Alla hjärtans dag, Massa nya kläder från Jonna, Shopping m.m. (Fredag 15/2)!

Igår {torsdag 14/2} var det Alla hjärtans dag! Älsklingen kom hem med finaste/godaste bakelserna efter jobbet^^ <3
 
En rosa prinsess-tårta med ett hjärta på + ett vanilj-hjärta {med blåbär innuti} {som visst råkade ätas upp innan fotot togs, haha}.
 
 
Och utav familjen fick jag denna fina ljuslykta:
 
Tack! <3
 

 
I onsdags fick jag en klädstång utav älsklingen :D <3 Han stannade kvar på hobbyn på kvällen och gjorde den:
 
Dock är stången alldeles för tjock, så man får lixom trycka på plastgaljarna {det enda som "passar"} med all kraft man har, och sen är det istort sett omöjligt att få loss galjen igen, haha. Så han ska göra en smalare stång bara nästa vecka! {Eller rättare sagt TVÅ stycken stänger, då själva ställningen är så hög, att vi tänkte göra en två-vånings-klädstång ;) hihi}. Just nu hänger mina mysbyxor där {+ några luvtröjor}, men kommer att ändra om såfort vi fixat klädställningen.
 

Idag {fredag} fick jag pallra mig upp för att åka in till stan 06:00! {kommer inte in till stan om jag inte åker med Rickard på morgonen, då vi endast har en bil just nu}. Mamma var ledig idag och lillasyster har sportlov, så vi åt frukost ihop 8:30 :) Seen har jag fåttsjukt mycket kläder {och lite saker} utav Jonna på mammas jobb {hon har ränsat hemma hos sig ;) }. Alltså jag skojjar inte när jag säger att hela storarummet var fullt med stoora sopsäckar, flyttlådor & kassar! xD
Så detta är vad jag ägnat denna dagen åt hemma hos familjen- att gå igenom allt ;D Höll på i ett X antal timmar med att bara plocka upp allt och lägga i olika högar på golvet :D Tänkte faktiskt ta kort på alla nya kläder, men när jag kommit till kort tusen typ gav jag upp, hehe. Så ni får helt enkelt se dem när jag har dem på mig sen istället ;p {Måste bli bättre på att fota dagens outfit}..
 
Senare tog vi en promenad med Lucifer, innan vi åkte vidare mot stan.. Jag hade en kupong, där jag fick en gratis valfri body från märket newbie på Kappahl ! :) Så löste in den, och bodyn som fick följa med hem var denna:
 
Egentligen gillar jag färgglada barnkläder med fina mönster. Men märket newbie {som var det jag fick välja på} var väldigt neutralt.. Så slutligen valde jag denna, i storlek 56! :)
 
 
Seen vidare till second hand en jättesnabbis för att lämna av kläderna jag ej ville behålla från Jonna.. Men sprang faktiskt in typ 2 sek och kikade på bebiskläderna^^ Tur var väl det, för hittade 2st små plagg som fick följa med mig hem :)
 
En vit body med texten Gullunge från Lundmyr of Sweden <3 i storlek 62, 10kr!
{Lundmyr of Sweden är ett av mina favoritmärken, trots att dem är väldigt neutrala^^ }. {Har även 2st bodysar med texten "Älskling" hemma <3 }. 
 
 
Och en lite varmare flees-mössa :) 5kr!
 
 
Och sist men inte minst åkte vi till Mössebergsbagaren och köpte semlor, tihi^^ :9 
Dessa fikades hemma hos familjen, och sen vid 14:45 kom älsklingen och hämtade upp mig igen.
Blev en sväng till Willys för att handla upp inför helgen innan hemgång också. Till middag lyxade jag till det och köpte plockmat i lösvikt: pastasallad med någon röra, kräftor, ananas osv, yammi! :9 Dyrt, men ack så gott!! Åt tillsammans och senare på kvällen kröp vi ner under filten i soffan och kikade på Ullared 0:) <3 Bloggade och sedan blev det sängen 23:30. Underbar dag - med massa nya saker, sällskap, shopping & god mat! =)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0