Inlägg: Onsdag 19/6! + MVC (Torsdag 20/6)!

I slutet av graviditeten hann jag aldrig publicera klart alla skrivna dagboksinlägg, innan Milo kom.. Så jag tänkte att jag laddar dem nu, då jag gärna vill ha med dem i min blogg, så man kan se tillbaka på dem vid nästa graviditet osv ;)

 

Onsdag 19/6:

 

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Bjuder på en gammal bild på mig & älsklingen. Kärlek på Valborg! <3
 
 
Mått dåligt hela dagen.. Magen har varit stenhård {alltså konstant} + gjort ont i övre delen av magen! Trött, hängig, frusen och allmän feberkänsla {utan feber tror jag, har ju ingen termometer, gah} {Dock kan jag tillägga att i publicerandets stund den 19/10, så har vi införskaffat termometer ;) Både en klassisk som man tar i rumpan {som vi fick utav Rickards mamma, tack!}, och en som man tar i örat, från 0 månader {köpte den sist vi var i Ullared, för 399kr eller något sådant!}}.
 
I stort sett bara legat hela dagen :( Förutom en massa telefonsamtal {tidsbokning på MVC- order av förlossningen.. Gick inte att nå dem, då deras telefonkö var full- så man skulle återkomma nästliggande vardag, suck! Fick ringa vårdcentralen för att kolla om dem kunde skicka mig vidare.. Men likadant där- kö! Så fick knappa in mitt telefonnummer också skulle dem ringa upp. En evighets väntan! När jag väl pratat med dem, skulle hon skicka iväg ett meddelande till MVC, och be någon därifrån ringa upp mig under dagen.. Ännu en evighets väntan på ett X antal timmar, men slutligen ringde min barnmorska upp strax efter 16:00! {började ringa kl 9 denna dag, suck!}}.. I morgon är det dags att mäta blodtrycket på MVC igen..
 

 

Torsdag 20/6:

 

Eftersom våran bil är på lagning, kunde vi inte göra som vanligt vid MVC-besök.. Hade tid 13:30, men som tur var slutade älsklingen redan 13:45 idag, pga att det är midsommar imorgon! :D Så han behövde "endast" ta ca 55 minuter ledigt! 12:50 åkte han hem från jobbet, hämtade upp mig ca 13:10, också åkte vi in till stan igen! Älsklingen släppte bara av mig på MVC idag, för han var tvungen att uträtta några ärenden medans!

 
 
Fick börja med att gå och lägga mig på britsen.. Efter en stunds avkoppling mätte hon blodtrycket 120/80, såhär bra har du aldrig haft innan utbrister hon :D
 

- Kan du resa dig sakta sakta upp..

 

Jag sätter mig försiktigt upp och vi mäter blodtrycket igen.. Men VIPS så är undertrycketuppe på 90 igen! :S

 

Hon ville därför ringa förlossningen ännu en gång för att rådfråga med dem..

Har en tid på måndag igen {torsdag idag}, men hon visste inte om dem ville vänta "så länge", eller om jag skulle komma in redan under helgen igen..

Så hon skulle ringa dem senare {hon hade ett möte nu}, och sen ringa upp mig om det var så att dem ville att jag skulle komma in tidigare! Annars skulle jag åka in direkt om jag blev sämre, samt återkomma på måndagen för ny mätning!

 

Blev upphämtad utav älsklingen efter en liten stunds väntan i skuggan <3 Så åkte vi till Willys för att handla lite! :) Blev midsommar-mat, gottit till helgen + lite andra nödvändigheter :)

 

Väl hemma hos oss blev det middag- grillad kyckling {färdigköpt} + potatissallad till, mums! Satt ute i det fina vädret och åt <3 Skönt med riktig mat + sällskap utav finaste så tidigt på dagen {15:00}! :)

 

Efter maten blev det faktiskt bara avkoppling! :o <3 Satt bakom mitt paraply och läste en tidning {Gravid} + solade benen samtidigt^^ Älsklingen klippte gräset, hehe.

Men efter bara en kort stund blev det alldeles för varmt för min smak {graviditeten}, så då gick vi in! Fikade + vilade i soffan bara.. Mår ju fortfarande inte speciellt bra, så tillät mig faktiskt detta!

 

Lite senare på kvällen vid 19:30 tog vi en mysig kvällspromenad tillsammans {+ Lucifer såklart}!! <3 :D

Var en sådan fin sommar-kväll !! <3 Solen sken, men samtidigt var det precis lagom "svalt", med tanke på klockan. Man varken frös eller svettades, utan allting var bara helt perfekt! <3

 

 
Kunde bara inte gå in efteråt, utan la mig på en filt ute med massa kuddar, och bara låg där och njöt + dagdrömde i nästan 2 timmar, haha. Vid 21:30 gick jag in och trodde då att älsklingen sov som en stock för länge sedan.. Men han var vaken! :D {satt & kollade på tv:n}. Blev att vi poppade lite popcorn och kikade lite på Bergs talkshow eller vad det nu heter :D Mys! <3 Vid 22:30 var det jag som sa, nu går vi och lägger oss, jag är såå trött! ;) haha.

 
Utsikten från våran tvättstuga.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0