Sommarland dag 3 (Lördag 4/7)!

Milton.
Bild 3; Det var inte ofta vi fick honom att suga på napp.. Var nog till och med enda gången han tog den nappen som han har på bilden till höger Vet inte riktigt hur gammal han är där, 1 månad(?) Svart body från Lundmyr of Sweden med texten Pytteliten <3  Byxor med stjärnor, märke Mumin.
Bild 1 & 2; Han var inte gammal när han lärde sig att suga på tummen! 1,5 månad(?). Sen dess har han totalvägrat nappen! Body från Newbie.
 
 
Lördag;
 
Hej!
Lördag, och idag vart det bil-träff på Kinnekulle.. Rickard ville dit och köra på bana. Efter det, skulle han direkt hem till sina föräldrar för att fortsätta med det sista höet.
Tredje fina sommardagen på raken, {skulle vara fyra, innan regn & kyla kom tillbaka igen}. Och eftersom det knappt varit varmt en enda dag innan, ville jag verkligen ta till vara även på denna dag! Såå.. Det blev Sommarland idag igen! 
 
 
Rickard åkte 07:00 hemifrån. Jag & Milo åt frukost strax efter. Milton tog sig en liten sovmorgon och steg inte upp fören 9:30! Underbart(!), då jag tack vare det, fick dricka mitt morgon-kaffe i lugn & ro {bortsett från Milos tinnitus-ljudnivå då men}, framför bloggen en stund. Guld värt! Samt att jag även hann diska också, innan han vaknade! När lillebror vaknat - blev det matning, påklädning, blöjbyten, mellis till Milo, packa allt som vi skulle ha med oss, och sedan begav vi oss in mot stan vid 11, så Milo kunde sova middag i bilen
 
 
Dock blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig {som vanligt med barn}. Milo har varit lite förkyld.. Så när han väl somnat till, sov han max 10 minuter, innan han började hosta upp slem, {han hostade så mycket att han till och med kräktes lite}, vilket i sin tur gjorde att han vaknade {såklart}, och inte kunde somna om igen. Suck!
 
Jaja..
 
Jag, Milo & Milton åkte själva till Sommarland idag. Eller ah, mamma, pappa & syster åkte ju också dit, men i deras bil..
Väl framme satt vi bland annat vid barnpoolen en stund.
 
 
Mommo tog med Milton ner till vattnet, så att han också skulle få svalka av sig lite.. Dock var han inte alls på humör, så dem gick upp till filten igen
 
 
Felicia hjälpte Milo så han fick åka vatten-rutschkana
 
 
Efter en stund gick vi vidare till våg-poolen, som alltid typ
 
 
Bråk & bus på filten!
 
 
Jag är så otroligt glad för att jag har min syster! {även fast det inte alltid verkar så}. Hon leker, och hjälper mig så enormt mycket med Milo, och jag är så obeskrivligt tacksam över det! {kanske borde bli lite bättre på att visa det också}.
 
Så Felicia,
om du läser detta...
Jag älskar dig lillasyster & jag är så enormt tacksam för allt du gör!Jag hoppas att du vet det, för som sagt är jag sämst på att visa det! {men ska verkligen försöka bättra mig}!
 
 
 
Vid våg-poolen
 
 
 
 
Snote Skrot vad mamma älskar dig!
 
 
Fortfarande fuktigt hår efter badet. Osminkad. Blek. Fet. Rickards stora slappa t-shirt. Ovårdade naglar.. Hej sunkiga mamman!
 
 
Milo vart trött efter en heldag i solen. Plus att han inte sovit middag på det! Så han fick sätta sig i vagnen och dricka festis på vägen tillbaka <3 Mommo fick den stora äran att köra vrål-åket
 
 
 
 
Vi avslutade med middag på Saloonen Pappa bjöd, TACK!
Lillebror i Milos föredetta body-linne, som han fick av sin farmor & farfar i Välkommen till världen present!
 
 
 
 
Min fina älskling!
 
 
Balansgång & mommo-flum
 
 
Finaste!
 
 
Systrarna Svantesson.
 

 Haha, kolla sötnosen på vägen ut!
Jag bar honom så på axeln hela vägen ut från Sommarland {för han älskar att se sig omkring}! En riktig liten hök är han! Men sen vid parkeringen fick mamma ta honom så att jag kunde fota!:
 
 
 
 
 
 
Sommarland hade öppet till 19:00 idag! Men man får fortfarande gå en stund till, i själva parken, efter stängning {bara att karusellerna är avstängda, man får inte bada i poolerna osv}.
Vi lämnade inte parken förens vid 20:00
 
 
Systeryster! Snyggt med chokladen där runt munnen!
 
 
På hemvägen bestämde sig Milton, för att han inte hade lust att sitta stilla i bilbarnstolen och åka bil!
Så det slutade med att vi fick stanna intill vägen, och gå lite med honom..
 
Jag har typ blivit lite rädd för att åka bil ensam med honom {eller att åka bil med honom över huvud taget}!.. För sätter han igång och ill-skriker, också åker man på en väg där det inte är så lätt att bara stanna {som tex en motorväg}, så vet man knappt vart man ska ta vägen!! Ungen bara skriker skriker & skriker, barnet i bak börjar tillslut skrika även det - för att det är jobbigt även för honom! Man är stressad för man behöver komma hem {eller dit man ska}, men ungen VÄGRAR att sitta stilla i sin stol !! Vad gör man liksom?! 
{Värst är väl när man har tider att passa, som tex BVC, tandläkare osv}!
 
Som tur var, åkte mamma med mig sista biten till Falköping, och från Falköping hem till oss {ca 30 minuter}, sov han, som tur var! Hemma vid 21:30.
 
Rickard var fortfarande inte hemma.. Så jag bar först in Milton {sovandes i sin stol}, och ställde honom i köket. Sen ut till bilen igen för att bära in en sovandes Milo! Upp för alla trappor och lägga honom i sin säng, där han somnade om direkt som tur var *pustar ut*!
 
Vid 23:00 kom äntligen Rickard hem, och berättade en överraskning! - Att vi skulle till Hjo imorgon {söndag}, ihop med hans föräldrar! Gå på Hem & Hobby, åka ner till hamnen osv!
Trött så ögonen sved efter denna dag {3:e dagen själv med barnen ute på vift}, men bara att hoppa in i duschen och fräscha till sig inför morgondagen! Klar vid 00:00, och då skulle jag kolla vädret och lägga fram kläder till alla.. Men vart så trött, att jag somnade medans jag kollade vädret, haha
Rickard vaknade i soffan runt 02:30, och då gick han upp för att se vart jag tog vägen.. Hittade mig helt naken {efter badet}, sovandes med mobilen i handen, hahaha Så vi gick och la oss för att ladda batterierna inför morgondagen..

 
Inlägg:
Hittade flera kort från gårdagens tripp till Sommarland {fredag 3/7}!
 
Dagens Milo, innan vi åkte hemifrån.
 
 
Mommo & grabbarna Bus
 
 
Det vart riktigt mycket folk idag. Så för att ens få lite skugga {för barnens skull}, vart vi tvungna att sitta bortanför trampolinerna typ!
 
3 månader efter förlossningen med andra barnet {inom 2 år}, och jag är inte speciellt sugen på att visa upp min nya, nuvarande kropp här! 
Och mamma, ja...
Korten; Vi har precis badat. Sitter o äter sallad {som mamma gjort} till middag :)
 
 
Dubbel-vagnen är ett måste för mig när jag är ute själv med barnen. Min stora lilla sommarkille
 
 
Milton i mommos knä Taget på deras balkong under kvällen, efter sommarland.
 
 
Mommo
2015-08-17 @ 00:10:10

Ännu en gång har jag läst och skrattat. Ok fläskfia var namnet men det bjuder jag på. 😘det är så kul att läsa, kunde varit roligt om du hann med ett varje dag. Det är så roligt😀😀. Kram på er från mamma, Mommo och fläskfia. Kärt barn har många namn. Sov gott så hörs vi senare idag. Jag och Felicia är hemma.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0