Tisdag 13/6! (Samt Måndag 12/6 & Fredag 9/6)!

Milton, igår natt {måndag 12/6}, när jag gick in för att kolla till barnen.
 
 
 
Bloggade aldrig om måndagen.. Men hände väl inte speciellt mycket.. Förmiddagen/eftermiddagen {fram till klockan 17:00}, såg väl i stort sett ut som den brukar göra, med förskola, hushållssysslor, lek, matlagning.. Ja, you name it! 
Efter att pappan i huset kommit hem, och vi fått i oss lite mat igen, tog jag tag i o bäddade rent alla sängar,
och Rickard byggde en duplo-låda till barnen! Jag försöker få någon slags ordning inne på deras rum, men det är ju lättare sagt än gjort! För det första, har dem så galet mycket duplo {som dem älskar att bygga med}. MEN, detta har alltså ingen given plats! Hade önskat att allt fick plats i en och samma låda(!), men vi hade ingen som var tillräckligt stor.. Slutligen fick jag ide´n, att bygga en stoor låda, som dem kunde ha under deras lekbord! Då tar den ju ingen extra plats heller 
 
Det är detta lekbord jag menar 
 
 
Från början var det mörkbrunt {det stod här när vi flyttade in}. Dem hade haft det som telefonbänk, men jag tog det som ett lekbord till barnen istället Målade äntligen det vitt för någon helg sedan, och i mitten fick det bli en stjärna. Dock är ett eller två ben lösa, så måste skruva fast dem. Hur som helst, tänkte mig en stor låda i trä, som är exakt lika stor som bordet.. Den kommer alltså att stå på golvet under bordet, och vara så pass hög/bred, att den precis går att skjuva in mellan benen.
Mätte och gjorde en ritning, och såhär blev resultatet:
 
Nu ska den bara målas vit, samt att jag ska skriva dit en text hade jag tänkt.
 

 
 
Tisdag idag då, och ännu en dag som vi fick ställa in våran lek-date som vi planerat in, med Carro & Clara. Sist så fick vi ju tid i kyrkan just den dagen, och nu har båda barnen varit lite krassliga - med täppta näsor & hosta. Så idag har Milo varit hemma ifrån förskolan.
 
Vi har "vilat" och tagit det "lugnt" hela morgonen/förmiddagen.
 
Klockan 13:40 kom Mommo & Felicia hit och överraskade! Felicia hade slutat tidigare än vanligt, och mamma var ledig, så dem hade lånat bilen och allt {pappa brukar ha den till jobbet, eftersom mamma & Felicia har gångavstånd till skola/jobb}.
Barnen vaknade precis från sin sovstund {Milo brukar inte sova middag, men idag gjorde han det, pga att han inte var helt piggelin som sagt}.
  
Så fort dem kom, började Mommo med maten, då vi bestämde oss för att äta ihop. Blev korvstroganoff & ris. Själv kickade jag igång en diskmaskin under tiden.
Vid 14:00 kom Rickard hem - överraskning det med! {Fast han hade haft så ont i magen på jobbet, att han åkte hem för att vila}. Och vila gjorde han! Tror han sov från klockan 14:00 ända till 17:30 typ!
Jag, Milo, Milton, Mommo & Felicia satt ute på altanen och åt :)
 
 
Efter maten, satte jag igång och målade klart första lagret {på vägg nr 2} inne på den inglasade altanen/verandan.
 
 
Har troligen inte ens fått med när jag målade första väggen.. Men då såg det ut såhär i alla fall:
 
 
När vi flyttade hit var den röd. Hann aldrig göra iordning den, första sommaren vi bodde här. Men nu har jag alltså äntligen börjat ta tag i den! 
Har dock ganska mycket jobb framför mig med den.. Med tanke på hur den ser ut:
 
 
 
 
Hoppas ni vill följa med mig när jag gör iordning den!
 
 
Medans jag målade, hjälpte mamma mig med att putsa alla verandans fönster!
 
Blev verkligen sådan enorm skillnad! Tack för hjälpen!
 
 
Barnen {Milo, Milton & Felicia} lekte på studsmattan m.m. ett bra tag, och det var såå skönt att kunna få lite gjort! Så tack Felicia för att du är världens snällaste när du leker med killarna!
När dem åkte hemåt vid 17:50, gick vi in för att äta kvällsmat. Rickard la barnen vid 19:30, och då gick jag ut under tiden, för att måla klart det som var kvar på väggen. Tog även tag i och målade första lagret på barnens nya duplo-låda, när jag ändå var i farten.
 
 

 
 
Blev aldrig att jag bloggade i fredags. Men blev ändå lite bilder tagna. Så tänkte att jag kunde visa dem här, istället för ett äldre inlägg som jag brukar.
 
 
Fredag 9/6!
 
Barnen kiknade av skratt, när dem fick upp pappa på studsmattan!
 
 
 
 
 
Bästa stunden! När mitt stora hjärta kommer hem från jobbet på fredagen, och man vet att man har hela helgen framför sig! Denna helg kickade vi igång med att åka till F-by så fort han slutat, och köpte upp en massa gott inför helgen! Tillbehör till kycklingwraps & tacos {som blev fredagens middag}, godis osv.

Fredagsmiddag: Tacos eller Kycklingwraps.
 
 
Resten av dagen/kvällen var Johan & Andreas Y här. Dem var ute i garaget och mekade med bilar, och barnen var väl lite var stans {ute, i garaget, inne hos mig..}.
 
 
Trevlig helg! Kram Zandra
Mamma
2017-06-19 @ 09:33:53

Check👍😘




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0