Måndag!

Hej bloggen!:)
Då var det en ny vecka med nya tag, inklusive ett nytt liv då (har ju flyttat nu) ;) Känns bra!:)

*Har vänt tillbaka dygnet, så nu går jag upp ca 7 varje morgon!:D
*På torsdag börjar mitt första grupp-träningspass, sen blir det till att komma igång med träningen på egen hand också + försöka äta bra! Kroppen ska äntligen trimmas!;D Hehe.
*Nu när jag bor såhär blir det till att fixa sig varje dag! Känner mig som en helt ny människa!:D
*Det är rent o fräscht över allt! xD Bara kul stök av alla flyttlådor, som bara väntar på att få inredas osv. :D
*Jag har mat-affären precis utanför dörren, så nu behöver jag inte längre vänta på mat tills älsklingen kommer hem från jobbet osv. :D

Så ja, just nu känns det jättebra!:D <3

Idag (måndag) gick jag upp vid 7. Klädde på mig, fräschade till mig o käkade frulle. Älsklingen var ledig idag:D <3 Så vi åkte till Torbjörntorp med Lucifer, så han fick springa av sig rejält nu efter en helg med flytt o inte allt för mycket lång-promenader.

Väl hemma igen satte vi igång här:
Han flyttade runt möbler dit jag ville ha dem, haha, fixade igång bredbandet, boxern o tv:n (fast den krångla, då vi fått fel kanaler än vad vi skulle ha), ringde en massa samtal osv.
Jag började hänga upp/vika in alla våra kläder. Höll på hela dagen ända till 20.30, men hann ändå inte klart!(a). Är mer kläder kvar än vad jag trodde, trots att jag ränsat så mycket, hehe. Har redan fyllt min nya "walk in closet"(a), a kallar den för de(a), det är en stoor garderob som man går in i, med klädstänger på båda sidorna o hyllor både uppe (o snart nere). O sen har jag endast mina kläder o skor där inne, så då tycker jag faktiskt att man kan kalla det för en walk in closet?(a). Sen har jag även snart fyllt våra stoora sovrumsgarderober (med mest mina kläder(a), hehe), o ska nu snart börja fylla alla garderober i hallen också, hehe. Nepp, blir att ränsa ännu mera! Har redan en säck bredvid mig när jag hänger upp/viker in alla kläderna, som jag slänger i lite plagg i då o då, för att senare ge den till second hand.
Bilder kommer när jag är färdig med alla kläderna!;)

Blev dock 3 pauser under dagen. Den 1:a för fika, den 2:a för att rasta hunden o den 3:e för middag. Älsklingen köpte med sig thailändsk mat hem till mig idag (han åt upp maten som blev över från igår), så jag kunde hålla på o fixa så mycket som möjligt, utan att behöva ställa sig o laga mat, diska osv:) <3 Dock blir det till att börja med det nu igen, för har typ levt på snabbmat det sista för att hinna flytta så mycket som möjligt.

Vid 20.30 blev det till att hoppa in i duschen för storrengöring! Var klar lagom till 21.30 då älsklingen kom hem från tonår som började idag. Jag ska försöka vara med även på det härdanefter!

Tänkte jag skulle visa lite bilder från nya lägenheten, hur den ser ut just nu!;) Dem är tagna igår (söndag), då vi äntligen flyttat hit alla saker! Så vi har inte hunnit packa upp något ännu i stort sett! Då kanske ni förstår vad jag har framför mig;D Hehe.


Hallen.





Storarummet.



Sovrummet (våran dubbelsäng är där under någonstans ;p ).



I duschen!



Katterna har just nu sin matplats på köksbordet, för att inte Lucifer ska äta upp den! Måste hittas en ny plats snarast! Haha.



Balkongen var det enda stället som var tomt (eftersom det regnade på natten), hehe. Den ser dock pytteliten ut på kortet, mycket större i verkligheten!


Det var dem enda rummen jag fick kort på, sen dog kameran. Har ju även matsal, kök, min walk in closet, badrum osv. Men det kommer att komma upp kort här allt efter som:)




Lucifer är lycklig över att få vara med mer nu^^ <3 (förut fick han ju mest vara ute själv hela dagarna).
Här ligger han o myser i soffan med husse som spelar tv-spel^^ <3
O sen, behöver jag ens nämna att han älskar balkongen^^ Där kan han gå ut o svalka sig om han tycker det är för varmt inne, o sen sitter han o kikar på alla som går förbi^^


Får ta kort på våran utsikt någon gång! Riktigt fin! Har två från gårkvällen jag kan visa:)

Bor som sagt ganska högt upp (på 4:e våningen) ;)



Blev lite bättre när man zoomade in. Här är våran utsikt från balkongen på kvällen:)


Klockan 23.30 blev det sängen så man orkar upp tidigt dagen efter!
Då är det bland annat gynekolog-undersökning som står på schemat (alla 23-åringar kollas för livmodercancer), usch! Puss



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0