Torsdag 2/6! + INLÄGG: Onsdag 3/6-2015! & Måndag 8/6-2015!

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Vid samma tidpunkt {Onsdag 3/6-2015}, för exakt 1 år sedan! Då var det kallt & regningt ute! Brr..
Idag skiner solen, och det är typ 30 grader varmt! Ska verkligen ta tillvara på alla fina dagar denhär sommaren! Och jag hoppas det blir många fler, än förra året! Kommer ni ihåg hur kall den sommaren blev?!
 
 
Men Milo var lika glad för det! Här redo för att ge sig ut i regnet/kylan och leka!
 
 
 
 
 
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
 
 
Hej bloggen!
 
Torsdag idag då. Barnen har precis somnat för natten, och jag tänkte än en gång försöka ta tag i denhär bloggen!
 
Jag har bestämt mig för att sälja vårat vitrinskåp. De mörkbruna höga, med spegel-rygg, och glas-hyllor. Som står i matsalen just nu.
 
{Gamalt kort, men det är detta jag menar}. {Milo på bilden}.
 
 
Jag gillar verkligen det! Men saken är den, att det inte har några luckor/dörrar, och barnen kan inte låta sakerna vara!
Milo når ända upp till näst högsta hyllan. Milton till mitten.
 
Just nu har vi några få ömtåliga saker längst upp på toppen. I mitten har vi pärmar & tidningar/böcker! {Hallå, det är ett GLAS-vitrinskåp?! Ingen bokhylla!}.
Men det har hamnat där, eftersom det inte är lika ömtåligt som glas, om det skulle åka i backen!
De nedersta hyllplanen, där barnen håller till, står helt tomma!
Känns så meningslöst att det ska stå här hemma och bara ta en massa plats i stort sett.
Inget jag vill spara på "vinden" heller {har ingen vind, men ni fattar vad jag menar}.
För om jag vill ha ett vitrinskåp i framtiden {vilket jag vill redan nu haha}, kommer jag ändå att välja med glas-dörrar! Dels för barnen, men också för att slippa allt damm! För när det står såhär öppet, måste man ju diska om det varje gång innan man ska använda det, för att det blir dammigt! Och inte så fräscht att damma dricksglas osv, utan det ska ju vara diskat!!
 
Jaja, nog tjatat om det! 
Med tanke på att jag fått det helt gratis {hittade den i en bortskänkes-annons på facebook}, så tänkte jag lägga ut det för "Bud från 20kr" eller nåt. Bara vi blir av med det! Och hur liten slut-summan än blir, så är det ju i alla fall mer, än vad vi fått genom att åka med det till tippen! Vilket vi också slipper! Så får vi se vad slutsumman stannar på helt enkelt
 
Jaja
 
Kommer ni ihåg förr, då jag laddade upp "Dagens outfit" i stort sett varje dag! Jag tror faktiskt knappt att jag gjort det en enda gång, sedan barnen kom?
Inte för att jag inte har haft några kläder på mig, för det har jag som tur är Utan det är väl mer pga alla saker runt omkring.. Har inte haft någon tid för mig själv helt enkelt..
Men jag har börjat inse nu, att för att orka & må bra, så MÅSTE man någon gång, få göra något man tycker är kul! Eller bara det att ta sig tiden, att faktiskt sätta sig ner och ta det lite lungt när barnen somnat!
Det har liksom aldrig hänt!
 
Såå, idag kör vi en "Dagens outfit":
 
Ljusa batik-jeansshorts med nitar & slitningar.
Grått linne med breda band. Sitter tight upptill, för att sedan hänga lite lösare nedtill.
 
 
Underbart väder ute! Solen steker, inte ett moln på himlen, inga kalla vindar, och över 25 grader varmt!
Jag NJUTER, och vill verkligen ta tillvara på solen, så vi har mest varit ute, jag & barnen.
 
Lycka är att ha en storebror som puttar på, så man får åka bil!
 
 
 
*Lagt ut ett par jeans som inte passar {Cheap monday} på annons {budgivning}. 50kr fick jag för dem! {Köpte dem själv för 36:- , så jag är nöjd hehe}.
 
 
Vid 13:30 gick vi in, för att laga mat. Fick bli något snabbt idag bara, eftersom vi ville ut igen. {Spagetti, köttbullar & grönsaksblandning bestående av ärtor/majs/paprika}.
Satt ute och åt
 
 
Milton brukar äta med händerna. Men idag provade vi med skeden igen, och han lyckades faktiskt pricka rätt några gånger i alla fall!  {Med maten kvar  på skeden, när den åker in i munnen, syftar jag på nu}. Dock blir det till att köpa flera "lära äta-skedar", insåg jag precis.  
 
 
 
 
Sen var vi ute ända tills Rickard kom hem från jobbet vid 17:00
 
Busungarna som har klättrat upp i cykel-kärran.
 
 
Han skulle till tippen med en massa skräp. Jag skickade med en svart sopsäck full av kläder som skulle slängas. Det var sådanna kläder som ändå inte går att sälja. Trasiga/slitna osv.
 
När han ändå var ute och åkte, passade han på att ta med barnen för ett bad också {hos sina föräldrar}
 
Dem älskar att få sitta o plaska och leka i badet. Här hemma har vi en trång duschkabin, utan propp, så det blir bara en massa vatten på huvudet & i ögonen, gråt & skrik, och sen fort torka & klä sig igen.
Funkar ju självklart, men får dem bada, så är ju det underbart för dem {OCH för oss vuxna, då det är mycket lättare att tvåla in dem osv}!
 
 
Så fort dem åkte, hoppade jag också in i duschen för att fräscha till mig
 
Sen kom min pappa hit. Han hade med sig lite nytvättad tvätt. TACK!
Vi kan nämligen inte tvätta själva.. Då vatten-rören i badrummet inte fungerar just nu..
Känns som att det ALLTID måste vara något.. Och just nu kan vi inte ens spola på toaletten, eller tvätta våra kläder.. {Slutade att fungera för en vecka sedan}!
 
Jaja.
 
Vi passade på att göra iordning Sommarlands-korten. Så nu är alla personuppgifter & foton registrerade, och säsongskorten redo att användas!
 
Efter att pappa åkt, resten av familjen kommit hem, och barnen var nattade, så gick jag ut och plockade in alla saker i trädgården som vi använt under dagen. Vattnade alla mina blommor. Satte igång en diskmaskin, samt diskade upp all disk för dagen och torkade bänkarna.
 
Diska, diska, diska...
Jag fattar verkligen hur mycket disk vi gör åt på en dag! Ni ska bara se hur diskbänken ser ut på dagarna, innan jag diskat!
 
 
Klar för dagen! Jag borde börja med att diska efter varje måltid i stället, så kanske det inte blir så mycket på en gång sen
 
 
Så blev det att jag ställde mig och stekte kött mitt i natten också haha. Men var tvungen att steka upp det idag, för att det inte skulle bli förstört! Men nu är klockan snart 01:00, och 05:30 måste jag vara uppe och ta barnen, för då åker Rickard till jobbet i vanlig ordning. Såå Natti natti!

 
 
Inlägg:
När det är sovdags för barnen (Måndag 8/6-2015)!
 
När det är sovdags för barnen, brukar det se ut såhär:
Pappan/mamman sover, men barnen är fortfarande vakna!
 
 
 
Milton, nästan 2 månader gammal.
Mamma
2016-06-07 @ 20:41:19

Skitkul att läsa. Du är duktig på att skriva. Kram på er.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0