Vårdcentralen / Milo (Onsdag 4/9)!

 
Dagen började med att jag vaknade 9, och då hade Milo fortfarande inte vaknat för att vela ha mat :S {han åt senaste målet vid 02:00, som skrivet i inlägget innan}. {Han brukar som sagt äta ca var 3:e timma på natten}.
Tog upp han för att byta blöja.. Och då bara väller det ut {spya}!! Alltså som en vuxen som har magsjuka typ!! Helt sjukt!! Hela mitt täcke + kuddar, hela älsklingens täcke {som låg i sängen bredvid {alltså inte Rickard, utan hans täcke, haha}} + kuddar, hela min morgonrock, mitt hår osv var fullt av spyor! Slet av mig morgonrocken och då bara droppade det och rann över hela magen, uäk! Fick ärligt talat panik, hur kunde en sådan liten spy så mycket?! Ringde storgråtandes älsklingen och bad han komma hem.
 
Tänkte ringa BVC, men självklart har dem endast telefontid mellan 8-9! Så fick ringa vårdcentralen.
Berättade att han knappt ätit någonting, spytt sådanna mängder osv.
Hon skrev upp det i hans journaler, sedan sa hon att om han inte ville ha mat, var det viktigt att vi gav honom vatten på sked, så han fick i sig vätska! Också vara uppmärksamma på att han kissade! Fick han feber, inte kissat på länge eller verkade slö på något sätt, skulle vi åka in!
 
Älsklingen åkte tillbaka till jobbet och jag satte igång en tvättmaskin med nerspydd tvätt :p
Resten av dagen ägnade jag åt min lilla älskling <3 Försökte få han att äta/dricka, lekte och gosade <3

 
Bjuder på några bilder på mina sovande prinsar, som jag inte visat ännu, tagna den 10:e augusti:
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0