Tittat på flygplan på Ålleberg (Onsdag 8/6)!

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
 
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Bild 1; Pappa R & sina 2 små söner vilar i soffan. (Söndag 7/6-2015).
Bild 2; Morgon. Men Lillebror hade visst bestämt sig för en liten sovmorgon. (Tisdag 9/6-2015).
Bild 3 & 4; Tror jag försökte mig på att fånga ett av hans första leenden på bild (11/6-2015).

 
 
Onsdag. Vardag. Och Rickard jobbar.
Men efter Miltons vila idag, packade jag & barnen in oss i bilen, och begav oss hem till Mommo & Felicia.
Vi åt middag ihop Färskpotatis & sill. Sedan en is-glass till efterrätt.

När Moffa kom hem från jobbet, åkte vi upp till Ålleberg, för att gå tipspromenad!
Dock var vi en timma för tidiga {vart där 17:00, och det började inte fören 18:00}, haha. Såå, vi gick bara den lilla rundan, och läste frågorna, utan att vara med och "tävla".
 
Milo plockade blommor till mig & Mommo
 
 
 
 
 
Vart en massa flygplan där! Några stod parkerade, några körde runt ute på banan, några startade, andra landade. Och några flög bara omkring i luften.
 
Milo var som ett litet barn på julafton! Flygplan är ju bland det bästa han vet!
 
Mommo & Milo står och tittar på ett flygplan som flyger lågt intill. Bredvid dem står även ett plan parkerat.
 
 
Vi gick ut på fältet som låg alldeles precis intill flygbanan, och fick se flygplanen på nära håll när dem startade och landade. Barnen fick springa fritt, det var underbart väder osv!
 
Milo pekar på ett flyg som precis ska starta.
 
 
Och dääär for det iväg!
 
 
Sen följde Moffa med dem ännu närmare för att titta. Och här startade det till och med 2 plan samtidigt!
 
 
 
Haha, Milton hittade en stor pinne som han bar runt på..
Såg typ ut som Yoda i Star Wars, när han vajjade omkring där
 
 
 
 
Dethär planet hade landat, men höll på och gjorde lite piruetter och grejjer, som vi stod och tittade på en liten stund.
 
 
 
Utsikten:
 
 
 
 
 
 
 
Blev ju en riktigt mysig dag tillslut. Varmt och skönt var det också. Lite kalla vindar kanske, men alldeles perfekt väder att promenera i.
 
Efter Ålleberg skulle jag åka och vecko-handla. Det blev Willys, och mamma & pappa var gulliga o passade barnen medans jag & Felicia gick in och handlade.
 
Vid 20:00 åkte dem hemåt.
Jag & barnen åkte vidare till Rickards jobb, för att hämta upp pappan i huset, som precis slutat jobbet.
 
Barnen höll sig vakna i bilen, så fick dem kvällsmat direkt när vi kom hem.
Milo somnade sedan i soffan framför Disney-filmen Flygplan
Vid 21:00 somnade även Milton.
 
Rickard tog en sväng till Floby, för att hämta upp sin cykel som stod där.
Och själv ställde jag mig för att "baka" crunchy (musli).
Vi äter väldigt mycket flingor i denhär familjen, och vissa sorter är ju inte gratis tyvärr! Så därför brukar jag ibland göra egen!
 

 
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Världens finaste {tillsammans med sin bror & pappa givetvis}. {12/6-2015. Milton "exakt" 2 månader}.
 
Varken Milo eller Milton har använt napp. På denna bilden ovan, var nog både första & sista gången han somnade med en i munnen
Mamma
2016-07-03 @ 10:40:10

Det var en fin dag👍Kram på er alla.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0