Måndag & Tisdag!

Hej bloggen!
Kände inte för att blogga igår. Inte idag heller egentligen.. Men jag gör det ändå, för att senare inte endast minnas dem bra sakerna, utan även dem jobbiga!

Just nu är mitt liv helt upp & ner! Bär på så mycket tankar så mitt huvud sprängs snart, och jag har gått med huvudvärk hela dagen!

Vi skulle lixom flytta till ett stoort hus på landet, med stoor trädgård osv.
Men det var föör dyrt för oss, eftersom vi vill ha ladugård, kor, grisar, höns, verkstad, betesmark.. Ja, you now! 
Men så om vi ska kunna bo så, så måste vi ju spara, och helt plötsligt så ska vi flytta till en mindre lägenhet, utan trädgård, och utan tillgång till att kunna ha några djur alls i princip! Min hjärna hinner lixom inte med.. ;P


Och nej, vi kan inte bo i ett litet mindre hus så länge, för det kostar mer än lägenhet iallafall, och då sparar vi inte lika mycket pengar, så vi fortare kan komma iväg till vårat drömhus!



Sen är det dethär med mopsen(a). Hitta ju en nu som jag fick ner priset som sjutton på. Har tjatat på älsklingen länge nu (eller länge & länge, 3 gånger, hahaha. Han är inte så svår att övertala;P Och sen visste ju han att jag velat ha en sen läänge tillbaka, bara inte haft någon möjlighet så innan), och nu när han väl gett med sig och sagt att jag får köpa en, ja då börjar min ångest komma krypande istället;P
Visst, jag fick ner den massor i pris, MEN, det är ändå så pass mycket pengar, att ALLT jag jobbat ihop SAMANLAGT på City Gross under min tid där, får gå till endast själva hunden då. Och då har jag ju bara hunden som sagt! Sen tillkommer ju flera veterinär-kostnader eftersom hon är valp, och ska ju dit jätteofta i början. + att jag måste ju kunna köpa alla saker till henne, + att jag inte kan köpa något nytt till nya lägenheten då, och det vill man ju- nytt & fräscht lixom! Sen behöver vi var sin cykel om vi ska kunna ta oss fram i stan, sen har min bil gått sönder- så behöver fixa den, annars kommer jag ju lixom ingenstans, och sen ska vi till Ullared på söndag och då vill man ju också kunna köpa lite nya inredningsprylar osv. Alla räkningar.. Sen all MAT! Vi har ju inga pengar att köpa mat till oss själva om jag köper upp denna + nästa månads lön (25 sep) på en gång! Sen får man ju inte nästa lön fören den 25 oktober, som då ska räcka för november månad(!), så är ju ett tag man ska klara sig helt pank då;P
Såå, så ligger det till.
Men jag ska iallafall fortsätta att hålla ögonen öppna, och hittar jag en mops för en lite billigare peng- så slår jag till DIREKT! Men nästan 20 000kr funkar lixom inte i dagsläget när jag inte har något jobb, och vi behöver en massa i och med flytten, och vi behöver mat, och vi skulle spara pengar, hehe. Men som sagt, att HA henne fixar jag galant, kostar ju inte shortan med endast mat, saker och veterinärbesök.. Men det är själva HUNDEN som satte stopp! Men jag ger inte upp hoppet än, och drömmer om att en mops läggs ut för omplacering, eller att någon inte kan ha kvar den- så hemmet är viktigare än pengarna typ! Ja, du fattar;P Läggs ju typ ut 100 sånna annonser/dag! Små som stora hundar. Men självklart ingen mops:(
Jaja, nu lämnar jag detta ämne!;P


Var ju på lägenhetsvisning igår också. Hade typ redan innan vi åkte och kollade, bestämt oss för den vid berget! Så vi sa till mäklaren att vi paxar den, så ingen annan kunde ta den!
Nuu, efter mycket tänkande, och titt på den andra lägenheten (kollade ju på 2st i måndags), så har vi ångrat oss! GROVT! Haha. Så nu vill vi verkligen INTE ha den på berget som vi paxat. Utan den andra! Som kanske inte finns kvar nu!!! Så har även ont i magen över det! Men vi ska träffa mäklaren imorgon som tur är, så då är det bara att hoppas på att den finns kvar!! Pinsamt, han blir säkert trött på oss för att vi är så veliga, haha.

Jaja. Berättar mer om lägenheterna imorgon, eller iövermorgon typ, då vi vet lite mer..

Men som sagt, det är mycket nu, och även fast det verkar som att jag har koll, så kan jag ju säga att: jag hela denhär dagen bara tänkt och bestämt detta om mopsen. Så i början av denna dag hade jag ingen aning om hur jag ville göra- om jag skulle köpa henne ändå eller inte. Så mest bara legat i sängen, vart hos mamma, vart på promenad med Lucifer, och tänkt, gråtit, tänkt, tänkt, gråtit, tänkt. Ja you name it;) Så det har ju inte vart lätt kan jag ju säga!;P Men nu har jag iallafall kommit fram till detta angående henne. 
Men så har i slutet av denna dag kunnat lägga tankarna på lägenheterna istället. Och tur var väl de, eftersom vi så grovt har ångrat oss nu tack vare det! Om vi inte hunnit tänka igenom det, hade det kanske blivit helt fel!
Nu kanske det blir det ändå, men jag hoppas hoppas hoppas som sagt.. 

 
Gud vad mycket text det blir! Men jag måste få skriva av mig känner jag, och detta är ju min blogg och mina tankar så! Stick or stay lixom;P Vet att det hade vart roligare med kort, men det kommer framöver, promise!


Tog iallafall tag i och dammsög + torkade golven på nere-våningen igår (måndag).



Man vill ju ha fräscht på golvet lixom;p Dock har jag övervåningen kvar, som jag egentligen skulle ha tagit idag, men så blev ju inte fallet.. Suck! Kan inte allt bara fixa sig, så man slipper gå och ha ont i magen över alla frågor utan svar! Och kan fokusera på det viktiga just nu istället!
Kom just på att jag måste ju egentligen duscha ikväll också.. F*n! Ja det blir ju inte av nu! Suck!
Ska ju bort imorn (träffa mäklaren som jag skrev, + titta på en annan lägenhet som vi nog inte vill ha men man kan ju kolla iaf;P ). Så hinner ju inte duscha på morgonen egentligen.. Gah, jaja, I-landsproblem..

Köpte ett par skor/stövlar idag förresten!=) Eftersom jag framöver måste ge mig ut även i regn för att rasta hunden (nu får han gå ut själv om det regnar, hehe), behöver jag något vattentätt på fötterna;P Vill inte gå omkring i klumpiga gummistövlar, och kan inte ha gympadojjer som läcker in. Så då köpte jag dessa:



Perfekta att gå i när det regnar eller är blött ute, så man slipper bli blöt om fötterna, utan att dem blir klumpiga som stövlar! Och sen är dem ju svarta, vilket passar till allt! 80kr på lidl;)

Nu är det bara "snygga" och hela regnkläder som saknas;P Ska kolla om jag hittar det i Ullared på söndag!

Nu blir det sängen (klockan är snart halv ett- klockslaget på inlägget stämmer inte), ska bara kissa hunden o lite så! Hörs imorgon
!:) Puss Zandra.
Ida [ f l a v o u r e d . b l o g g . s e ]
2011-08-31 @ 15:53:31
URL: http://flavoured.blogg.se/

Gillar du tävlingar? Kika då in i min blogg där du just nu har chansen att vinna bland annat: en Freebra, smink ifrån märket MAC, Zumba DVD, smycken, skönhetsprodukter, iPhone skal, underkläder, elektronikprylar och en massa annat roligt!



Direktlänk: http://flavoured.blogg.se/category/tavlingar.html




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0