Danmark / Legoland (Fredag 18/7)!

Efter 1,5 timmas nattsömn, åkte vi som skrivet innan, klockan 02:00vidare mot båten som skulle ta oss över till Danmark. Stannade till för frukost på McDonalds 05:00-06:00 (hade öppet dygnet runt)! Dock började dem servera frukost först klockan 06:00, så valde en munk + kaffe latte medans jag väntade. När klockan blev 06:00 köpte jag mig en toast också 
 
 
 
Stora bält bron
 
 
FRAMME! 
 
 
Klockan var typ 11:30 eller nåt när vi kom fram(?) (öppnade 10)! Och då hade vi ändå kört non stop sen 02:00 på natten, så vart helt lagom att åka då ändå, haha. För tog ju först ca 2,5 timmar(?) från stugan vi hyrde utanför Helsingborg till båten.. Och sedan 4 timmar från det att vi gick i land i Danmark - till Legoland!
 
Familjefoto under Legoland entrén!
 
 
(Pizza-gubben är byggd av lego). Vi åt världens godaste buffé inne på Family BUFFET! Cheesez vad dyrt det var att äta där! Kostade 600kr för endast en måltid, för bara mig & Rickard! 
 
 
I stort sett ALLTING var byggt i lego! Gick där i 2 dagar och hann knappt se allt! Vart man än vänder sig! Här kommer några bilder från dagen:
 
Templet osv är byggt av lego.
 
 
Indianen är byggd av lego.
 
 
Rickard & Felicia drar sig upp i en fyr
 
 
 
 
 
 
Häxan som lutar sig över önskebrunnen är gjord av lego.
 
 
Denna enorma drake som stod vid "Colorado" är byggd av lego (allt utom vingarna).
 
 
När man åkte i karusellerna fick man se såå mycket fina/coola lego-skapelser! Dem rörde på sig, pratade osv. De flesta mycket större än oss själva! Tyvärr fick man inte ha med sig kamera i karusellerna.. (Risk för att man tappar den, och sen hinner man ju ändå inte fota i farten). I denna båt hade det dock gått, då den gick så pass sakta.. Jaja.. Den kunde jämföras med Sagoslottet på Liseberg i alla fall.. Fast allt var byggt i lego, också handlade det om pirater Ser ni hajarna som simmade omkring i vattnet? (gjorda av lego givetvis)
Fotot: Rickard, Felicia & jag längst bak. Fotograf: Mamma.
 
 
En stolt Felicia hos Prinsessorna
 
 
 
Vattenkrig! Båtarna var utrustade med vattenpistoler!
 
 
Far & son!
 
 
När vi satt och fikade, var det 2 barn som kastade i sina gossedjur i vattnet (typ en liten bäck)?! Sen kom föräldrarna, men barnen fick inte plocka upp gossedjuren igen, för det var farligt att gå ut där.. Så när dem hade åkt därifrån, plockade vi upp gossedjuren istället La dem på tork under vagnen och tvättade dem sen när vi kom hem De är figurer från Dumma mig filmen, och den ena är ganska stor! (Ni ser min hand längst till vänster)
Anonym
2014-07-28 @ 23:45:44

Skriv fortare jättekul att läsa. Kramar i massor.

JosefinsDream
2014-08-06 @ 20:07:18
URL: http://josefinsdream.blogg.se

åh va roligt det måste varit! Har aldrig varit där :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0