MVC / Pingstkyrkans second hand med älsklingen (Tisdag 4/6)!

MVC idag klockan 13:30.
Hämtade upp älsklingen på jobbet som vanligt innan..
Våran barnmorska var sjuk {alltså man ska ha en och samma under hela graviditeten(!), men vi har haft våran 2 gånger! Och samanlagt har vi haft 5st olika!}. Jaja. Hon vi hade idag var i alla fall jättebra! :)
 
Vi pratade bland annat lite om mitt blodtryck.. Har ju väldigt högt blodtryck {men det var fortfarande inte sjukligt högt som hon beskrev det på skalan, haha, utan jag låg högst upp, precis på gränsen, men ändå var jag inom det "normala", så länge det inte höjde sig ännu mer, så att säga}.
Har vart lite orolig över hur det blir när det väl är dags för förlossning, eftersom blodtrycket då stiger! Men då sa hon att jag inte behövde oroa mig för det, då dem hade koll på blodtrycket där, och skulle det bli jättehögt så fanns det blodtryckssänkande där..
 
Sen fick jag även svar på att jag har fått bäckenbotten-besvär eller vad man ska kalla det.. Alltså att jag får svåra smärtor utav att bäckenbotten luckras upp.. En slags foglossning..
Fick en lista på lite saker jag ska tänka på.. Som att inte gå för långt, inte ta för långa kliv, sitta ner när jag klär på mig/tar på & av skorna, ställer ner båda benen i backen innan jag kliver ur bilen, haha, och likadant när jag ska resa mig från sängen- att jag inte bara kliver upp hux flux, haha.
 
Så kände hon hur bebis låg, och h*n låg fortfarande med huvudet ner :)

Efter MVC {14:30} åkte jag till mamma, för att vänta på att älsklingen skulle sluta 16:15.
Där blev det 2st temackor, saftvattenmelon <3 och en strutglass till fika :9
Fick även med mig en massa saker hem :)
 
*En liten solros {Felicia hade fått en på skolan, och nu när den börjat gro, fick hon ta med sig den hem! Och då bestämde dem sig för att dem skulle sätta den i min trädgård :) }.
*Skott från en inomhusblomma.
*En stoor clown i porslin. {Tänker mig denna på hyllan längst upp i barnrummet}.
 
 
 
*En leksaksspis till liten.
*7st glas som rymmer en ½ liter!
*Samarin {mot halsbränna, pga graviditeten}. Fick några stycken av mamma, tack! <3
*Baby-walkie talkie! :D
 
Det är inte exakt dem, men hittade ingen annan bild på google.
 
 
Mamma & Felicia hjälpte mig att bära ut det till bilen, också åkte jag och hämtade upp älsklingen.
Blev även världens gladaste då jag fick med mig honom till second hand! :D <3 Dock hade Röda korset hunnit stänga, så vi åkte faktiskt till Pingstkyrkans second hand {länge sen}! ;)
 
Men först mat-handling på Willys!
 
Väl på second hand hittade vi:
 
En skinnfåtölj i skinn {snurrfåtölj}.
Älsklingen sitter alltid i fåtölj då han spelar tv-spel! {för att komma närmare tv:n}. Men innan denna hade vi endast en korgstol, haha. {Inte så bekvämt med andra ord}. Så när han hittade denna för endast 50kr blev han jätteglad!^^ Och jag håller med, den är verkligen jätteskön! Tänker mig även att jag kan sitta och amma i denna! ;)  
 
Bilden är lånad från google. Våran ser inte exakt ut så, den är mer beige, och mycket snyggare ;)
 
 
Sen så hittade vi även en barnmatstol! :D Inte för att det är aktuellt riktigt än, men när man får ge endast 40kr, ja, då får man liksom passa på ;)
 
 
Sist men inte minst hittade jag även ett påslakan till bebis :) Hade snålt med det, så blev riktigt glad då jag hittade detta söta för 10kr:
 
Påslakan till bebis :)
 
 
Efter second hand, åkte vi bara och hämtade ut ett paket som väntade på mig också, i G-hem. Det var bebis flees-overall som jag beställt för presentkortet, som jag fick som tack, efter ett samarbete med ett företag här på bloggen. :D
 
Fick ett presentkort värde 500kr. Valde denna fleesoverall i lite större storlek till bebis. Ordinarie pris 399kr! :) 
 
 
Äntligen hemma vid 18:30! Då kokade vi nudlar, som vi tog till den varma färdiggrillade kycklingen, som vi köpte på Willys :9 Skulle sitta ute och äta, men hann inte ut fören solen gått ner bakom träden, så vart rätt kallt ;p
 
Efter maten åkte älsklingen till garaget och jag planterade inomhus-blomman jag fick utav mamma idag + satte ner solrosen i landet! :)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0