MVC i vecka 31 (Måndag 2/2) + Inlägg: Milos rum!

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Hittade ett gamalt kort på mig som jag ej visat, från tiden då jag var brun/svart-hårig.
Här höll vi på att flytta in i lägenheten.
 
 
Varje morgon efter att jag & Milo ätit frukost, brukar han se på barnprogrammen en liten stund, medans jag dukar av och sätter igång en diskmaskin.. Idag skulle vi dock ut (MVC stod på schemat), så då passade jag på att fixa mig under den tiden istället..
Diska kan jag ju i värsta fall göra när vi kommit hem igen! Men sminka sig + fixa håret är ju bra om man gör innan, och inte efter att man kommit hem haha.
 
Hade tänkt att vara i stan klockan 14:00, då jag skulle ta spruta/blodprov innan, och laboratoriets dropp in stängde klockan 14:30.
 
Innan det skulle maten lagas (fick bli tacos idag), Milo skulle sova middag osv.
Klockan 12 kom mitt stora hjärta hem. Då åt vi middag tillsammans alla 3, och sedan begav vi oss in till stan runt 13:30.
 
Rickard stannade med Milo i väntrummet medans jag var inne och tog sprutan/blodprovet.
Och direkt när jag var klar, åkte vi till "mommo & moster", för att Milo skulle få leka av sig lite med Felicia, medans vi var inne och pratade, samt kollade hur det stod till med mig & lillebror inne hos barnmorskan Jag får ju alltid ligga och vila ca 15 minuter på britsen innan vi kollar blodtrycket osv. Vilket inte går så bra om man ska springa efter en liten virvelvind! Likaså när jag ska ta spruta/blodprov, då kan ju inte han springa omkring och pilla på alla sprutor o grejjer? Så därför brukar Rickard följa med och passa han 
 
Dock har vi även samtal om graviditeten och förlossningen.. Och har man då ett litet gnälligt barn som springer omkring och pillar på allt, blir dem samtalen inte speciellt långvariga, och jag får då heller inte ut någonting av dem! Så då är det guld värt om Milo kan leka hos Felicia & mormor (morfar jobbar) medans, både för våran, och för hans skull, då han tycker det är såå mycket roligare där
 
Dem har så roligt ihop dem där 2 (Milo & Felicia), vilket är så himla kul att se Jag är så glad att han har henne! Då vi "gamlingar" inte orkar leka på samma sätt (hoppa omkring på lekplatsen, leka ta fatt, springa omkring, klättra & busa)!
Idag hade dem vart ute och lekt i snön, ätit pannkakor (Milos älsklingsrätt), och när vi kom för att hämta honom hoppade han & Felicia studsmatta
 
Hoppar studsmatta i Felicias rum.
 
 
Hade tyvärr inte med mig kameran, så fick bli mobilbilder. Och eftersom dem hade lite svårt att vara stilla, blev korten tyvärr väldigt suddiga :(
 
 
MVC såg förresten allt bra ut Våran barnmorska var dock sjuk (för ovanlighetens skull). Har haft henne under både Milo och Lillebrors graviditet, och kan nog räkna på en hand, de gånger vi haft henne under båda dessa graviditeter tillsammans! Resten av gångerna har hon vart sjuk och vi har haft "vikarier", suck!
 
När man mäter magen (SF-mått heter det va), har jag legat mitt på kurvan hela tiden med Lillebror (när jag väntade Milo låg jag lite under hela tiden), men idag tog det plötsligt ett rejält skutt nedåt och under kurvan! Hon sa att det kunde bero på att alla barnmorskor mäter olika.. Men då är det väl inte ens någon ide´ att mäta då, om man ändå inte tar så stora skutt seriöst? Jaja.. Inget jag oroar mig för än i alla fall

Blodtrycket sa hon inte vad det låg på, men det var i alla fall okej! Kommer inte riktigt ihåg när det började höjas med Milo (fick ju högt blodtryck när jag gick med han), men ska försöka leta upp det och jämföra dessa graviditeter! Har hittills inte ens känt mig gravid, utan mått bättre än någonsin, samt haft en otrolig energi!
 
 
Och bara för att jag skrev så, började jag dagen efter (tisdag) att fruktansvärt dåligt..
Har varit sängliggandes både tisdag, onsdag och torsdag, pga molande smärta längst ner i magen! Känns exakt som de första värkarna jag fick, precis innan förlossningen med Milo! När jag ligger ner och vilar, molar det hela tiden! Och försöker jag ställa mig upp och gå, så viker sig bara benen pga att det gör så ont! 
 
Så nu har jag som skrivet legat i soffan/sängen så ofta som möjligt, och bara vilat vilat vilat! Dock är det ju inte det lättaste heller, då man har en 1,5-åring att ta hand om, samt ett hem, också fyller jag år på fredag på det! Yey!
obeskrivligt tacksam över mitt stora hjärta (Rickard) dagar som dessa (och annars också givetvis, men ni förstår vad jag menar!). Han jobbar ju endast halvtid just nu, vilket betyder så oerhört mycket för oss båda! Han måste få ta det lugnt, pga sin utmattning osv, samtidigt som jag är höggravid och också mår dåligt just nu, så finns han där större delen av tiden, man har sällskap, och vi försöker stötta varandra så gott det går, samt hjälpas åt med alla sysslor!
 
Hur som helst, över till dagen! haha. Efter MVC, åkte vi faktiskt till Röda Korset! Var typ 1 år sedan vi var där sist! (Shoppingen på Köp/sälj-sidorna på Facebook har tagit över). Och nu när man lätt kommer över i stort sett allt man vill ha, hittade jag verkligen ingenting där!
 
Det enda som låg i våran korg, var några strumpor till Milo med Disney Cars De var som nya i skicket, och kostade endast 3kr styck, så då passade vi på! Strumpor går åt!
 
Sedan när vi ändå var i stan, passade jag på att bestämma träff med en tjej, som jag köpt en parfym utav, och som tyvärr inte kunde mötas upp, runt den tiden Rickard ändå slutar jobbet på vardagarna. Det var Christina Aguileras parfym - By night. Luktar ju så otroligt gott, men ligger ju på runt 300kr i butik (stor flaska). Jag gav 80kr! Hon hade typ fått den i present, men det var inte riktigt hennes doft, så den var oanvänd!
 
 
Efter det åkte vi och hämtade Milo igen. Fick en hel påse med kläder som Felicia vuxit ur! Hoppas på att tjäna en slant på dem! 
 
Väl hemma igen vart jag såå trött.. Vi fikade äppelpajen som vart kvar sen igår Sen hamnade vi på soffan hela familjen, helt förlamade, haha. Blir ju inte bättre av att våran nya soffa är så otroligt skön att ligga i! Jag köpte den till Rickard i förtidig födelsedagspresent, då det var det enda han önskade sig typ (förutom pengar) 
 
En beige Divan-soffa!
 
Såhär ser den ut! (Bild lånad från Google). Fast utan demdär nackstöden. (Bild på våran när den är på plats kommer). 1000kr gav jag för den!
 
 
Helt galet nöjda blev vi, då våran förra var såå sliten, att den gjorde ont att sitta i! Den var utav skinn, så för det första var den iskall att krypa upp i, och sedan slitningar på det, så man typ rev sig om man satt med bar hud!
 
Gjorde iordning en kopp kaffe, så jag orkade mig upp för att sätta igång en diskmaskin i alla fall.
Annars har jag bara bloggat, svarat på facebook-meddelanden, samt beställt lite nya kläder till bebis (igen) nu på kvällskvisten. Sängen 00:00. God natt!

 
Inlägg: Milos rum:
 
Vet att många vart nyfikna på hur Milos rum ser ut.. Så tänkte ta och visa lite bilder på det
 

Taget från dörren. Dock har skötbordet fått flytta in till Lillebrors rum i stället
 
 
Höger sida.
 
 
Sängen.
 
 
Vänstra sidan.
 
 
Bakom dörren
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0