Lek-date hos Carro & Clara (Tisdag 15/11)!

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
 
18/11-2015. Milton sitter och tittar på Pino {7 månader gamal}
 
 
Amningskudden som "stöd", så att han inte skulle ramla ner från soffan {Heldress från Newbie}.
 
 
Ute och leker Milo åker Bobby car
 
 
Om man inte är sugen på att cykla, så kan man gå omkring med cykeln såhär!
 
 
På den tiden Milton inte kunde gå!
 
 
Kolla pussmunnen! {Kortet är taget av mig, då han hänger i min famn!}.
 
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie

 
 
Tisdag 15/11-2016!
 
Idag hade vi bokat in en lek-date hemma hos Carro & Clara
 
Vi skulle vara där vid 14:00/14:30-tiden, då Carro jobbade innan. För er som inte vet, jobbar hon som dagis-fröken {eller förskolelärare, som det heter nu för tiden} i Falköping! Så stolt över dig, älskade vän!

 
Milton håller på och sågar
 
 
Barnen började med att bygga med klossar och pärla armband
 
Bild lånad från google.
 
 
Milo lekte mycket med Claras kökssaker! Han börjar tycka det är väldigt roligt att laga mat {på låtsas}, duka och låtsas-fika! Så det är också ett tips till tomten!! Leksaks-mat & köks-inredning!
 

Tips till tomten {från barnens önskelista}.

 

 

Själva köket, har jag & Rickard redan börjat på Vi {eller ah, Rickard}, hade tänkt att göra ett själva :)

 

Projekt barnkök igång!
 
 
Såhär ser det ut just nu! Rickard tyckte att det skulle vara likadana skåpsluckor på barnens kök, som på vårat, så att det matchar! Till höger, har vi fått upp en skåpslucka, med hyllor innuti. Och till vänster ska det bli en ugn! Ovanpå ska vi måla svarta ringar till vänster {spis-plattor}, och till höger ska vi såga ut plats, för ett litet handfat. En hylla ovanför köket, att ställa några små söta köks-inrednings-detaljer på, ska också upp.
 
 
Nej nu hamnade jag på villovägar igen Mer barnköks-projekt längre fram! Nu - över till dagen!
 
Dags för lite mellis! Och Milo var först på plats!
 
 
 
Åts väl kanske inte sådär jättemycket, då det vart bråttom ner igen - för att leka!
 
Här "spelas" det "fiskedamm".
 
 
Jag & Carro, satt och drack kaffe och bara pratade om allt mellan himmel & jord!
 
 
Alltså helt ärligt! Det var inte länge sedan det var VI som satt där nere på golvet och lekte!
Och nu är VI mammorna, som sitter och pimplar kaffe och pratar om livet, medans ungarna springer omkring och leker!! SNACKA OM ATT LIVET GÅR FORT?! Vips så är det heller inte våra barn som sitter där och leker - utan BARNBARNEN!! Nej nu måste jag sluta, haha. Men erkänn att det är sjukt?!
 
 
Jag & Carro satt ute i köket och pratade. När vi skulle gå och titta till barnen, möts vi av detta:
 
Milton står och spelar musik, som Milo & Clara dansar {läs hoppar} till
 
 
Som vanligt är det fullt ös, när det väl är dags att åka hemåt! ;)
Det åktes bobbycar & cyklades {inomhus}. Det hoppades i sängen och tjuvkikades på julklappar i gaderoben!
 
 
Vid 17:20 åkte vi och hämtade upp pappan i huset, på jobbet, också åkte vi vidare hemåt för lite kvällsfika.
Jag renbäddade alla 4:a sängar {underbart}, och sedan la jag barnen för natten.

 
 
Nu var det ett bra tag sedan jag skrev igen... December är en såndär månad då det händer massor! Hela tiden! Allt på en gång! Och det blir gärna lite för mycket... Såhär innan jul, vill jag bara varva ner, och mysa! Men istället är det bara stress stress stress... Så mycket man vill få gjort innan jul, så myket man vill ha klart till jul!
Jag vill inte att bloggen ska bli lidande pga detta! Men det blir den ju uppenbarligen  ...
 
Mamma
2016-12-06 @ 17:22:40

Jag tycker verkligen att du ska skriva av dig och kosta på dig ledigt och bara åka iväg för att träffa kompisar. Städa kan man göra när barnen flyttat hemifrån. Barnen är bara små en gång och den tiden går som sagt väldigt fort. Ta vara på den tiden. Kram till er från mamma/ Mommo/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0