Sjukhusbesök, Mathandling, McDonalds m.m. (Tisdag 26/2)!

"Skit-dag" igår. Så hoppades på att denna skulle bli bättre, med shopping osv! Men icke! Kom upp tidigare än vanligt, men ändå för sent! ;p Åt frukost {+ bloggade medans} och får då en rinnande känsla mellan benen Kollar efter- massvis med tjock vit gegga tillsammans med vatten. Kändes föör mycket för att vara flytningar, så bara det inte är fostervatten tänkte jag! Tänkte inte så mycket mer på det.. Utan sen kom mamma & syster hit, så åkte vi in till stan. Började med en lunch på McDonalds, för att få något i magen, mums! :) Hade lite molnande värk i nedre delen av magen, men inte så mycket mer än så. Så åkte vi till second hand, för dem hade 50% på hela butiken! :D Men hann knappt gå in genom dörren så fick jag så fruktansvärt ont!! Det liksom strålade i nedre delen av magen + tryckte på neråt och gjorde ont i underlivet! Gjorde så ont att tårarna automatiskt började rinna, och var tvungen att gå och sätta mig där inne i butiken :p Mamma tyckte vi skulle åka till MVC som låg precis intill typ, för att rådfråga dem + att någon kollade på mig. Så det var ju bara att gå ut från second hand med 50% rea, som jag hade sett fram emot att gå på såå mycket, utan att ens ha fått kolla på något! :( Eller ah, hittade en tröja i all hast, men hade ju kunnat göra såå många fler fynd!
 
Ser inte alls så fin ut på kortet! Men den är lång {så man bara kan ha tights under} och tight, och sedan har den en såndär jättestor mysig krage som hänger :)
 
 
Väl på MVC fick jag prata med en barnmorska och hon ville helst skicka upp mig till sjukhuset för en undersökning. Så sagt och gjort, 30 minuter senare befann vi oss på gynavdelningen. Han kollade så att vätskan som kommit inte var fostervatten, också undersöktes jag med ultraljud både invändigt och utvändigt. Och när det gjordes utvändigt fick jag se lilla bebisen igen^^ <3 Har växt massa på bara en månad ju! :o {då vi var på rutin-ultraljudet}. Han kunde inte se någonting iallafall, och bebisen mådde bra! <3 <3 Så jag kunde pusta ut, och mot smärtan skulle jag ta alvedon.
Skönt att veta att allting såg bra ut med bebis och så! :) <3
 
Slutligen blev det en tripp till Willys för att handla mat! Löning igår, så blev stor-shopping, så nu har vi mat här hemma igen! :)
 
Följde med mamma hem en snabb sväng {lillasyster & pappa åkte till simskolan}. Fick jättegod äppel/kola-paj med vaniljvisp :9 Också hämtade jag dricksvatten i mina dunkar^^ {vårat dricksvatten har fortfarande inte blivit bra, så det smakar jätte-illa osv}. Så hämtar alltid vatten i stan, hehe.
 
Älsklingen hämtade upp mig efter jobb, så åkte vi hem till oss vid sju. Blev lite kvällsfika och nu sitter jag här och funderar på att lägga mig.. Är helt slut efter dagens händelser, så har huvudvärk och ögonlocken börjar bli tunga! Får nog bli så, bara sätta igång en diskamskin först.. God natt! Kram



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0