Midsommarafton 2016 - Läckö slott (Fredag 24/6)!

Så vart det redan dags för Midsommarafton 2016!
{Tyckte inte det var länge sedan jag skrev om Midsommarafton 2014 & 2015}?!
 
Dethär året, bestämde vi oss i alla fall för att åka till Läckö slott!
 
 
Innan vi åkte, klippte jag Rickard med den nya hårtrimmern, som vi köpte på Gekås i lördags.
Läskigt! Men det gick bra! Även fast det kanske inte blev helt jämt! Haha.
Men övning ger färdighet sägs det ju!
 
Blev även lite mat i magen innan färden också. Färskpotatis & sill
 
 
Väl framme på parkeringen.
 
Kjolen jag har på mig, köpte jag på Gekås i lördags.
Den vita mag-toppen är från Gina tricot, och är också ny. Köpte den i Skövde när jag & Rickard var där för 3 veckor sedan.
 
 
Mamma gick runt med en lång lös tråd bak på klänningen, som pappa tar bort här.
 
 
Mot Läckö slott!
 
 
Det var Medeltidsmarknad där idag, och en massa folk!
 
 
 
Älsklingen provade mössor! Klädde honom riktigt bra faktiskt!
 
 
 
 
 
Felicia tröttnade på sin midsommarkrans, så då fick jag ta över den
 
 
 
 
Medeltidsmarknad som sagt, och Milo fick åka karsuell. Kostade 20:-
 
Medeltidens "Balder"
 
Det var små korgar som barnen fick sitta i. Sedan snurrade karusellen {en tjej som stod och putte fart}, så att korgarna for upp i luften. Precis som nutidens släng-gungor. :)
 
 
Milo gör sig redo för start i korgen. Pappa R bredvid, som precis hjälpt honom i.
{Skriver "Pappa R", för att han inte ska blandas ihop med min pappa}.
 
 
Också for dem iväg! Dock tyckte inte Milo att det var speciellt kul
 
 
Rickard köpte brända mandlar. 
 
Bild lånad från google, då jag inte tog någon bild på de brända mandlarna
 
 
 
 
 
Vi gick till Slottsträdgården.
 
 
 
Milo min Milo
 
 
 
 
 
Efteråt gick vi och fikade på Cafe´ Stallet, som ligger i slutet av slottets trädgård!
 
 
Jag köpte en stoor chokladboll {alltså den var verkligen enorm, typ som en knytnäve i storlek!}.
 
 
 
 
Sommar = Glass! <3
 
 
Gick ner till vattnet efter fikan.
 
 
 
 
 
 
Som en tavla!
 
 
 
Blev även ett besök på Naturum, Vänerskärgården - Victoriahuset! {Det öppnade år 2013, och är en symbolisk gåva till Kronprinsessan Victoria på hennes 30-årsdag}.
 
 
Självklart måste man pilla på allt.. Här är Milo med en fisk som hänger i taket.
 
 
Haha, ser ut som att fågeln är intresserad utav mammas häck! Men den är uppstoppad som tur är! {Fågeln alltså}.
 
 
Det hängde en massa ljus-slingor ner från taket i ett litet rum {eller tunnel eller vad man ska säga. Då rummet hade två öppningar - en på varje sida}..
 
 
Där tyckte barnen det var jättekul & spännande att springa bort & fram!
 
 
 
 
 
 
 
Dem hade en "station" där barnen fick möjlighet att måla Det tyckte Milo om
 
 
 
Även att lyssna på olika ljud i hörlurar var kul!
 
 
Alltså, kolla bara dessa bilder på mini-discjockeyn
 
 
 
 
 
 
Hela familjen inne på dass {eller ah, Milo hade gått ut till Mommo}.
 
 
 
Precis utanför Naturum.
 
 
 
 
Pappa & Milo tittar på ankor.
{Ser ni ankorna på bilden nedan?}.
 
 
 
Vid 19:30 började vi åka hemåt. Blev bara ett snabbt stopp på McDonalds, för kaffe {latte}, och lite pommes.
 
 
 
Mommo, Moffa & Felicia åkte med hem till oss, för att fortsätta kvällen där!
 
 
Vi satte upp badminton-nät, startade grillen, och började skära upp melon & ananas till efterrätt!
 
 
 
 
Hahaha. ALLA {utom jag som fotar då givetvis}. Fångade på en och samma bild! In action!
 
 
Vi tänkte även spela trädgårds-yatzy Men då klockan redan var 23:30, började barnen bli trötta, och det vart dags att börja avsluta detta årets midsommarafton! Helt perfekt enligt mig! Och vädret.. 25 grader varmt & strålande sol! Ja, sämre kunde man ha det!
Mamma
2016-08-19 @ 12:48:36

Tack för den dagen. Kram på er.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0