Onsdag!

Hej bloggen!
Idag vaknade jag vid halv tolv, igen! Suck! Får helt enkelt börja lägga mig tidigare än två, om jag ska orka upp tidigt dagen efter(a), haha. Jaja, får väl passa på, för imorgon är sista dagen jag kan gå upp så sent! O då kommer jag automatiskt inte orka om jag lägger mig som jag gör nu'

Hur som helst. Åt frukost o bloggade om tisdagen. Sen gick jag direkt upp på övervåningen o började ränsa ur 1:a garderoben i hallen. Där har vi typ sport-saker osv.

Höll inte på alls länge fören det var dags att åka in till stan. Älsklingen var tvungen att ha lite saker, så fick åka in med det. Passade då även på att fika hos mamma:) O sen följde hon o sis med ut en promenad med Lucifer:D Vi gick till fåraberget, o där hittade vi ett ställe där det var perfekt att släppa Lucifer så han fick springa av sig.. Det är som att släppa en tjur när man släpper han, han bara flyger iväg, sparkar bakut, o sen springer han non stop tills vi ska hem, haha. Hur som helst, sen när vi skulle gå hem, såg vi att det stod en skylt där- rastning av hundar förbjudet! Opsii, haha.

Efter promenaden var dem gulliga o följde med som sällskap när jag var tvungen att handla lite<3
Följde även med hem på middag hos dem sen:9 :)

Väl hemma hos mig igen vid 18.45, satte jag igång direkt, o fortsatte med dendära garderoben i hallen.

FÖRE:

Garderob 1 i hallen på övervåningen; Bara inslängt, så proppfullt de kan bli, en massa sport-prylar typ (tex inlines, skateboard, skridskor, slalom-pjäxor, längdskids-pjäxor, tennis-racket, bedminton-racket, brännbolls-saker, volleyboll-nät + volleyboll, bandy-klubbor o bollar, fotbollskor + fotbollar, ridkläder, häst-saker så som schabrak, täcken, benlindor, grimskaft, longerlina osv, fiske-saker, sovsäckar, luftmadrasser.. Osv osv).


Sorterade upp i högar:
*slänga.
*spara hos Rickards föräldrar (dem har ju liite mer plats, eftersom dem bor på landet;p ).
*ge till Felicia (min syster).
*spara i våran nya källare.
*skänka till second hand.
osv.

Vid 22.30 var jag klar!:)


Haha, snyggt med olika tapeter inne i garderoben x) Har suttit kvar sedan förra ägaren bodde här(a).


Och ja, det är mus-bajs som ligger på golvet där inne;p


Dem har antagligen haft deras vinter-förvaring där inne (läs: i våra pjäxor osv!), för som ni ser trilla de ur en massa nötter när jag vände upp och ner på dem, hahaha.


Äckligt jag vet(!), så på ett sätt ska det faktiskt bli skönt att få bo helt fräscht för en gång skull!
Men ändå så är det ju såå värt det, att ha lite husdjur för att få bo på landet;D hehe<3


Dock är det ju inte så fräscht att ta på sig en sånhär sko igen, när det låg både en massa ludd, bajs, nötter, intorkat kiss osv i o utanpå + att dem är sönderbitna lite här o var..
Så dem förstör ju väldigt mycket:( Är ju lixom inte bara denhär skon dem har varit i, utan
överallt!
Älsklingens längdåknings-pjäxa btw;p


Ni kan ju fatta hur skönt det är att få ränsa ut här(!), o slippa ställa tillbaka allt igen, så det ser likadant ut efter en vecka igen, hehe.


Lillen var självklart med o röjjde^^
(Wendela också givetvis, men av någon konstig anledning är det mest det lilla monstret som kommer med på bild(a). Men det brukar väl bli så, likandant när någon får en bebis, då är det ju oftast inte mamman man fokuserar på tex, hehe). (Nu är ju inte Wendela mamma, men ni fattar vad jag menar;p ). 



Nyfiken i en strut, o alltid på hugget;p



Såhär ser det ut hemma just nu typ. Massa säckar o påsar över allt, me olika lappar på. På vissa står det Felicia, på andra står det Rickards föräldrar, på andra second hand osv osv.
I dessa 2 har jag tex slängt sånna saker som jag inte vill ska komma ut. Kan vara allt från papper med personnummer o adresser, kläder med mammas gamla logga på, till minnen.
Som tex en sång-bok som jag fått av min mormor & morfar. Vill inte ha kvar sångboken för man kan inte spara på allt, men samtidigt är det mitt bara mitt minne av dem, så vill inte att någon annan ska ha tillgång till den boken<3 Sen har jag självklart sparat andra mer betydelsefulla minnen från dem tex, det var det jag menade med att: man kan inte spara på
allt!
Så därför står det "brännas upp" på dessa påsar. Älsklingens pappa eldar det i skogen.


Nepp, nu blir det ut med hunden, o sedan fortsätta här!

Sista dagen nu för imorn börjar vi flytta!!!xD
Så om jag plötsligt slutar uppdatera här på ett tag, så är det för att vi inte får vårat internet fören på måndag typ. Men då återkommer jag självklart igen, med en massa uppdate från mitt nya hem!;)

Puss så länge<3
Marran
2011-09-30 @ 13:37:53
URL: http://tvjournalistjavisst.blogg.se/

Skönt att få med sig mamma och syrran ut på promenad :)



SV:

okej jamen de är ju bra, då kommer de till användning iallafall :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0