Torsdag 27/12!

Vaknade inte fören 11 idag {stängt av alarmet i sömnen typ}, SUCK!
Efter frukosten och kaffet pallrade jag mig iallafall ut och borstade hunden {fällde som jag vet inte vad, men nu är all den lösa pälsen borta igen :) }, sandade ytter-trappen {för den var endast ren isbana!}, och gick ut med reklamen {retur till mitt jobb} till uthuset.
 
Satte igång en diskmaskin och en tvättmaskin.. Diskade upp allt som inte tål maskin, och sedan började jag med middagen {hade hunnit fika en gång efter frukosten också}. Blev tacos idag, mums! :) När älsklingen kom hem vid 17:00 hjälpte han till med det sista {skar upp grönsaker} och sedan satte vi oss framför tv:n {Lycka till Charlie} och åt, mys!
 
Kände att jag åt liiite för mycket, så fick så ont i magen att jag var tvungen o gå och lägga mig en stund, haha.
Vid 18.00 gick jag ut och hjälpte älsklingen med veden..
 
Sen satte vi äntligen upp hyllor i sovrummet, och det blev såå fint! :D Glas-skivorna har stått hos hans föräldrar, och konsollerna köpte han idag efter jobbet :) Det är inte färdig-inrett där än, men har iallafall fått upp lite saker.
 
Såhär ser dem ut:
 
Väggordet Tycker om dig fick jag utav älsklingen i julklapp {överraskning} <3
Fick äntligen upp dem vackra "freds-duvorna" {typ som skydds-änglar} i porslin, ovanför våra sängar också.. En ovanför min kudde och en ovanför Rickards :) Tror jag fick dem redan när vi bodde i förra huset :o {utav Rickards mamma, när hon ränsade hemma hos sig}. Och har velat sätta upp dem sen vi flytta till lägenheten, men har inte haft någonstans att hänga dem.. Nu hänger dem på hyll-konsollerna, vilket ju blev perfekt! :D
I mitten av hyllan sitter en vit porslins-ängel, och på sidorna 2 glas-änglar med budskap.. Jag har en ängel till dotter {som jag har fått utav mamma} och älsklingen har kärlekens ängel {som han fick utav mig i julklapp förra året} <3
 
 
Närbild på älsklingens ängel :) <3
 
 
Ovanför våran säng. Synd att iphone-bilderna blir så suddiga :( Inte lika fint som i verkligheten på långa vägar! Men har fortfarande inte hittat min kamera-sladd :(
 
 
På långsidan i sovrummet.
 
 
Närbild på glas-skivan.
 
 
Väl klar med det hängde jag upp tvätten på tork och satte mig här en stund för att äta kvällsmat, läsa lite favvo-bloggar och blogga själv! Nu är klockan dock redan 00.30 {tog inte kväll fören alldeles försent, så det är inte det att jag suttit här länge!}. Men nu måste jag ändå dra mig mot sängen! Imorgon är det redan fredag! Kram
Frida Eriksson
2012-12-29 @ 14:47:29
URL: http://tacospanda.blogg.se/

Snyggt!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0