Axevalla marknad (Lördag 4/5) + Inlägg: Skövde med älsklingen (22/3)!

 
Jag idag. Jackan på och redo att gå.
 
Svart liten axelremsväska, NY, {fått av Sofia}.
Ljusblå höga "converse" med rosa blommor.
Jeans-tights, NYA, {fått av mamma}.
Svart lite tjockare vind-jacka {fått av Jonna}.
 
 
Varit en helt underbar dag idag! <3 Varit ute heela dagen! :)
 
Först så var det Axevalla marknad! Och jag åkte dit med mamma, pappa och syster.
 
Bilden är lånad av skaraborgslanstidning.se
 
 
Började på den lilla gårds-loppisen som alltid :) Men hittade tyvärr ingenting.
 
Väl på marknaden köpte jag bröd {5 påsar för 100kr},
 
Blommor:
en ljusrosa pelargon till köksbordet.
en vit kalanchoe till storarumsbordet.
10st penseer till trädgården.
en viol till min nya zink-kruka.
{Bilder kommer}.
 
Blev verkligen jätteglad över mina inköp :) {gav 35kr för allihopa tillsammans}!
 
Mamma bjöd på hamburgare, tack! <3
Och till efterrätt köpte hon donuts och gammaldags cocos/choklad-bollar, MUMS! :) <3
 
 
 
Väl hemma hos mig igen vid halv fyra-tiden(?)stannade familjen en stund.. Blev en rundvandring i min trädgård, hehe, och sedan passade jag på att kratta bort alla löv, i hela stora rabatten vid uteplatsen, när jag ändå hade sällskap :) {kort på min trädgård kommer att dyka upp här på bloggen framöver}.
 
Vid 17:15 åkte dem hemåt, och jag tänkte ta mig något att äta.. Men då ringer älsklingen och säger att hans pappa bjuder på pizza, så ingen ide´ att äta något! Hungrig som en varg, men bara att invänta pizzan, som kom strax innan sju!! {åt ju hamburgaren {ingen meny alltså} 14:00}! Så självklart blev jag både skakig och illamående igen! {blir alltid det, när det blir för lång mellan måltiderna, nu när jag är gravid}.
 
Men men.. Dissade det, och begav mig proppmätt ut i trädgården, direkt efter sista tuggan vid 19:00, tillsammans med älsklingen.
Han fixade med lite grövre trädgårdsjobb, medans jag tog tag i några av mina nya blommor, och nya ute-krukor, som jag fått låna utav Rickards mamma! :) Gjorde fint på trappan, och såhär blev resultatet:
 
4/5.
Först planterade jag min viol som jag köpte idag, i min nya lilla zinkkruka, som jag köpte på secondhand i torsdags {5kr}! :) Har ställt den på ena bänken, precis utanför ytterdörren, på verandan, och tänker mig en liten skylt framför, där det står Välkommen! :)
 
 
Måste ju bara få visa hur fort dessa verkligen sprider sig! När jag publicerar detta blogginlägg, är det plötsligt inte endast en viol i krukan ;) Utan nu ser den ut såhär:
 
25/5.
 
 
4/5.
Planterade några av mina nya penséer i 2st stora ute-krukor {som jag fått låna av svärmor} och ställde på trappen :)
 
Detta kort ovan är ju som skrivet taget den 4 maj! Då är det helt brunt i rabatten och på "klätterväggarna", vid verandans båda sidor!
 
Men nu när jag publicerar detta inlägg {den 25 maj}, är rabatten helt grön, och klätterväxterna tjockare! :)
 
25/5.
Inte bästa bilden.. Men här ser ni i alla fall hur penséerna har spridit sig! Och den gröna busken intill {ormbunkar} är demdär "bruna/vissna högarna" på föregående bild ;)
 
 
Planterade även ner 2st gröna växter, som jag hittade växande i en grushög vid bilen, hehe. Får väl se om dem tar sig eller inte.. {Uppdatering: Det har dem ;) }.
 
"Hittade" ett gammalt bord- bakom vedskjulet! Som jag bad Rickard bära fram, och nu har jag det som "planterar-bänk" :) {Dem gröna små buskarna på bordet, är dem jag hittade i grushögen vid bilen}. {Den stora påsen med jord, fick jag utav svärmor, samtidigt som krukorna på trappen}. :)
 
 
 
Var ute ända till 21:30, och då blev det bara in, försöka peta i sig lite mat {en apelsin} och sedan sängen på dirren, då jag mådde illa.. :( Hoppas på att må bättre när jag vaknar igen!
 

Fredag 22/3:

Idag åkte jag och älsklingen till Skövde! :) <3
Blev middag på Max, mums & mys ;)
 
 
Storhandlade mat på Maxi {då det mesta var slut hemma}.
 
 
Hittade även dem perfekta tofflorna!:
 
*Dem är varma {dun} {vilket är ett måste i vårat hem under den kalla årstiden}.
*Man spänner åt dem med en dragsko i bak, så att dem verkligen sitter kvar på fötterna!
*Dem kostade ordinarie pris: 149kr, men var nu nedsatta till 29kr. :)
 
 
Inte hemma förens 21:00 <3

 
Såg 2st nya filmer på lördagen {23/3}:
 
Nog den dåligaste film vi någonsin sett!
Betyg: 1,5 av 10.
 
 
Kort-film med Skrek {Halloween}.
Inte heller bra, om man jämför med dem andra Shrek-filmerna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0