod skötbordet här! Men det har nu fått flytta till andra sidan väggen - närmast badrummet!
Själva sminkbordet {som spegeln står på}, snickrade Rickard ihop idag! Jag ska måla det vitt. Det är så pass högt, att det passar med en stol under. På vänstra väggen, fanns redan 2 hyllor uppsatta {de 2 bruna längst upp. De satt ovanför skötbordet}. Men så satte Rickard dit ännu en hylla nu, under dem {den vita 2-delade längst ner}. Ser kanske inte så snyggt ut.. Men jag tror att det kommer att se bättre ut, när jag målat alla hyllor vita, samt "pyntat" lite Blev även en 3-delad hylla längst upp till höger..
Dem vita har alltså inte Rickard gjort, utan det var bara några som vi ändå hade över! Därför det kanske inte ser så snyggt ut {just nu}, för vi har bara tagit lite av vad vi haver Men som sagt, det kommer att fixas iordning! Spegeln ska eventuellt bytas ut, allting ska bort på de övre hyllorna {för det är ju sådant som hör till skötbordet}, alla färgglada lådor ska bort, allt ska målas om, det ska fixas & plockas i ordning...
 
 
Det vi gjorde idag, var alltså att rensa bort allt som stod där innan, flytta på skötbord & tvättkorgar, rengöra, bygga nytt, skruva upp... Ja, ni fattar Känns så skönt att äntligen ha en plats för alla mina "tjej-grejjer"! {Innan stod dem lite över allt i hemmet}.
En plats att kunna sitta och fixa iordning sig på, på mornarna... Längtar SÅ tills allt är klart där!
 
 
Efteråt blev det lite Fars dag-fika Dem hade tagit med sig prinsesstårta & kanelbullar när dem kom.
 
 
 
 
 
Efter att dem gett sig av hemåt denna lördagkväll, vart det min tur att lägga barnen... Hoppades på att dem skulle somna snabbt, då jag hade en hel del inplanerat, att hinna med innan läggdags.
Men självklart går jag och somnar där uppe! Så blev ju väldigt mycket gjort...
 

 
 
Farsdag (Söndag 13/11)!
 
 
 
Dagens outfit - Fars dag.
Alltså mina outfitsbilder. M.Å.S.T.E. F.I.X.A. D.E.T.T.A!
Hade i alla fall på mig en plommon-färgad lång tunika, NY  {köpt i höstas}.
Svarta tights. Smalt guldigt skärp i midjan. Guld-smycken.
 
 
Dagen efter, vart det ju som skrivet Fars dag. Och det firade vi hos Rickards föräldrar.
Det bjöds på kakor, smörgåstårta & alkoholfri cider.
 
Bild lånad från google.
 
 
Eftersom jag är sämst, på att fota när vi är hos andra {som typ på kalas, hos vänner, när det gäller andra högtider osv}, fick det bli en lånad bild från google. Jag vet inte varför, men tror det har att göra med, att det finns så många människor, som kanske inte alls vill finnas med på internet, eller på bild över huvud taget! Som tycker det är jobbigt när folk plockar fram kameran! Jag har ganska stor respekt för det. Förutom när det gäller mina egna föräldrar då. Dem får liksom vara med varken dem vill eller inte, haha.
 
 
Som vanligt när man ska iväg någonstans, så blir oftast småbarnens dags-söm drabbad. Milo sover inte middag längre, men Milton behöver det! Vi försökte lägga Milton lite tidigare idag, så vi inte skulle komma allt för sent.. Men det är precis som att dem känner på sig att man ska iväg, och han somnade inte fören senare än vanligt istället! Han brukar sova ca 2 timmar {det är precis lagom för honom, för annars orkar han inte ända till läggdags}! Men idag fick vi väcka honom efter endast 1 timma, och ändå vart vi sena.. :/ 
 
 
Hur som helst, efter all fika, kikade vi på Emil i Lönneberga!
 
 
Åkte hemåt igen vid 15:00. Eller ah, först åkte vi och handlade lite matMaxi.
Hem o fika, och sedan tog jag tag i andra lagret med vit färg, på den svarta expedit-hyllan, som ska stå på pojkarnas rum!
 

Herre gud vilket slit  det var, att få denna svart-lackerade(?) 10-facks hyllan vit! Vet ärligt talat inte hur många timmar  jag lagt ner, och det blir ett ex antal lager, för att täcka det svarta! Sen har ju varje litet fack 4st väggar... Och vi har som skrivet 10 fack på våran.. Så med lite enkel mattematik 40st "väggar" + själva "ramen", också måla alla dem typ 3 gånger = 120st "väggar"

Ja, herre gud! Thanks God att den är klar nu!

 

På kvällen kikade killarna på barnprogram. Och där kan ni även skymta lite av Milos Fars dag outfit!
Mamma
2016-11-27 @ 18:52:38

Bilder på pojkarnas rum vore roligt att se. Kram. Skriv snart igen!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0