1 Advent - Julmarknad i stan med Milo & Miltons Farmor & Farfar (Söndag 29/11)!

Bild lånad från Google.
 
 
1:a advent!

Idag vart det en lite lugnare morgon i alla fall.. Lite sovmorgon, och sedan frukost + kaffe framför bloggen en liten stund! 

Middag vid 12:
Världens sämsta kort! Men bättre än inget! Det är som sagt flytt-kaos här! Ingen jul-duk på bordet. Har inte hunnit göra i ordning hyacinterna - som älsklingen kom hem med & överraskade mig med häromdagen! Så dem står fortfarande kvar i sina plast-krukor. Men jag hittar faktiskt inte blomjorden!! Vet att dem inte behöver jord, men hade nämligen tänkt att göra en liten fin juldekoration Blir till att börja leta!! {Uppdate; NU har jag planterat om dem!}. Och julgardinerna som ligger på bordet, är nu strukna & upphängda {i husets alla fönster}.
 
Jul-ljus som man eldar "dag för dag" - ända fram till jul är införskaffat(!), och julmust i glasen!
 
 
Efter maten, vid 12:30, åkte vi in till stan, för "Julmarknad", med Rickards föräldrar
Vet inte om det berodde på vädret(?), men vart typ 2 rader med marknads-stånd, sen var det slut! Haha.
 
Dessa 2 rader fanns. En till höger & en till vänster
 
 
Vädret var väldigt ostabilt.. Hade ösregnat precis hela förmiddagen, och när vi kom fram, duggade det fortfarande. Men det var mysigt ändå!
 
 Lill-Skrot syns knappt, där han kikar fram under den varma mysiga åkpåsen Utanför vart det kallt & blåsigt, brr!
Åkpåse från Elodie Details - Petit Royal Blue, med matchande mössa till - också från Elodie Details!
 
 
Vi började med att gå in på Falköpings Saluhall. Jättemysig liten butik, där dem idag hade lite smakprov dagen till ära.
 
 
Det var riktigt kallt ute, så skönt att få komma in och värma sig!
 
 
Blev även en sväng på Elgiganten och Mys-Pys, innan dem {Rickards föräldrar} bjöd på go-fika inne på Nya konditoriet Tack!
Jag valde en Budapest + en MER att dricka 
 
 
Var klara lagom till att auktionen började.. Dem hade nämligen auktion på hemliga julklappar, där man kunde vinna pengar
 
Dem gul-klädda gubbarna med tomteluvor, var dem som höll i auktionen
 
 
Innan vi for hemåt igen, gick vi in en sväng på Kappahl också. Min absoluta favorit-affär när det gäller barnkläder, pga ett visst märke.. Kaaan det vara NEWBIE kanske?!
 
Ska ta och fixa en önskelista till Milo & Milton här på bloggen. Och då dem fortfarande är för små för att välja kläder själva, blir det ju lite som min önskelista också! Hihi.
På hemvägen passade vi på att gå in på Maxi, för att köpa lite nödvändigheter inför veckan. Så som blöjor, mjölk, bröd osv..
 
Rickards föräldrar frågade om vi hade lust att komma hem till dem på lite mat efteråt.. Så så fick det bli!
Serverades grillad kyckling, potatissallad m.m. Mums!
 
Milo fick en god klubba utav farmor Kajsa & Melissa ser också lite sugna ut!
 
 
Hemma hos oss först strax efter 18:00! Då blev det bara att börja förbereda barnen inför läggdags.
 
Hoppas ni hade en mysig 1:a advent! :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0