Sveriges nationaldag (Tisdag 6/6)!

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Sveriges nationaldag 2016.
 
 
Idag vart det alltså Sveriges nationaldag, och Rickard var ledig igen!
Vi brukar alltid fira det med att åka till Sommarland, som då öppnar för säsongen!
Men i år, bestämde vi oss för att skippa Sommarlandskort.. Blir första sommaren på många många år, som vi inte kommer att åka dit!
Känns ändå helt okej, då vi i stort sett endast åker dit för att sola & bada! Och det kan vi lika gärna göra här hemma nu! Sen har vi så mycket annat som vi vill göra! Så känns ändå inte som att det hade hunnits med!
 
Jaja, blev i alla fall bara att vi var hemma och fixade och donade! Riktigt skönt! Älskar när hela familjen är ledig och samlad!
 
Vädret har varit helt lagom {så pass att man kan gå i tunn tröja utan att frysa, samt uppehåll <3 }! Älskar sånt väder när man bara är hemma och pysslar, för då behöver man inte känna press på att vara ute hela tiden {vilket jag gör om det är sol och 30 grader varmt}! Då måste man ju liksom "ta till vara på det fina vädret". Helst sola & bada, då det blir för varmt för att orka göra något annat, och man får verkligen ingenting gjort! Förr älskade jag det, och låg o pressade i stort sett hela somrarna! Men nu blir jag mest stressad av det, och njuter inte det minsta, ligger bara och tänker på alla måsten som väntar, haha.
 
Fast regn är inte kul! Då "kan man ju inte vara ute" alls på samma sätt, och barnen blir rastlösa... Ne, lagom är bäst! MEN när man väl åker ut under semestern sen - DÅ vill jag ha SOL & VÄRME! Hahaha.


Jaja. Idag har jag i alla fall hunnit med att tvätta 3 maskiner tvätt, dammsugit och torkat golven i hallen, köket och trappan! Såå skönt! Bara vardagsrummet + extrarummet, badrummet + "tvättstugan/sminkrummet", sovrummet och barnens rum kvar då.
 
Rickard har fortsatt med tak-bygget, och barnen har mest varit ute och lekt.
 
Lisette ringde på förmiddagen också! Så himla kul, inte pratat med henne på 8år!! Så blev en liten uppdate där på någon timma
 
Bild lånad från Google.
 
 
Satte igång en diskmaskin och sedan satte vi oss ute på altanen och åt middag
 
Efter maten blev det till att fortsätta med killarnas garderober.. Och nu är Miltons helt klar, och hans kläder är invikta! Alla 86:or {86/92}, och även dem flesta 92:orna, är nu bort-rensade! De flesta las i "Säljes-lådan", men blev även till att slänga en hel del slitet/trasigt/fläckigt. Nu är det 98/104 som gäller för honom, vilket var Milos storlek! Så det jag ville spara efter Milo, fick helt enkelt hoppa direkt över till Miltons garderob 
 
Bild lånad från Google.
 
 
Jaja. När det väl vart dags för fem-fikat, upptäckte vi att brödet var påväg att ta slut.. Vart även sugna på lite go-fika, Nationaldagen till ära, så vi tog en sväng till F-by, för att köpa upp lite gott :)
Slutade dock med att vi kom ut med chips istället för någon kaka/bulle 
 
Väl hemma igen stekte älsklingen ägg, som vi sedan la på mackorna Såå himla gott!
 
Bild lånad från Google.
 
 
Mumsade i oss det framför Bolibompa hela familjen, och till "efterrätt", delade vi på en stor påse dill-chips {Valde just dill, för att det skulle kännas lite somrigt i alla fall, haha}.
 
 
Bolibompa för dem små, och Youtube för den store
 
 
 

Senare på kvällen blev det bad & hårtvättning för min del.
 
 
Imorgon är det onsdag, och då ska älsklingen åka till Skövde med sin bror, för att kolla på kavaj {eller frack eller vad han nu ska ha}, till bröllopet! På eftermiddagen/kvällen har han hobby {höll tydligen på med en överraskning till bröllopet där}, så jag och barnen blir själva hemma ända till sovdags! Får se vad vi hittar på :) God natt!
 

Kram Zandra
 

 
 
Jag fortsätter rensa på datan, och hittade dessa kort, som jag inte visat på bloggen tidigare.
 
 
Onsdag 21/9-2016!
 
Hittade några fina höst-kort på barnen, tagna en helt vanlig september-dag hemma i våran trädgård :)
 
Vardagslyx, att bara kunna öppna dörren, och plocka sig ett äpple, från sina alldeles egna äppelträd!
 
 
 
 
 
 
 
Rickard byggde garage förra året. Innan det vart klart, satt alltid barnen där och lekte med sina traktorer/grävmaskiner i gruset.
 
Mamma
2017-06-09 @ 01:08:39

Det går så fort att läsa och det är så roligt att läsa inläggen. Vill bara läsa vidare. Skynda, skynda att skriva mer. Kramis till alla




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0