En dag i Hjo 14/6!

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Bild 1 & 2; Pappa Rickard med sina 2 söner, tittar på tv (Fredag 26/6-2015).
Bild 3 & 4; En vanlig vardag. Milo äter mellis {mellanmål}, smörgås i småbitar, jag diskar och Milton sitter och tittar på i sin stol {En Stokke Tripp Trapp Newborn set}. (Onsdag 24/6-2015).
 
 
Igår {måndag}, hade mamma frågat Rickard, om hon skulle kunna få "kidnappa" mig lite, för att jag skulle få komma ut på någonting kul {idag tisdag}!
Vi BÅDA behövde det, då hon är sjukskriven, och inte heller mår helt hundra..  
 
Det hade gått bra, och Rickard erbjöd sig till och med att sluta jobbet tidigare, för att komma hem och passa barnen!
 
Så på tisdagen, slutade Rickard jobbet redan vid lunch!
Först var det meningen att det bara skulle vara jag, mamma & Felicia.. Men det slutade med att pappa också åkte med..
 
Dem hämtade upp mig här hemma, så fort Rickard kommit hem, runt 13:30, också åkte vi..
 
Tog aldrig någon dagens outfit idag, så jag lägger ut gårdagens i stället 
{Notis till mig själv; Jag MÅSTE införskaffa en bättre spegel, där jag kan ta outfits-bilder! Dessa är tagna genom att sträcka ut armen och försöka få med så mycket som möjligt på bild! 
Alternativt hitta ett fint ställe här i huset, där jag kan stå, eller varför inte en "selfie-pinne" om jag ska fortsätta med detta haha }.
 
 

i våran gamla lägenhet {vid Willys} hade vi en perfekt outfit-vägg! 
Korten blev som det översta {alltså att storarummet syntes lite}, men det klippte man bara bort, och bilderna blev då som dem två understa!
 
 

 
Tror det var FÖRSTA GÅNGEN sedan Milo föddes för 3 år sedan, som jag åkte någonstans själv utan barnen?!
 
Kan ju säga att man känner nog inte riktigt - hur slut man verkligen är - i både kropp & själ, fören man verkligen får sätta sig ner i lugn & ro och bara ANDAS!!
Tog väl 2 minuter eller nåt, så sov jag som en stock! Haha.
 
Vaknade inte fören vi var framme - i Hjo!
 
Ops, mitt hår flög visst framför kameran
 
 
Började med att gå in på Feskeboa för att handla lite maat! Haha.
Blev rökt sik, samt att mamma hade med sig egengjord potatissallad! Också vattenmelon i efterrätt på det!
 
Satte oss på en bänk intill vattnet och åt
 
 
 
 
 
Det var "varmt", men med små kyliga vindar. Så pass att man kunde gå i t-shirt {och lång-byxor} utan att frysa under dagen i alla fall {dock åkte tröjan på några gånger ändå}, ah ni vet, svensk sommar.
 
DET lugnet!
 
 
 
Utsikten till höger.
 
 
Trots vädret, skulle ju självklart familjen i och doppa sig! Så blev en stund på utomhus-badhuset i Hjo också.
 
 
 
 
Jag la mig på filten, för att vänta på att dem skulle bada klart. Tog inte många minuter, så sov jag, igen!
 
Efter badhuset, åkte vi en sväng till Hem & Hobby!
Blev dock bara en snabbis {30 minuter eller nåt}, då dem stängde..
 
Hittade inte så mycket som jag hade hoppats på Men lite av det som fick följa med hem var i alla fall:
hårspray, deo & ny tandborste till Rickard {det är jag som står för alla hygienpartiklar/blöjor & all mat i dethär hushållet, så jag passar på när det är billigt}, plåster med Disney-motiv till barnen, en ljusstake med klockren text till mitt stora hjärta, köplista man hänger på kylen, och sopkvast till Miltons alla mat-smulor. Sedan fick jag en jättefin prydnads-flaska utav pappa, med texten let's stay home <3 Får visa den sen. Jättefin verkligen! Så TACK!
 
 
När det stängde klockan 18:00, gick vi ut och satte oss på en filt, och smaskade på fikat som mamma köpt där inne
 
 
 
 
 
Hade varit duktig och skrivit mat-lista inför kommande vecka. Så innan jag åkte hem, passade jag på att vecko-handla också.
Mamma & pappa satt kvar på parkeringen, medans jag & Felicia gick in på Maxi i stan.
Så körde dem hem mig, och hjälpte mig att bära in all mat. Vi vart inte hemma fören 21:30.
 
TUSEN TACK FÖR EN UNDERBAR & VÄLBEHÖVLIG DAG!
 

 
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Bild 1 & 2; Milton ligger och myser i mammas famn 2 månader & 1 vecka gamal (Måndag 29/6-2015).
Bild 3 & 4; Milo fick ärva ett par solglasögon utav Felicia {dock är dem sönder nu}. Milo 23 månader. (Måndag 1/6-2015).
Mamma
2016-07-14 @ 22:53:54

Det var mysigt. Får ta en annan sväng snart!! Kramisar




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0