Måndag!

Hej!:)
Så var det ny vecka, med nya tag! O inte vilken vecka som helst, för till helgen FLYTTAR VI!
Vi kommer antagligen börja flytta redan på fredag eftermiddag, vilket innebär att jag har tisdag, onsdag o torsdag kvar på mig att fixa allt!;p O det som inte hinns med, får vi helt enkelt ta med oss, också får jag fortsätta ränsningen där! Men man vill ju lixom inte dra med all skit till nya hemmet(!), så kämpar verkligen på här, hehe.

Kom dock inte upp fören halv tolv/tolv, för blir så sjukt seg när jag håller igång konstant ända in på natten (brukar lägga mig vid två-tiden). Men vill inte lägga mig när det går som bäst, och man verkligen ser att det händer något! Då är det lixom lika bra att köra på! Hehe. Vrida tillbaka dygnet ska jag göra så fort jag satt min fot i nya lägenheten!

Hur som helst, frukost + bloggade om söndagen, gick en långpromenad med hunden, vattnade blommorna o fikade, hann även köra 3 maskiner tvätt under dagens lopp.

Fortsatte med ränsningen av bokhyllorna/böckerna, o fick ännu en stoor påse ivägslängd. Så nu har jag endast en halv hylla kvar i den vita bokhyllan i storarummet:) 

Lagade middag, fick bli något snabbt, valde spagetti & biff + champinjoner till.

Seen efter maten vid 19.30, började jag med min walk in closet!;)
Började med att gå ett varv o slänga ner allt på golvet som jag inte kommer använda igen.
Sen började jag med tex alla dragkedje-tröjor, ränsade ur dem, sen tog jag alla luvtröjor, ränsade ur dem, sen alla stickade tröjor, ränsade ur dem osv osv.


Under ränsningen. Här höll jag tex på med dragkedje-tröjorna. Sorterade blandannat upp dem i färg-skalor o ränsade ur.

Kan inte spara alls mycket kläder, eftersom jag kommer ha vanliga garderober:(


Släng-högen. (Tog bort lite som jag inte ville ha med på bilden. Därav det svarta;p ).


Man kan inte se hur mycket kläder det egentligen är bara på ett kort! Eftersom man inte kan se höjden eller vad man ska säga. Men om man visar galjarna så kanske man anar att det är lite mer än vad man trodde iallafall;p Dock ligger ju dessa på hög också, men ni kan ju jämföra lite med dammsugaren som står upp bredvid, och den är rätt stor/hög!;p


Nu behöver jag ju inte klaga över att jag inte har några galjar iallafall(a), hehe.


Har gått igenom lite mer än hälften av min walk in closet nu kanske, och utav det sparade jag hälften & slängde hälften typ! Blir ju några sopsäckar om man säger så;p


Dessa tog älsklingen med sig till second hands insamling imorse (+ att vi redan lämnat av en sopsäck till med kläder i veckan). O fler lär det ju bli!



Dessa vill jag spara.. Åh, måste ränsa IGEN sen i lägenheten! Eftersom jag, som skrivet innan, endast gått igenom halva min walk in closet än så länge! Så lär ju vilja spara typ lika mkt kläder till(a).


Nepp, nog tjatat om kläd-rensningen i detta inlägg;p hehe.

Kort från dagen;


Hmm, vad finns här i? - ÅH, WOW, MAT! x9
(Lucifers hundmat ligger ju löst där i, ska egentligen vara ett lock på;p ).



När jag var klar för dagen, låg demhär 2 sötnosarna redan och sov, som vanligt!^^ <3
Fotografen Madeliene ♥
2011-09-27 @ 16:57:41
URL: http://freakingouttotally.blogg.se/

sv: tack så mycket! <3

Denise
2011-09-28 @ 02:58:53
URL: http://www.niiisan.myshowroom.se

sv; ja jag älskar också pälsvästar :D de är så sköna o mysiga!

Marran
2011-09-28 @ 10:22:01
URL: http://tvjournalistjavisst.blogg.se/

Tycker du är otroligt duktig ang flytten! Du och killen borde unna er lite lyx när ni är färdiga, det förtjänar ni.



Ett tips, släng inte kläderna utan lämna in dem till second hand, eller till någon hjälp organisation. Då kommer kläderna komma till användning så du behöver inte känna att de är helt slut




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0