Midsommardagen - Gränna (Lördag 25/6)!

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
 
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
{11/6-2015. Milton snart 2 månader och Milo 1år & 11 månader}.
Milo & Milton sitter och myser framför tv:n, denna torsdags kväll. Dock varade det inte i många minuter {läs sekunder}, fören Lillebror började bli missnöjd

 
 
Midsommardagen (Lördag 25/6-2016):
 
Denhär dagen blev inte riktigt som vi planerat.. Utan mycket bättre!
 
 
Vi har börjat renovera i köket.. {Eller ah, vi renoverar typ över allt just nu Men just idag var det alltså fokus på köket}. {Jag kommer att visa en massa bilder på renoveringen vi gjort under sommaren, i ett annat inlägg}.
 
Hur som helst, så ville Rickard kolla på en spishäll m.m. på IKEA. Och jag var lite sugen på Rusta..
Så vi bestämde oss för att åka till Jönköping idag. Frågan var ju bara om dem hade öppet, med tanke på midsommardagen.
 
Jag kollade på Rustas hemsida, och dem hade öppet- till 18:00! PERFEKT! Och har lilla RUSTA öppet, så måste ju stora IKEA också ha det?! Så vi åkte..
 
 
Väl framme i Jönköping, är det inte en enda bil på hela IKEAS parkering! 
Kollar på dörren.. Mycket riktigt - STÄNGT! 
 
Men Rusta hade öppet! Så fick bli en sväng där i alla fall
 
 
Blev lite smått & gott Bland annat:
*En matta till Miltons rum.
*En rosa matta till köket.
*Ett turkost duschdraperi till vårat turkosa badrum. {hade inget duschdraperi innan, så hela badrummet blev ju blött efter att man duschat}.
*Kuddar till soffan {ljusrosa}. {de gamla var hur slitna som helst}!
*Ajax köksrengörings-spray, Yes diskmedel osv.
 
 
Även fast jag hittade lite nytt till hemmet, så kändes det ändå lite onödigt, att ha suttit och åkt ända till Jönköping, - bara för att gå på Rusta! 
Sedan var det verkligen stekande sol, och inte ett moln på himlen utomhus också!
 
 
Såå, vi bestämde oss för att åka vidare en liten bit, och över till Gränna(!), för att hälsa på Rickards föräldrar, som campade med husvagnen där!
 
Dooock, vart det ju som sagt stek-hett ute! Och jag gick i långbyxor(!) {eftersom jag trodde att vi bara skulle gå inne i kalla affärer hela dagen}. 
Så blev en snabb sväng in på Lager 157, för att köpa ett par shorts till mig också, innan vi for vidare!
 
 
Till Gränna:
 
De 2 översta bilderna, är från när jag, Rickard & Milo campade med husvagnen där år 2014
Den nedersta är från idag.
 
 
Mötte upp hans föräldrar på parkeringen, också tog dem med sig barnen till husvagnen, medans jag & mitt stora hjärta gick ner mot hamnen, för att köpa potatissallad & räkor
 
 
 
 
Väl i deras husvagn, bjöds det på nyrökt lax & makrill, mums!
 

 
Efter maten, gick vi ner till badet, som låg precis nedanför.
 
 
 
 
Både Milo & Milton fick springa & bada nakenfisar sen, då vi inte hade med några med badkläder {var ju inte tänkt att vi varken skulle hamna i Gränna eller bada}.
 
 
Efter att ha varit där ett tag, tänkte vi gå ner till hamnen för att köpa glass.
 
Gick förbi en lekplats, där det hölls någon underhållning för barn, med Pirater.
Så vi stannade och tittade en liten stund.
 
 
Milo hade bästa utsikten uppe från lekplatsen {Piraterna var på gräset precis nedanför}.
{Nakenfis nedtill, därav stjärnan}.
 
 
Väl nere vid hamnen sedan, finns det ju en massa olika mjukglassar i både strut & bägare.. Men jag vart så fruktansvärt sugen på daim-strut(!), så det fick det bli !
 
 
 
Milo fick en 88:a
 
Sitter i farfars knä och äter glass
 
 
 
Precis tittat på den stora stora båten
 
 
På vägen tillbaka till bilen, gick vi längs med bryggorna och tittade på fiskar Skulle ta ett kort på Milo & farmor när dem stod och kikade ner i vattnet.. Men precis då böjde sig Milo ner, så han syntes knappt på bilden såg jag nu!
 
 
 
Rickards mormor med man, kom och sa hej en snabbis också {dem hade också sin husvagn där}, innan det vart dags för oss att fara hemåt igen.
 
Milton satt i vagnen som farfar körde, och Milo på pappas axlar
 
 
Kanske tur att IKEA hade stängt ändå! För fick ju en underbart mysig dag, ute i sommarvärmen, i Gränna i stället! Tack Jennie & Sven-Erik för en mysig dag!

 
 
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie  Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
{20/8-2015. Milton 4 månader}.
Detta var en av de första gångerna, som han "sitter" själv i soffan {bara lutat honom bakåt mellan rygg-kuddarna}



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0