Fredag 28/10 & Lördag 29/10!

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
{Tisdag 17/11-2015}. Åh, sittpölen! Kommer ihåg hur dem "alltid" satt i den och lekte, då Milton inte kunde sitta upp utan stöd! Nostalgi!
 
 
 
 
Gaah, tiden bara springer iväg! Jag uppdaterar som vanligt från och med idag igen, tänkte bara slänga ut ett inlägg om förra helgen {fredag 28:e - lördag 29:e oktober} först.. Så here we go!
 
Jag

 
 
I fredags {28/10}, jobbade Rickard som vanligt, men efter jobbet skulle han till sina föräldrar, för att paketera in gris. Eller ah, han kom hem och åt en snabb middag med oss först! Det blev våran tradionella fredagsmys-middag - Kycklingwraps
 
Vi hade dukat "fint" {använder inte bestick till wraps}, i väntan på att pappan i huset skulle komma hem med maten {han köpte med sig kycklingen + tillbehören, när han ändå var i stan}. Dock inte så snyggt med "spännbanden" rakt över bordet Men annars hade varken ljusen eller tallrikarna/glasen fått stå kvar!
 
 
 
Tidigare under dagen:
 
Nu börjar det ta på våra mellis-äpplen Snart är vintern här, och då ekar träden tomma!
 
 
Dethär med att sitta still och se på tv, är tydligen en väldigt avancerad sak?!
Efter att jag diskat, och kommer in i vardagsrummet, för att slå mig ner, finns det liksom inte ens någon soffa kvar?! {soffkuddarna har dem dragit ner på golvet och byggt "kojja" av }.
 
 
Sen kom äntligen pappa hem med fredags-maten!
 
 
 
Medans Lillebror sover middag, myser Milo på soffan med lite fredags-godis {Denhär bilden ska dock vara först egentligen, då den är tagen på förmiddagen}.
 
 
Efter maten skulle Rickard som skrivet, till sina föräldrar. Funderade på vad jag och barnen skulle hitta på denna fredags-eftermiddag/kväll.. 
Om vi bara hade varit hemma, hade barnen velat gå ut och leka! {Dem måste få komma ut och göra sig av med energi, samt få frisk luft(!), och kan inte bara vara inne en hel dag}! Eller kan och kan, men enligt mig är det prio ett att få komma ut en stund varje dag! Dock vart det svin-kallt ute {1 grad + stormvindar}, och jag hade verkligen ingen lust alls att pallra mig ut i kylan.. Så jag föreslog att vi skulle åka och hälsa på Mommo, Moffa & Felicia istället, medans R var iväg!
 
Så vi lämnade av honom på vägen in till stan, också fick han ringa oss när dem var klara, och han ville hem igen! ;)
 
Mommo hade dukat fram fika {glass-tårta, kakor, kaffe/saft & vindruvor} tills vi kom! 
 
 

 
 
Lördag 29/10:
 
Lördag. Och pappan i huset jobbar 06:50-16:00...
Idag skulle jag & barnen egentligen leka med Carro & Clara! <3 Men Carro vart sjuk, så vi fick skjuta upp våran lek-träff :(
Också vart det julmarknad på Hällekis, som jag jättegärna hade velat gå på med barnen! Älskar sånt! Men då Rickard hade bilen till jobbet.. Så blev vi hemma.. {Har egentligen två bilar, men den ena är inte körbar just nu}.
 
Som tur var, kunde Mommo, Moffa & Felicia komma ut en sväng, för att göra oss sällskap denna lördag!
 Tack! 
 
Tycker inte riktigt om, när helgerna känns som vilken vardag som helst...
 
Hur som helst, så vart dem här strax innan 13:00! Och vi åt middag {korv med bröd} ihop - mys!
 
På med ketchup, senap, dressing & bostongurka - klart! Också hade dem med sig godaste juicen till detta!
 
 
Var ute och fixade för hönsen i daglig ordning.
I förrgår gjorde jag iordning 2 nya reden till dem. Det uppskattades verkligen, och dem verkade bli jätteglada över dem!
 
Inne hos lortgrisarna denna lördag {Dem har flera reden än dessa, men demhär 3 är favoritplatserna som alla slåss om}.
 
 
Efter att jag rengjort dem:
 
Vi får ca 10 ägg om dagen, men i natt fick vi 12!
 
 
Blev även lite fika innan dem åkte hemåt vid 16:30 igen. Eftersom dem var och handlade precis innan dem kom hit, hade dem köpt med sig tiger-muffins & chokladbollar till fikat! 
Haha - den lilla röda duken på bilden, hittade mamma bland min ren-tvätt, och vi skojjade lite om att det var min stora  jul-duk, som hade råkat krympa "lite" i tvätten Hur som helt ska den ligga i jul-lådan, men snart så, snart får den komma fram på rikitgt!
 
 
Resten av eftermiddagen/kvällen, ägnade jag åt att vika in rentvätt i garderoberna Tvättat 3 maskiner tvätt har jag också hunnit med denna lördag.
 
 
Söndag & måndag kommer i ett inlägg också :)
 

 
 
Lite blandade bilder från oktober förra året {som jag inte visat här på bloggen tidigare}:
 
Bild 1 & 2: {25/10-2015} Bad i vårat förra hus.
Bild 3: {31/10-2015} Milton somnade i bilen och sov som en stock
Bild 4: {21/10-2015} Påväg till nya huset för att renovera lite.
Bild 5: {24/10} Milton i nya pyjamasen, som han fick utav Mommo & Moffa dagen till ära. Tack!
Mamma
2016-11-07 @ 06:45:19

Mysiga kort. Hoppas ni hade en trevlig helg. Kramisar




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0