Lämnat 2 av katterna hos en familj i Töreboda (Onsdag 30/7)!

 
Idag var dagen med stort D här! Wendela & Alexius (våran äldsta, samt en av de nya katterna) skulle flytta! Wendela har vi haft i ca 6 år nu, och hon har alltid varit favoriten bland alla våra katter.. MEN, i samband med att vi flyttade, ballade hon ur.. (katter gillar inte att flytta). Och började protestera genom att kissa precis ÖVER ALLT!! Alltså det finns inget värre än kattpiss, då det luktar så fruktansvärt starkt!! Och det sitter kvar i kläderna trots att du tvättat dem 100 gånger! Möbler och hela hemmet blir förstört!
Detta resulterade i att vi fick stänga in henne i badrummet, för det går liksom inte att bo så! Ska man lägga sig och sova så har katten varit där och kissat, ska man klä på sig så stinker dem nytvättade kläderna kattpiss osv.
Det jag drömde om, var ju en katt som får gå fritt i hela hemmet, hoppar upp och myser med en i soffan när man ska se på tv osv Såå efter ett tag när jag hittade en annons på 2 syskon (2 år gamla), båda kastrerade/steriliserade, och båda svart/vita (vilket är min favoritfärg på katter), tänkte jag att kanske, kanske kan den drömmen gå i uppfyllelse nu.. Och 2st = dubbel kärlek! 
 
Dock blev det inte riktigt så.. Hankatten (som är kastrerad) reagerade på Wendela och började kissa revir precis över allt han med! Eller revir var det väl kanske inte, eftersom han är kastrerad, utan han kissade stoora pölar precis ÖVER ALLT, för att protestera på flytten och den nya damen på hans nya revir! Jag gav det en chans, dem har fått vara tillsammans och lärt känna varandra, och därmed också blivit riktigt bra kompisar! Så är numera tillsammans precis hela tiden och oskiljaktiga! Dock upphörde inte kissandet, så nu var jag less!!! Vet inte hur många stora svarta sopsäckar jag fyllt med ner-pissade saker!! Hur mycket som blivit förstört pga dem!! Tänker på Milo också.. Alla hans filtar, leksaker och sängkläder som blivit kissade på (har haft stängt till hans rum, men de rentvättade sängkläderna osv ligger ju i våran garderob, och där kan katterna ta sig in). Så nu hade vi inte bara en, utan två katter i badrummet!
Och hur tror ni det känns att ha sina älskade katter, instängda i ens badrum.. Det stank ve och fasa när man öppnade dörren dit! Hela badrummet var äckligt! Man skyndade sig att borsta tänderna och sen sprang man typ ut därifrån! Alltså så ska det inte vara!! Ingen i familjen mådde bra av detta (varken vi eller katterna)! Så när jag kom på att jag kunde slänga ut dem på annons, en annan familj svarade att dem kunde ta katterna (jag berättade aldrig om kissandet, för då hade ju ingen velat ha dem), och vi nu lämnat bort dem, så var det som en stor tung sten släppte från mig!!
ÄNTLIGEN kan vi börja öppna upp alla stängda dörrar, skrubba bort allt intorkat gammalt kiss, göra rent & fräscht i badrummet osv! Börja leva ett normalt liv igen! Känns såååååå skönt att dem är borta, men ändå har det bra!!! (dem kunde inte ha fått komma till en bättre, kärleksfullare familj)!
 
Och det bästa av allt.. Vi har nu en svart/vit katt, som inte kissar någon annan stans än på sin toalett, och myser med oss i soffan när vi ser på tv

NOVA
 
Emma
2014-09-18 @ 20:50:42

Hej zandra :) Hoppas allt är bra med er, att ni inte kom förbi då i töreboda ;) Jag bor ju där :) haha. Vi får ses snart var väldigt längesen nu, kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0