Uppdatering?

Hur gick det med min dagliga uppdatering?
 
Ja, det har ni ju troligen redan märkt!
 
 
Jag blir så ledsen bara!!
VILL så gärna blogga/skriva dagbok VARJE DAG!! Men jag hinner inte ens 1/3 av allt jag vill.!
Tiden bara rusar fram och jag hinner inte med!! Det är hela tiden så mycket saker som måste göras/så mycket saker som händer - att det känns som att jag bara går upp, stressar stressar stressar, lägger mig..
Oftast går jag upp 05:30 och håller igång hela tiden ända till ca 02:00 på natten! DÅ lägger jag mig! Jag hinner inte sova.. Och när jag väl ligger där i sängen är det så många tankar, att jag springer upp varannan sekund för att skriva upp allt som måste göras, så att det inte glöms av! Min "Att göra lista" (som jag skriver en NY VARJE DAG) är typ 3 A4-sidor lång!!
 
 
Kan hända att jag har för stora krav på mig själv Och att en av mina största nackdelar är att jag helt enkelt inte kan prioritera, utan vill hinna med ALLT!! Och det GÅR liksom inte!! Som inte nog med det är jag en perfektionist, och ingenting av det jag gör - kan jag göra halvdant - utan det måste vara till 100% för att jag ska bli nöjd! Jag pushar mig själv så hårt, att jag snart kommer trilla ihop om jag inte slutar!
 
Som inte nog med det, ska vi ha en bebis till nu också, mitt upp i allt! Hela graviditeten och tankarna på förlossningen tar kål på mig! Och tiden efter.. Kommer ju inte bli mindre stressigt precis..
 
 
Jag vet att jag kanske borde söka hjälp.. Jag menar, så som jag stressar NU, också SKA man (enligt dagens samhälle) ha ett heltids-jobb också!! Alltså bara tanken gör mig helt kall-svettig och svimfärdig och jag känner bara - JAG ORKAR INTE!!!
 
Jag är så stressad och mår så pass dåligt, att jag inte ens har tid/ork att träffa mina vänner längre!!
OM jag trycker in ett jobb i allt detta, när jag mår som jag mår också, då kollapsar jag!!!  

 
Nu kanske ni tycker att jag kan ju börja med att ta bort bloggen, så är det ett "krav" mindre.. Men saken är bara den, att bloggen och skrivandet är EN av de få saker som får mig att må bra! Jag får ur mig saker genom mitt skrivande..
Det är precis som att när man skriver om känslor osv, så fastnar det på "pappret", och lämnar mina tunga axlar något kilo lättare i alla fall (för stunden, sen byggs det på allt eftersom igen). 
Men så även fast jag inte hinner med bloggen - som jag känner att jag hade velat/behövt, så finns den ändå där eller vad man ska säga..
 
Alltså det är så svårt att beskriva, jag finner inga ord.. Allt är bara så jobbigt just nu 
Vet inte varför jag skriver ut detta, då det är ganska så privat.. Men ville bara berätta varför det dröjer så mellan inläggen..
Mamsen
2014-12-12 @ 19:16:15

Hej pluttonge. Sluta stressa planera efter behag. Ta inte på dig mer än du pallrar med. Sköt om dig och njut istället av graviditeten, det sista,det kan va skönt bara det. Det kanske dröjer till nästa graviditet ( får vi hoppas) även om du är söt med din lilla plutmage. Det är verkligen skönt också. Samtidigt som du inte hinner njuta något sen när Milton kommer. Städning tar aldrig slut!!!!! Så njut nu och ta vara på er tills den andra tittar ut. Kram på er.

Desirée Larsen
2014-12-15 @ 18:17:38
URL: http://larsensliv.se

Du har vunnit här: http://hjartebarnsmamman.se/2014/12/07/adventskalender-lucka-2/ :)

Beatrice, mamma till Robin och Jennifer
2014-12-16 @ 12:33:31
URL: http://blogg.loppi.se/mamabeatrice

Har du sett att du vunnit en tävling hos

http://hjartebarnsmamman.se/2014/12/07/adventskalender-lucka-2/

:)

Mamma igen
2014-12-23 @ 23:36:03

Vad har du vunnit här???




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0