Norrköping/Kolmårdens camping (Fredag 5/9)!

För er som inte vet, så är mitt stora hjärta sjukskriven just nu. Jobbnarkoman som han varit större delen av sitt liv har nu satt sina spår! Och han har kortfattat - "gått in i väggen", som dem så fint kallar det på "svenska"
 
Hur som helst, han kände att han behövde komma bort! Så på torsdagen ringde han mig (han var på ett ärende i stan), och sa att jag skulle packa en väska, för imorgon kommer vi att åka iväg på en överraskning under helgen!
 
Åkte runt 11 på fredagen.
 
 
Påväg! (Underbart väder hade vi med)!
 
 
På vägen upp mot Norrköping() stannade vi och åt mat på Burger King (Ingen favorit om ni frågar mig, men det var den enda hamburgerrestaurangen vi kunde hitta just då). (Jag är alltid mest sugen på hamburgare när vi ska äta ute, tihi).
 
Burger King hade en hoppborg utanför
 
 
 
 
 
Efteråt åkte vi vidare till Kolmårdens camping!
 
 
 
 
Väl där parkerade vi husvagnen (som jag glömde skriva att vi hade med oss), fixade lite och så. Sen gick vi och köpte oss var sin glass, tog en promenad och kikade runt på campingen
Riktigt stor var den!
 
Gick ända bort till badplatsen (fortfarande sommarväder ute - så man kunde gå i t-shirt osv, men tror det hade vart lite för kallt att bada i September).
 
Till höger ser ni vart vi hade husvagnen (Längst ut närmast lekplatsen). Tänkte att det är ju perfekt, då Felicia & Milo kan vara där och leka, också kan man ha uppsikt från husvagnen.
Till vänster ser ni badplatsen som vi gick till under våran promenad
 
 
 
Fanns en liten sandlåda, samt rutschkana där nere vid vattnet som Milo åkte i. Pappa R & Milo gick ner till vattnet och ut på bryggan osv. (Men tyvärr glömde jag kameran i husvagnen när vi var där).
Så visar 2 stycken från när vi var nere vid hamnen istället:
 
Hamnen är inringat med blått. Och vi bodde som sagt vid den röda lilla ringen, så det var väldigt nära oss
 
 
Fanns tydligen många fina stenar där nere vid hamnen. Då båda mina killar plockade för fullt
 
 
 
 
En annan sak som var med i överraskningen (och som jag först inte hade en aning om), var att han hade bestämt denna resa tillsammans med mina föräldrar! Utan att jag fick reda på något av nån!!
Schysst liksom!
 
 
Dock är det väldigt bra när man åker flera, för då kan man t.ex. dela på boendekostnaderna på campingen osv! (Vi sov ju allihopa i våran husvagn (eller ah, mamma & pappa låg i "förtältet"), och man betalar ju endast för husvagnsplatsen)! Alltså behöver man bara betala halva priset när man är 2 familjer
 
Förr samåkte vi även alltid, och delade på bensinkostnaderna också (eller rättare sagt så, skulle mina föräldrar åka iväg på något roligt - så hänkade vi på, och åkte snål-skjuts dit)! Men sedan Milo kom får vi tyvärr inte plats i en normal bil längre, allihopa! Jaja..
 
Huuur som helst Så åkte vi alltså i förväg, och dem satte sig i bilen så fort pappa slutat jobbet på fredagen och åkte upp.
Så fort dem kommit fram till campingen, åkte vi och handlade lite mat till kvällen tillsammans, på ICA Delfinen 
 
Våran bil, husvagn och för-tält
 
 
På kvällen när Milo lagt sig, satt vi utanför husvagnen allihopa - grillade korv & bara pratade och njöt av semestern. Ända till klockan blev lite för mycket. I morgon bitti bär det av mot Kolmården!
 
 
I solnedgången:
 
Dags för sten-plockning ännu en gång
 
 
Gladfisen



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0