Torsdag 25/12!

26/09-2014. Milo 1år & 2 månader.
Hittade några kort på Milo när han äter smörgåsrån.
Kökssoffan fick vi tyvärr ställa undan, då han klättrade upp på den, och sedan vidare upp på fönsterbrädan, där han stod o vinglade och höll på att ramla ner - ett par gånger om dagen! Vi provade att skjuta ut soffan en bit, men då klättrade han upp på ryggstödet istället - och ramlade ner mellan soffan och fönsterbrädan! Suck! Och termometern som han sitter och pillar på har åkt upp på väggen nu
 
 
 
Julafton är över! Och även mycket stress har lagt sig lite. Så nu gör vi ett nytt försök igen, från och med idag
 
 
Idag har det inte hänt allt för mycket. Dagen började med sovmorgon, behövligt!
 
Åt frukost, drack morgonkaffe, klädde på oss och allt det där 
Vid 12 vart det dags för Milo att sova lite middag. Medans han sov passade jag & Rickard också på att vila lite. Han tittade på sin nya NCIS-box som han fick i julklapp, och jag fick ut två annonser (den första på en Adidas-tröja, och den andra på ett par jeans). Båda plaggen är försmå för mig.
 
När Milo vaknade vid ett, gjorde vi iordning middagen. Blev rester från igår (julskinka, rödbetssallad, sill, köttbullar, prinskorv, ägg m.m.).
 
Sen blev det till att sätta igång här:
 
*Har hunnit tvätta 3 maskiner tvätt under dagen 
 
*Rickard byggde klart skötbordet (Vi har ju redan ett på övervåningen i Miltons kommande rum, men vill även ha ett på nedervåningen, så man slipper konka upp en våning varje gång ett barn behöver byta blöja ).
(Även jobbigt att dra med sig Milo upp för alla trappor vid varje byte, sen när man blivit höggravid)!
Och lika så när bebis kommit - då kan jag inte bara lämna bebisen (eller Milo heller för den delen), ensam på en våning, medans jag går iväg med den andre och byter blöja och eventuellt kläder o grejjer. Och då ska jag helt plötsligt konka upp med TVÅ barn, varje gång någon av dem gjort något i blöjan haha. Men nu slipper jag det, då Rickard som sagt byggt ett på nedervåningen nu också! (står i lekrummet).
 
*Jag har vikt in en massa torr nytvättad tvätt
 
*Milo & pappa R gick ner till ladugården för att slänga skräp (kartonger & julpapper från igår). Då passade dem även på att vara ute en stund och leka i snön 
 
*Medans dem var ute passade jag på att renbädda i sovrummet 
 
Vid 19:30 vart det läggdags för Milo. Och efter att han somnat har jag fortsatt att lägga ut annonser. (Lagt ut på ett par ridbyxor (försmå), samt på ett par thermo-ridbyxor (försmå).
 
Även svarat på en massa kommentarer och meddelanden (frågor osv från intresserade).
Bestämde bland annat träff med en i Falköping imorgon (vi ska ändå handla mat då), som förhoppningsvis ska köpa mitt akvarium som jag har ute på annons, för 500kr Först var det meningen att han skulle köpa det för 800kr(!), men så hittade vi inte "taket" (alltså glasskivan som ska vara upptill), samt att det inte följer med några tillbehör alls (dem har jag sålt separat). Så då sänkte jag till 500kr pga det! Fick då napp, och det är alltså han som vi ska möta upp imorgon. (Han åker från Götene).
 
Tycker det är bra ändå! En halv tusen-lapp liksom Och vi har ju ändå ingen användning för det, utan det bara står och tar plats på vinden!
 
Nu - dags att hoppa i säng! Hörs imorgon igen! God natt!
Mamma
2014-12-26 @ 20:38:34

Hej gör dig av med vagnar också. Man behöver bara en vagn. Det kan ge lite klirr i kassan plus att v ni får plats med lite mera saker om ni inte vill ha mer plats. Kul att du börjat skriva igen. Blir det mer än en dag nu kanske. Hihi. Kramar i massor.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0