Lördag 4/6! + (Inlägg: Onsdag 24/6-2015)!

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
-
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
24/6-2015. Så fort Milo vaknade, kröp han alltid ner i Lillebrors säng, för att mysa lite på morgonen
Milton 2 månader & 1 vecka. Milo 1år & 11 månader.

 
 
Lördag, och pappan i huset är äntligen ledig!
 
 
Dagens outfit:
Fick bli mina svarta leggings, med texten - Work out - i guld.
Flippflopp i militär-mönster, och ett X antal fotkedjor (flippfloppen + fotkedjorna sitter alltså ihop, och bildar tillsammans själva skon).
 
 
Vi har vart en snabbis i stan, för att hämta mer virke till altan-bygget, samt hämta hem Rickards nya garderob!
 
 
Alltså.. Rickards kläder..
Har inte fått någon ordning på dem sedan flytten..
Han har ingen garderob {har haft inbyggda i de andra husen}, och dem får inte plats i byrås! 2 tjock-tröjor och lådan är full typ!
 
Så hans kläder har legat lite var stans.. Huller om buller..
Och innan jag gjorde iordning där idag, såg det ut såhär:
 
KAOS!Självlart hittar han ingenting, och vänder upp & ner på allt varje gång han ska hämta något plagg {Dessa byrås står alltså i "Miltons rum". Eller det som ska BLI hans rum, rättare sagt}.
 
 
Såå, jag har funderat på, hur vi ska kunna få någon ordning på hans kläder.. Och kommit fram till att jag helst vill ha dem i vårat sovrum! Saken är ju bara den, att min klädgarderob också står där, och det är ganska trångt..
MEN mellan min garderob & braskaminen i sovrummet, fanns ett litet utrymme på ca 60cm
Så tänkte först att Rickard kanske kunde special-bygga något där..
 
Men så i veckan, när jag kikade runt på facebook, kom det upp en avlång garderob till försäljning.. Tänkte först inte så mycket på det, fören jag råkade se måtten.. Den var exakt lika hög som min garderob, samma färg {vit}, och 60cm BRED!!! 100kr ville hon ha för den - TAGET! Så den köpte jag till Rickard
 
 
Så efter att vi hämtat hem den idag, ser det ut såhär på våran ena vägg i sovrummet:
 
Passade ju jättebra bredvid varandra! Rickards garderob, är alltså den med knopp-handtag, längst till vänster. Och dem 3 andra dörrarna är mina
 
 
Så idag har jag mest stått inne i sovrummet, och försökt att få någon form av ordning bland hans kläder
Och nu ÄNTLIGEN, kan jag bocka av detta, från min evighetslånga [To do list]!
 
 
Har även satt upp små lappar med text. Så att han lätt ska hitta det han söker
Blir även lättare för mig, när jag viker in hans tvätt. För då ser jag direkt om något ligger på fel ställe, vet vart saker och ting ska vara, även fast det är tomt på platsen innan osv. Ordning & Reda!  
 
 
Rickard har fortsatt med altanen
 
Rampen ner från altanen
 
 
När vi var ute och åkte, samt ändå åkte förbi Rickards föräldrar {som var på semester med husvagnen}, så stannade vi och kikade på "Milos kanin". Dem har nyligen fått hem honom. Jättesöt var han. Tror det var en "han" i alla fall
 
Milo petade ner en massa maskrosblad till honom
 
 
Vi hade en massa mjölk som gick ut idag, samt ägg {såklart}. Så till middag idag, gjorde Rickard sina gudomliga pannkakor! Så lyxigt att slippa laga maten!! 

Hann även möblera om lite efter maten..
Demdär byråsen som Rickard hade sina kläder i, ska ju inte stå och ta upp plats i Miltons rum! Så dem har nu fått flytta ner till nedervåningen & vardagsrummet i stället.
Passade perfekt där den svarta expedit-hyllan {med 8 fack} stått innan.
Och expediten fick i stället flytta in i Miltons rum, då han behövde mer förvaring till sina leksaker.  
Sedan fick Milo en byrå också, att ha småsaker i - som inte Lillebror får komma åt. Underkläder m.m.
Och en byrå fick stanna kvar i Miltons rum.
Så nu har dem var sin byrå. Milo & Milton.
 
Låter bara helt rörigt.. Ska visa kort på resultatet sen i stället!
 
 
Bjuder på några underbara trädgårdsbilder, från våran trädgård också:
 
 
 
Gud vad jag har saknat dethär känner jag nu...
Att fota...
Och skriva...
Vilket jag gör när jag bloggar...
 
Men när barnen kom, 
la jag ner allt jag brann för...
Kläder, smink & hår, bloggen osv.
 
Förr hade jag olika outfits varje dag.
Jag kunde stå i timmar framför spegeln och prova olika smink-produkter, fixa med håret, göra olika frisyrer osv.
Jag ÄLSKADE det! Och framförallt att fota & skriva {alltså blogga}.
Allt detta fick mig att må bra!
 
Men så kom barnen Det BÄSTA som finns!!
MEN, det resulterade också i att man inte hann stå i timmar framför spegeln för att sminka sig!
De tighta jeansen byttes ut mot slappa mjukisbyxor {alternativt MORGONROCK}, haha.
Klackarna byttes ut mot bekväma tofflor, och man kunde gå i samma kläder i upp till en vecka!
 
 
Jag sålde hela min Walk in closet
{hade ett helt STORT rum - FYLLT av BARA kläder & skor}!
Hade över 300 par skor!
 
Jag slutade blogga,
för jag hann ändå inte sitta framför datan..
 
Jag slutade med smink,
för tiden fanns ju inte.
 
Jag slutade med kläder
för det var ändå inte kul att gå omkring i fina klänningar tex, med ett lik-blekt nylle & risig morgonfrilla - som man ändå aldrig hann fixa till!
 
Jag la ner precis allt jag brann för.
 
 
Den senaste tiden har varit väldigt jobbig:
 
Jag gick ständigt runt och kände mig sunkig, och ville inte visa mig för någon. Jag gjorde ALDRIG något jag tyckte var kul, som jag alltid gjorde innan barnen kom! För att ta sig ut, helt själv, med bebis / 2 småbarn, kan vara krångligt bara de.
Rickard jobbar mycket. På veckodagarna åker han innan barnen vaknat {vid 05:20}, och är inte hemma förens dem ska sova i stort sett. Även på helgerna jobbar han ofta. Ibland är han ute på bilträffar. Ibland gör han annat.
 
Mitt i allt {i slutet av 2015 / början på 2016}, med en ny liten bebis i familjen, en nyss fylld 2-åring, och mycket ensam med barnen hela dagarna.. Går Rickard och köper ett hus {som jag inte ens tyckte om, och absolut inte ville bo i},
och vi måste flytta igen.. {Vi har bott på 5 olika ställen, dem 5 senaste åren}!
År 2011 bodde vi i egen 2-vånings villa i Odensberg. År 2012 bodde vi i lägenhet i stan. År 2013 bodde vi i ett torp ute på landet. År 2014 hyrde vi ett hus på en gård, ute på landet. Och nu år 2016 har vi då eget hus på landet!
Detta har också tagit något enormt på krafterna! Att aldrig hinna komma iordning någonstans, innan det är dags att flytta vidare igen..
 
Precis ALLT var kaos! Vi levde i flyttkartonger, man hittade ingenting och ingenting var ju barnsäkrat i det nya huset. Rickard jobbade mycket, så där gick jag omkring i röran med två små som drog åt var sitt håll, pillade på allt, rev i allt osv. Jag fick ingen ordning på någonting! Hade ju fullt upp med alla vanliga sysslor, som att laga mat, byta blöjor, amma, mata, leka med barnen, bada dem, byta blöjor, diska, städa, handla mat...
 
Mitt upp i allt blir Rickard dålig. Väldigt dålig. Så han flyttar i från oss någon månad..
Vilket gör att jag står där, helt själv, med 2 små barn, mitt i ett kaos och upp&nedvänt hus!
Det var iskallt ute {januari månad}, allting i huset krånglade och gick sönder! Möss sprang över golven, bland tvätten och till och med i sängarna! Dem gnagde sönder allt!
Vi hade vedpanna i köket, där jag eldade för att få upp värmen. När jag äntligen fått barnen att sova en liten stund, skottade jag snö och bar in ved.
På kvällarna krånglade Milo, så jag var uppe till sent in på natten!!
Och när man sen äntligen fick lägga ner huvudet på kudden för att sova, ja då vaknade Lillebror istället, och ville gå upp för dagen..
 
Tillslut blev det bara för mycket för mig! Jag blev nedstämd och deprimerad. Tappade ork & lust totalt!
 
Förr älskade jag att pyssla i hemmet tex, laga mat osv. Men nu har allt sådant bara förvandlats till något tråkigt & jobbigt istället! 
Jag gick omkring som en robot / zombie. Dag ut, dag in.. Jag fann inte glädje i något! Såg bara en massa KRAV & MÅSTEN!
Detta var inte jag! Jag hade tappat bort mig själv.
 
Men jag har börjat inse nu, att jag MÅSTE börja göra saker igen, som jag tycker är KUL(!), och som får mig att må bra! För att ORKA komma upp igen!
 
Det kan vara en sådan enkel sak, som att bara få sätta sig ner med en kopp te´, när barnen har somnat för natten. Och skriva {blogga}. Att TA MIG DEN TIDEN!
 
Att försöka komma iordning här hemma, genom att ta en sak i taget!
Tex. Vecka 1: Projekt badrum. Vecka 2: Projekt barnens garderob. Osv.
 
Att börja pyssla igen Göra fint och hemtrevligt här. Så kanske jag börjar trivas mer också, och känna mig som hemma. Att detta är mitt hem!
För mina känslor är fortfarande lite ANTI detta hus! Det känns inte som mitt hem! Jag trivs inte riktigt här.
Men det är ju HÄR jag har min familj och stora kärlek, och
 
"Home is where the heart is" sägs det ju. Så kanske måste jag ge det en chans ändå.
Men jag kommer nog aldrig riktigt komma över, att vi inte tog detta beslut gemensamt! Att vi hittade ett ställe där BÅDA kunde få trivas!
BÅDA vill ju bo på landet tex. Och jag verkligen ÄLSKAR våran trädgård, det är inte det! Men på hösten/vintern, känns det ganska obetydligt om man har en fin trädgård eller ej. Då man mestadels är inomhus under den kalla årstiden.
Det är viktigt att man trivs inomhus också.
Man vill känna att man längtar hem när man är bortrest osv. Men jag känner bara att jag hela tiden vill bort från detta hus, tillsammans med Rickard & barnen. Ibland kan vi vara ute, och man känner bara Lycka Lycka Lycka när man får vara tillsammans med Rickard & barnen Men så blir det dags att åka hem, och man får typ en klump i magen! Jag vet inte vad det är! Jag kan inte sätta foten på det! MEN JAG TRIVS BARA INTE HÄR!
Det är som att ta en bonde ifrån sin gård, sin trädgård och sina djur! Och sätta honom i en liten 1:a i stan. Han/hon skulle inte må bra av det! Eller hur?
Nu har jag inte riktigt samma problem, då huset ligger PRECIS så som jag VILL bo! På landet! Men det är just dethär huset.. Inom dessa 4:a väggar, som jag inte riktigt trivs.. Och som inte riktigt känns som mitt hem..
 
Kanske måste jag ge det en chans. Försöka komma i ordning. Få till det lite hemtrevligt. Pyssla, fixa & dona! GÖRA ett hem AV det! För just nu är det bara ett tomt skal känns det som...
 
Mina underbart vackra Pioner
 
 
Tänkte ta en fin bild på Milo, med Iris i bakgrunden Gick ju sådär
 
 
 
Iris

 
 
Inlägg:
Fortsättning, på bilderna längst upp i detta inlägg.
 
Finaste killarna på jorden! {Samt deras pappa!}.
 
 
Milton kunde inte skratta ännu, när bilderna togs Men det ser ändå ut som att han försöker!

 
 
Mammas Milo
 
 
 Jag älskar er!
Mamma och mormor
2016-06-14 @ 21:30:47

Älskar er också allihopa. Kram på er.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0