Ny säng (Måndag 25/11)! + Inlägg: Kinnekulle (Måndag 15/7)!

 
Måndag = Ny vecka med nya tag! :)

 

Idag kom älsklingen hem strax innan 18:00. Och ställer han sig och bygger en säng till oss, haha :D 

 

Jag har sett många som har sådana där höga, smarta sängar, med skåp eller lådor under. Sängen tar ju upp nästan ett helt rum, så varför inte utnyttja platsen under? ;)

 

Vi hade 4 stycken skåp ståendes i vårat förra hus.. Där vi hade sängkläder, handdukar, gardiner, dukar osv. Dessa tog vi och byggde sängen på! På det sättet fick vi både mer plats {eftersom skåpen försvinner från golvytan}, en ny säng, plus massvis utav förvaring! :D

 

{Bild lånad från Google}. Ungefär såhär ser det ut! :) Bild på våran egna säng kommer, så fort vi fått dit luckorna!
 
 
Själv har jag bland annat möblerat om lite i hallen/köket.. En hallbyrå med stora lådor är ett måste för oss! Som förvaring till mössor, vantar, halsdukar osv. Dock får vi inte plats med en i våran lilla hall.. Såå fick göra plats för våran hallbyrå i köket i stället {köket är det rum som är närmast hallen}! Den har 4 stycken stoora lådor, men det räcker tyvärr inte för alla våra ytterkläder/accessoarer. Speciellt inte nu när Milo bor här också! :p 
 
I våran nya hall, hade vi dock en pytteliten byrå {med endast en låda}.
Kom på att jag hade en byrå intill mitt sminkbord i förra huset, som tar lika stor golvyta som denna, då den är byggd på höjden i stället! :) Den har 4 stycken mellanstora lådor, vilket passade perfekt! ;) Så nu har jag alltså bytt ut våran lilla bruna byrå- med endast en låda, i hallenmot denna vita- med 4 stycken lådor! :) {Bilder kommer när hallen är färdig :) }.
 
Passade även på att rensa bland alla mina mössor! Sparade endast mina favoriter, och dem jag aldrig använder fick åka i väg till second hand!
 
*Tvättade upp Milos nya snuttefilt med Spöket Laban <3
*Duschade och gjorde mig fräsch.
 
O just det.. Milos barnvagn {liggvagnen}, har jag lyckats pajja?! :o Och det som är en Emmaljunga {som är kända för att hålla år efter år}. Hela vagnen lutar och drar åt vänster! Rickard har kollat på den, i fall det är stötdämparen eller nåt som har gett sig, men han hittar inte felet, och tror inte det går att laga!
Såå.. Vi har kollat på en ny vagn!
Dock vill inte jag ha demdär moderna som finns i butikerna just nu(!), då dem har världens sämsta hjul m.m.! Jag är ju ute och vandrar i skogen varje dag, jag går på Oplogade vägar, över stock och sten, ständigt grusvägar osv. Då kan jag inte ha små tunna hjul, eller endast 3 hjul på vagnen osv! För antingen fastnar den och kommer inte över hindren, eller så välter den i drivorna, haha. Nej jag måste ha en "Off road"-vagn, som tål lite slit och släng!! Precis som den jag hade!! <3 Stor, bred och bastant! Älskade den!! {Dock var färgen kanske inte den snyggaste, haha (mörkblå & orange)}! Men i alla fall, så vart väldigt ledsen när den gick sönder, för dem är ju inte direkt gratis heller {kollade runt på nätet, och där låg dem på runt 10 tusen}!!
 
Men tror ni inte jag har världens tur då eller?! ;D Går ut på blocket lite snabbt och kikar.. Hittar EXAKT en likadan som jag har {dock något nyare}, fast i fin ljus/beige färg!! Hon ville ha 2,5 tusen för den, men då dem flesta vill ha demdär moderna vagnarna hade hon inte fått sålt den, så hon sänkte till 1200kr!
 
Vi ringde på den, och den fanns kvar! :D :D Såå, imorgon åker vi till Skara för att titta på den {och förhoppningsvis bli med ny vagn ;D haha}.
Något som var nästan lika bra, var att hon inte var hemma fören efter 18:00, vilket gör att vi är fast i Skara {eller stan} i ca 1 timma.. Och vad kan man göra då? - Jo, gå på min favorit-second hand i Skara!! xD haha.
*Jag längtar!* <3
 
Kram Zandra

 
Inlägg:
Utflykt till Kinnekulle! (Måndag 15 juli):
 
Vet att det är jättetråkigt med sommarbilder just nu, när man försöker få julstämning(!), haha. Men här kommer lite bilder, från en sommardag, som jag inte visat upp här på bloggen ännu.
 
En sommardag vid vattnet <3 Rickard, pappa och lillasyster har gått iväg för att fiska när detta kort tas! Jag, mamma, Milo och Lucifer sitter och myser på en bänk i solen! <3
 
 
Mamma {mormor}, med lilla Milo {6 dagar gammal} i famnen^^
 
 
Jag kommer ihåg att jag var så orolig denna dag, för Milo vart så slö! Han bara sov, sov och sov! Alltså jag överdriver inte när jag säger, att han kanske var vaken max 5 minuter för att äta, och sedan somna han igen!
..
Senare fick vi ju reda på att det var för att han hade lite gulsot! Så vi blev inlagda på sjukhuset ett dygn!
 
 
Lucifer <3
 
 
6 dagar efter förlossningen, och jag har fortfarande så mycket vätska m.m. i kroppen, att jag ser ut att vara gravid i vecka 25 eller nåt, haha! {Vart tvungen att hålla mig i vagnen som stöd, rullator typ, haha, för hade såå ont att jag knappt inte kunde gå själv}!
 
 
Senare samma kväll. Milo har fått på sig pyjamasen {Mumin, köpt på klädbytardagen i Falköping, när jag var gravid} och myser i pappas famn^^ <3
 
 
Spanar in pappa ;) Ser nästan ut som att han ler ^^ <3 {6 dagar gammal}.
 
 
Titta så liten han var! Nu tar han ju upp hela babysittern och använder kudden! ;) <3
Mamma
2013-12-01 @ 01:08:31

Hejsan. Vad tiden går fort, då var inte milo stor. Roligt när bilden under kommer fram och milo är dubbelt så stor. Hihi kram och sov gott.

Mamma igen
2013-12-01 @ 01:11:31

Glömde säga att vi var på kinnekulle där på korten.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0