Axvalla marknad (Lördag 7/5)!

Gud så underbart med lång-helg! Rickard har varit ledig torsdag-söndag, och det har varit såå mysigt! Har verkligen njutit av familjetiden! På lördagen åkte han dock iväg på bilträff {på Kinnekulle} 06:45-18:00. Men då åkte jag och barnen till Axvalla marknad istället 

 
När pappan i huset åkte vid 06:45, åt jag & barnen frukost och klädde på oss. Milton gick upp super-tidigt, och tog därmed en liten tupplur ganska tidigt. Då passade jag på att hoppa in i duschen och göra mig fräsch!
Packade, också fikade vi lite snabbt, innan vi slutligen åkte in till stan! 
 
Mötte upp Mommo, Moffa & Felicia vid deras bil-garage, och så bar det av mot Axvalla marknad!
 

Milo {2år, fyller 3 i år} är egentligen "för stor för att åka vagn"! Men när jag är själv med dessa 2, är det lättast att ha dubbelvagnen, för annars drar dem åt var sitt håll ! 

På själva marknaden sen var ju mina föräldrar med, så då blev det inget vagn-åkande alls! Utan då fick den agera shopping-vagn i stället!

 

 

Mammas 1-åring & mammas 2-åring Tumsugarna
Ser nu att det är dags att lägga undan Milos Planes-byxor
 
 
Dem har alltid en liten loppis precis innan själva marknaden.. Dit gick jag & Felicia (medans Mommo & Moffa lekte med barnbarnen på en storgräsplätt intill), men hittade inget..
 
På själva marknaden hittade jag först blommor till den inglasade altanen {8st vita pelargoner}. Samt att jag fick 2st jättefina häng-blommor utav mamma, som jag har tänkt att sätta i blomsterlådorna utanför den inglasade altanen. {Bilder på hur det blev, kommer längre fram}.
 
Milo fick en brandbil!! Utav Mommo & Moffa. {Det är nämligen det nya nu, så de älskade traktorerna har börjat få en rival - BRANDBILEN}! Han leker med den... Heela tiden... Och sover med den på natten!
 
 
 
Milton fick en Skalman {handdocka}, utav Mommo & Moffa.
 
 
 
Åt korv med bröd till lunch Också reade dem ut dem sista blommorna, för endas 10kr styck! Så då passade jag på att köpa några till, som ska få stå på våran nya altan!
 
 
Ni kommer ihåg altanerna i vårat förra hus? Som jag saknade så mycket när vi flyttade hit!
Nu håller Rickard på och bygger en sådan, här i vårat nya hus! {Bilder kommer längre fram}.
 
Moffa som kör.
 
 
 
 
Efter Axvalla marknad, stannade vi till vid en liten sjö/badplats, där vi fikade. Mamma hade köpt med sig munkar från marknaden, samt att dem hade packat ner lite saft, mariekex & kinapuffar 
 
 
 
 
Mommo & Milton
 
 
 
Gladfisen Milo
 
 
 
 
Vi stannade där ett tag, och bara njöt av värmen! Hela denhär helgen har vädret verkligen varit underbart(!) och levererat riktig sommar-värme!
Mamma och Mommo.
2016-05-27 @ 09:56:03

Har väntat såååå länge på detta inslag. Tog du inga kort när milo och pappa stack från gräsplätten och när barnen sprang själva?

Mamma och Mommo.
2016-05-27 @ 09:58:09

Har väntat så länge på det här inslaget. Det var så mysigt. Kramisar.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0