Sveriges nationaldag / Sommarland (Måndag 6/6)!

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
10/6-2015. Milton nästan 2 månader {om 3 dagar}. Skulle ta en "Dagens" på honom i den gråa bodyn, som vi fick utav dem i Blidsberg.
 
 
 
Idag är det Sveriges nationaldag.
Det har blivit lite av en tradition, att vi varje år, inviger Sommarland för säsongen då!
Jag, Rickard, Milo & Milton, mötte upp mina föräldrar + syster, på Sommarlands parkering strax efter 10.
 
Så fort vi kom in, fick Milo syn på tåget! 
- Tuff tuff tut tut, började han.
Han är tokig i tåg, och ni skulle ha sett hans min, när han förstod att vi skulle åka med!
 
HELT förstelnad! SPÄNNANDE att få åka tåg!
 
 
 
Pappa & Milton på tåget
 
 
Alltså deras hår.. Alla 3 killarnas hår växer som ogräs! Och skulle egentligen behöva klippas betydligt mycket oftare! Men med 3 st grabbar, som behöver klippning ca var 3:e månad, eller oftare ändå, så kostar det ju endel!
 
Så vi har börjat prata om att införskaffa en hårtrimmer! Så att jag kan klippa deras hår istället!
 
 
Verkar ju skit-läskigt! Men antar att det går över, bara man har provat någon gång först!
Precis som att det var läskigt första gången man skulle sätta en sylvass rakhyvel mot sin hud, för att raka sig! Hehe.
 
 
Hur som helst, Sommarland då..
Efter att vi åkt tåget runt, gick jag & Felicia och åkte Spinner
 
 
Resten gick till Kotteland medans.
 
 
 
Efter att vi åkt klart, gick vi bort till dem andra. 
Milo & Moffa, körde grävskopa. Ni vet demdär elektriska. Bild från förra året
 
 
 
 
Och Pappa R & Milton åkte karusell
 
 
 
 
Så vart det dags att gå bort mot grillarna för lite mat.
Vi hade med oss tjock grill-korv med korvbröd till.
 
Utsikt över vattnet:
 
 
 
 
Mommo & Milton
 
 
Mitt stora hjärta
 
 
 
Efter maten gick vi bort mot badet. 
Hamnade bland barnbassängerna, men hängde mest nere vid Pirat-poolen
 
Bild lånad från Google. En liten del av Sommarlands vattenland.
 
 
Ny bikini från Cubus:
 
 
 
 
Också mina dö-läckra jeans-shorts med döskalle-nitar till
 
 
 
 
 
Dagens skor var dock dessa:
 
Hade ju andra skor på de tidigare bilderna..
Men det var alltså min mammas skor jag hade då!
Fick nämligen skoskav av dessa efter ett tag, så då bytte vi skor en liten stund {perfekt med en mamma som har exakt samma sko-storlek som en själv}.
 
 
 
Dock var varken jag, Rickard, eller barnen, bad-sugna, då det faktiskt blåste ganska kallt! Och det var ju inte direkt varmare i vattnet Såå, blev inget dopp för oss Däremot Felicia & mina föräldrar var ju såklart i {dem ska jämt bada}!
 
 
Efteråt satte vi oss en liten stund på Kaffebönans uteservering, då mamma & pappa skulle köpa kaffe.
Barnen fick banan till mellis.
 
Dagens Milton. Mosad banan till mellis.
 
 
Trötta {helt galet vad slut i kroppen man blir, efter en dag i solen} och belåtna, bar det sedan av hemåt igen. Underbar dag! Äntligen är sommaren här igen!!
 

 
 
Inlägg:
BVC med Milton (Tisdag 16/6-2015)!
 
Idag vart det dags för Miltons 2 månaders kontroll på BVC.
Bloggade ju tyvärr inte då Så bjuder på några bilder på Milo från den dagen, nu istället.
 
Sitter i soffan med pappa R, och väntar på att vi ska åka.
 
 
 
Sötnosen somnade i bilen.
Man vill ju bara äta upp honom där!
 
 
Conversen {blinkar när man går} som han fick utav Mommo & Moffa när dem var i Turkiet, på fötterna 
 
Dock är dem försmå nu Och förstora för Milton Men dröjer inte länge så växer han i dem!
Emeliie
2016-06-27 @ 11:50:41
URL: http://emeliiesdagbok.blogg.se

Härliga bilder ☺️




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0