Kalas för Clara 3 år (Söndag 10/4)!

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
 
 
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
29/5-2015. När 3 blev 4 vid matbordet
 
 
Så var helgen redan förbi.. Knappt man hinner blinka ju! 
 

 
fredags kom älsklingen hem med grillad kyckling efter jobbet, också gjorde vi kyckling-wraps {tunnbröd, grillad kyckling, rödlök, sallad, gurka & mango-dressing}, nom nom! Sen efter det gottade vi oss med både choklad & godis {Jag offrade mig en liten marabou, bara för att det var fredag också kanske nåågra små godisar från Rickard också}.

 
I lördags var vi ute i trädgården och jobbade mest hela dagen.. Gjorde salami & brieost paj till middag. Körde gladiatorerna, med en massa tränings-aktiviteter m.m.
 

 
Jättetråkigt när det blir inlägg som ovan verkligen {bara stödord, utan varken handling eller bilder} Måste verkligen försöka få in en liten blogg-paus och skriva även på helgerna!
Jag ska jobba på det, lovar!
 

 
Igår Söndag, var vi i alla fall på kalas hos Clara, som fyllde hela 3 år!
 
Det bjöds på glass, maränger, strössel, kolasås, hallon, jordgubbar, blåbär osv, mums! Allt på fina Mimmi-tallrikar & glas, med sugrör & namnskyltar & allt!
 
Självaste födelsedagsbarnet!
 
 
Ida, Johanna, Sofia, Clara, Milo, Milton & moi
 
 
 
Sofia skulle göra ansiktsmålning på barnen 
 
 
 
Först så ville Milo också bli målad. Men sen så ångrade han sig
 
 
 
Sen gick vi in på Claras rum allihopa. Alltid kul med en massa nya leksaker att utforska!
 
 
Milton hittade en prinsess-stav som han fastnade för, och lekte med en bra stund!
 
 
 
 
Sist men inte minst, kördes leken dans-stopp, innan Pappan i familjen kom och hämtade upp oss
 
Milton var med och shakade med tjejerna
 
 
När vi ändå var i stan, passade vi på att handla lite mat innan vi åkte vidare. Jag skulle nämligen köpa upp till Miltons kalas.
 
Blev även att vi hämtade Miltons nya överdragsbyxor och skal-overall Milton var i behov av ett par överdragsbyxor, så han kan krypa omkring ute! Så när jag hittade ett par i hans storlek på köp/sälj barnsaker i Falköping, för endast 25kr(!), blev jag överlycklig! Samma person sålde även en skal-overall från Kaxs för endast 40kr(!), (de brukar ligga på runt 200-300kr begagnade!) (nypris ca 799kr), och det kunde jag bara inte motstå! Blir perfekt nu till våren! (En skal-overall är en ofodrad vår/höst overall, för er som inte vet :) ).
 
 
 
 
Sist men inte minst, blev det en sväng hem till Milo & Miltons farmor & farfar också!
Jennie var gullig och lagade mannagrynsgröt till barnen, så dem kunde somna mätta & belåtna i bilen sen! Och vi föräldrar bara bära in dem och slänga dem i säng



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0