Hjo med Milo & Miltons farmor & farfar (Söndag 5/6)!

4st blandade halvdana kort , som jag ej visat här på bloggen innan.
Bild 1&2; Första bilderna ever - där båda killarna fastnade på samma bild!
Bild 3; Dagens outfit Milton. Body från Newbie.
Bild 4; Morgonmys i sängen, innan vi kickade igång dagen <3
 
 
Idag {söndag}, skulle vi då alltså till Hjo, med Rickards föräldrar! Åkte hemifrån runt 11, och möttes upp på Hem & Hobby!
 
 
Hittade dock inte så mycket som jag hade hoppats på :( Men blev i alla fall en tröja, massa våtservetter, en liten skylt/tavla med texten Life is Beautiful <3 , tejp, köplistor att sätta på kylen m.m. :)
Milo fick en röd bil utav farmor & farfar {Den har blivit en stor favorit här hemma, och är en av de leksaker han leker med varje dag}!
 
 
 
 
 
Efter Hem & Hobby, åkte vi vidare ner mot hamnen Blev bjudna på mat {lax & potatissallad} inne på Feskeboa! Lyx!
 
 
 
 
 
Milo fick pannkaka :) Det tog en stund innan maten kom, så han blev lite rastlös
 
 
Efter maten tog vi en liten promenad. Träffade på min farbror Niklas med fru & barn där, kul(!), då dem aldrig sett våra barn tidigare
 
Kikade runt lite på stan {dock inte så mycket att se, då den är ganska liten, med endast några få små-affärer {som dessutom hade stängt} }. Men det var mysigt ändå att bara strosa omkring lite, samt att jag & Jennie gick in på Krukmakeriet, och sedan även Borås klädlager {för att kolla efter en ny keps till Milo {han tappade ju sin när vi var på Hem & Hobby} }. Men dem hade inga kepsar..
{förresten har vi fått tillbaka den nu men mer om det längre fram}.
 
 
I slutet av promenaden, stannade vi till i en underbar park,
där vi blev bjudna på världens godaste glass! Tack snälla för allt gott vi blivit bjudna på idag!
 
 
 
 
 
Fina Hjo
 
 
 Syns kanske inte så bra på bilden, men dem var stoora 
 
 
 
 
Triss i prinsar!
 
 
Farmor & barnbarn
 
 
Tittar ut över havet
 
 
 
 
 
Efter glassen, gick vi bort till den stora lekplatsen, där vi vart ett bra tag!
 
 
 
 
 
En ekorre skuttade omkring intill lekplatsen
 
 
 
 
Dem hade byggt ett stort utomhus-gym precis bredvid Träden runt om gav skugga och fläktade underbart i värmen! Det var inte för varmt och inte för kallt, utan precis lagom!
 
 
 
Tror Milo missförstod lite hur man skulle göra vid denhär stationen
 
 
Rickard testar arm-musklerna.
 
 
Milo skulle spela tuff och hoppa ner från plinten..
 
 
Men han fegade ur i sista sekund
 
 
Åkte hemåt runt 18:00-tiden om jag inte missminner mig. På vägen hem åkte vi förbi en gård, där Rickard hade bott när han var liten! Efter en stunds åkande, tröttnade Milton på att åka bil, och satte igång att skrika.. Så vart inget annat att göra än o stanna.. 
Vi körde in på en liten väg, o jag & Milton gick ut på en liten promenad.. Vart fullt med lupiner där(!), alltså verkligen ett högt hav av dem! Och det var verkligen såå fint att gå där!! Älskade sommar, varför blev du så kort?!
 
Bilden är dock lånad från google, då jag glömde fota! Men såhär fint var det {om inte finare}. 
 
 
När han äntligen somnat, och vi kunde fortsätta hemåt igen, blev det McDonalds till kvällsmat! Perfekt, då Milo älskar pommes, så då vet man att han verkligen äter! Och sedan kan han somna i bilen, så vi bara kan bära in honom sovandes till sin säng, utan att behöva tänka på att han skulle behöva äta något först osv..
 
 
 
Väl hemma vid 20:00, hade jag & Rickard lite uppesittarkväll / myskväll Gick ändå inte att sova i värmen! {förra sommaren hade vi måånga för varma för att sova- nätter..
Denna sommaren, - vart det endast idag}!
Men vi hade det i alla fall jättemysigt! Poppade popcorn och kikade på Allsång på Skansen, haha, enda till halv ett på natten, trots att han skulle upp och jobba dagen efter, och jag ta hand om barnen när dem vaknar - vid ca 05:30! Men det var ju en så fin och mysig sommarkväll, så verkligen ingen av oss ville sova bort den!
 
 
 
Dagen efter försov vi oss till 07:15 {Rickard börjar jobba 06:50, samt har 30 minuters bilfärd till jobbet}
Men det är en annan historia!
Mamma.
2015-08-31 @ 19:16:15

Vart låg havet, vid Vättern. 😀😀Kramisar.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0