Tisdag 12/4!

Oldie Olde Oldie Oldie Olde Oldie Oldie Olde Oldie Oldie Olde Oldie Oldie Olde Oldie Oldie Olde
Oldie Olde Oldie Oldie Olde Oldie Oldie Olde Oldie Oldie Olde Oldie Oldie Olde Oldie Oldie Olde
22/6-2015. Kärlek är att ha en storebror, som kryper ner i sängen och håller en sällskap, när man vaknat för tidigt på morgonen Såhär låg dem varje morgon! {Milton 2 månader & 1 vecka. Milo 1år & 11 månader}. Nu är det bara upp och iväg som gäller för båda 2
 
 
Hej Tisdag!
 
Dagen före Miltons 1-års kalas, och 1000 saker står på "Att göra listan"! Det gör det i och för sig jämt, men nu är det liksom gånger 10
 
 
Dagens outfit Milton:
 
Milton växer så det knakar! Och nu är Ekollon-bodyn från Newbie också för liten! Tur jag hann fota den i alla fall
 
 
Tror barnen kände på sig att jag var mer stressad än vanligt.. För t.ex. så brukar Milton alltid sova middag vid 11. Det har han gjort sedan han var pytteliten! Men så just idag, bara för att jag hade tänkt att hinna med o baka en massa osv när han sov, nej då ska vi inte sova?!
Såå, han fick väl vara vaken då..
Vi åt upp spagettin som var över sen igår, till lunch. 
 
Som tur var, sov Milton middag en liten stund senare på dagen istället.. Så då skyndade jag mig att sätta igång en diskmaskin, och sedan ställde jag mig för att baka. Hade dubbelkollat så att vi verkligen hade alla ingredienser hemma.. Gjort nästan hela degen, bara sockret kvar..
Och visst, vi hade socker! MEN, sen att det inte skulle räcka var ju en annan femma.. 
 
Först tänkte jag bara strunta i allting.. Blir så less på att allt bara ska krångla jämt..
Men så ryckte jag upp mig, och kom då på att, vi har ju en massa socker-bitar, som ändå aldrig kommer till användning!
Så slutade med att jag stoppade alla bitar i dubbla fryspåsar, gick ut på trappen, och slog sönder alltihop med en hammare! Och sedan gick jag in och bakade klart! Haha 
 
Bakade blåbärsrutor. 
 
 
Milton hann vakna innan kakorna vart helt klara, så jag fick stå ut med rastlösa barn en liten stund till, och sedan gick vi ut för att springa och leka av oss!
 
Milo fyllde sin lastbil med stenar.
 
 
Sen ville han cykla. Lillebror fick åka vagnen bredvid.
 
 
 
Mina fina killar!
 
 
Gick ner och kollade i vårat framtida hönshus! Vi håller nämligen på och gör om dethär skjulet till ett litet hönshus! {Nu i skrivandets stund, har vi kommit längre än på bilderna! Allt är klart, och hönsen har flyttat hit}.
 
 
Bygge av hönshus pågår
 
 
 
The Dreams {Come True}..
 
Innan Rickard kom hem efter jobbet idag, hämtade han upp Milos nya regnkläder!
 
Milo hade vuxit ur sina regnkläder, och det vart dags för nya! Så blev verkligen superglad när jag hittade detta med Disney Cars i hans storlek, på Köp/Sälj barnsaker i Falköping på Facebook, för endast 50kr!
 
 
Också åkte han till affären och köpte socker, m.m. Så jag kunde fortsätta baka!
Gick ut och lekte vid 15-tiden, och stannade ute ända tills Rickard kom hem vid 18:30! Trodde inte att han skulle komma hem såå sent, men han jobbade över lite innan ärendena {som vanligt}!
 
 
Fikade tillsammans allihopa, och sen vart det i stort sett dags för barnen att hoppa i säng!
Själv fortsatte jag med bakningen så fort alla sov..

Bakade blåbärsmuffins.
 
 
Och blåa chokladbollar.
 
 
Också på med en diskmaskin till!
Efter det vart klockan rätt mycket, typ 22:30. Trots det, och trots att jag skulle upp klockan 05:30 morgonen därpå, började jag städa i hallen! 
 
 
Alltså, dendär hallen..
Jag måste försöka få någon slags ordning & reda där.. Just nu är det bara en miljon kläder & skor, över allt, och 80% passar ju inte ens!! Det är försmå jackor & overaller till barnen, som bara ligger och tar plats i stort sett!
 
Saken är den, att när vi flyttade, så ställdes alla flyttlådor med kläder i hallen! Oavsett om det var våra ytterkläder, eller barnens växa-lådor, eller barnens försmå bäbiskläder, eller.. Ja, allt hamnade där! Och för att bli av med det från golvet & resten av hemmet, har vi slängt in det i garderoberna där så länge!
Har inte hunnit ta tag i detta än, då man i första hand har tagit sådant som syns utåt {och sist lådor & garderober}! Men nu står nog hallen på tur..
 
För man hittar ingenting där! Och för någon dag sedan, när Rickard med sitt älskade tålamod {NOT}, skulle ha något {jag kommer inte ihåg vad det var}, så fick han typ ryck för att han inte hittade det, så han rev ut varenda sak i hela hallen!! Alltså jag skojjar inte, varenda garderob {vi har 4st där}, och byrås {2st}, var helt tomma och utrivna i en enda stor hög mitt på golvet {som protest, för att jag & barnen hade för mycket kläder }.
Och jo visst, vi har mycket kläder! Men som sagt är ju 80% typ försmått & ska säljas/slängas! Och endel är växa-kläder till Milton {som vi sparat efter Milo}, också har Milo också en växa-låda. Sedan hade jag en garderob med vår/sommar-skor, och en med höst/vinter-skor. Osv.
 
Men mössor, vantar, alla mina skor, alla jackor, alla barnens kläder, ja allt, var utrivet!
 
 
Förlåt älskling, men som att det blev bättre nu då? Jag menar, hälften av alla saker var faktiskt i ordning! Mina skor stod fint uppradat i ena garderoben, mina jackor & barnens ytterkläder hängde fint på galgarna i den andra! Men nu.. Det gick inte ens att komma in & ut genom ytterdörren, för att det låg ett berg med kläder & skor {som vart lika höga som oss själva} innanför!!
 
Som att man inte redan hade nog att göra, innan kalaset och alla gästerna skulle komma.. För detta fick ju självklart jag plocka upp!
 
Huvudsaken var väl att jag fick upp allting från golvet innan kalaset, sen får jag gå igenom {rensa, sortera & organisera} detta efteråt!
Städade där ända fram till 00:30 på natten! Medans Rickard & barnen sussade så gott!
 
Och sedan kan jag ju även nämna, att klockan 06:30 dagen efter {alltså 6 timmar senare}, stod jag & dammsög alla rum i hela huset 
 
Som sagt, much to do..
 

 
 
Inlägg:
 
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
22/6-2015. Fortsättning på de översta bilderna. Närbilder. Milton ser ut som att han har sett ett spöke
Milton 2 månader & 1 vecka. Milo 1år & 11 månader.
Mamma
2016-04-21 @ 20:57:45

När man läser vill man bara läsa mer. Är jätteroligt och du skriver så bra. 😘Kramis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0