Jul hemma hos Zandra!

Här kommer lite bilder på hur vi har julpyntat i år! :)
 
Vardagsrummet.
Beigea panel-gardiner med hjärtan, köpta på second hand 10:- 
Klockorna (och den röda skålen?) är efter min farmor.
De grå dukarna är en tävlingsvinst, som jag vann förra julen (var ett helt kit, så finns fler tillbehör)! :D
Julstjärnan är ny! De köpte vi på Maxi i Falköping, då dem hade erbjudandet ta 3 betala för 2.
 
 
 

I rummet bredvid vardagsrummet, placerade vi granen.
Blå gardiner med röda hyacinter, second hand.
Stjärnan har jag haft sen jag var liten :)
Kyrkan på fönsterbrädan är efter farmor.
Insynsskyddat med vackra "kristall"-löv.
 
 
 
Köket. (Kortet är taget 8:e dec, då det var snö ute)! <3
Gröna gardiner med stjärnor, second hand ;)
Löparen på bordet är efter min farmor.
Tabletterna + den svarta adventsljusstaken är från Ullared.
Adventsljusstaken i fönstret, fick jag i julklapp av min familj för några år sedan.
Den fina blomman längst till vänster på vänstra kortet, är en inflyttningspresent från Rickards föräldrar :)
 
 
 
"Hallen" / "Allrummet" uppe.
Kajsas terrarium som är längst till höger.
Golv-lampan till vänster ska inte stå där! :p 
Kom ihåg att vi fick lite saker utav Rickards syster när hon rensade en gång :) Då var bland annat dessa gardiner med! :)
 
 
 
Sovrummet.
Vita gardiner med hjärtan, fått efter farmor.
Julstjärnan skrev jag ju om ovan (Maxi, ta 3 betala för 2).
 
 
När man går upp för våran trappa (till övervåningen), finns där en glugg eller vad man ska säga. Där har jag gjort fint med en liten gran + tomte <3
Tomten har vi fått från Rickards mamma :)
Den lilla adventsgranen har jag haft sedan jag var liten <3
Julduken som granen står på är efter farmor.
Lika så ljusstaken i guld (som ej ska stå där just nu, när granen står där :p ).
 
 
 
Milos rum.
Söta jul-gardiner med nallar, hade jag på mitt rum när jag var liten <3
Duken på byrån är efter farmor.
 
 
 
Badrummet.
Tomten är ett ljus!
Lika så den röda kulan med guld-stjärnor.
Vit ängel med värmeljus på sidan, julklapp av min familj från förra året.

 
Inlägg: Dagens outfit Milo (Lördag 2/11 , Snart 4 månader gammal).
 
Vit body med röda muddar - text: LOVE, strl 68 {fått av Milos mormor & morfar i Välkommen till världen present}.
Röd/orange-randiga byxor, strl 56 {fått av Carro <3 }.

 
Vann en fin sockerburk för ett tag sedan :) Perfekt att ta fram när det är dags att bjuda på kaffe :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0