Måndag!



Måndag = Ny vecka med nya tag!;)
Upp strax efter 7 som alltid. Satte igång en tvättmaskin det första jag gjorde. Bloggade om gårdagen m.m. till frukosten + kaffet.
Har kommit in i ännu 2 rutiner nu, som jag varit väldigt slarvig med innan;p vilket känns braa^^ Vad, tänker jag tyvär inte berätta här, hehe.
Klädde på mig o begav mig ut på långpromenad med hunden.
Väl hemma blev det fika. Medverkade i 4 tävlingar medans:)
Hängde upp den nytvättade tvätten o satte igång en ny maskin. Diskade en omgång, och tog sedan tag i Ludvigs (kanin) bur.

Älskar att ha dusch (istället för badkar som innan), när det gäller bland annat städning. Så enkelt att bara stå på golvet med rinnande vatten o skrubba, allt från burar till mattor- som man bara kan lägga ut över hela golvet! När vi hade badkar fick ju inte direkt mattan plats, så man fick skrubba en liten bit i taget, lyfta tungt över kanten, fortsätta, o hålla på! Likadant med hunden!: Kunde ju inte få i han i ett badkar, den klumpen! Men nu är det bara att gå in i rummet o spola rent han(!), klart! Så, HISS till duchen när man heter Zandra!;) <3

Jaja. Efter allt skrubb, nytt sågspån osv, vart det dags att börja med middagen! Idag gjorde jag spagetti med stuvad spenat på som pasta-sås typ, o sen köttbullar till det:)
Precis när jag ätit upp ringde älsklingen o sa att han var påväg hem, så jag skulle springa ner o möta han, så vi kunde fixa sadeln på min cykel. Så nu är den äntligen i lagom höjd, o jag kan börja cykla!:) <3
Passade på att ta med hunden ner o ut o gå med han sen.
Väl hemma igen vid ca 18.30 åkte älsklingen till tonår, o jag satte igång här hemma. 
Började med att ta ännu en omgång disk.
Seen konka jag fram strykbräda + järn, o strök alla jul-gardiner + satte upp. Gjorde fint i alla fönster med adventljusstakar o stjärnor.
Dukade av köksbordet + storarumsbordet o la på juldukar, underlägg i köket osv:)
Så nu börjar det bli jul-mysigt även här^^
När älsklingen kom hem vid 21.45, tog jag en "paus" o gick ut för att kissa hunden för natten. Sen dök jag in i duschen, skönt! Hängde upp sista maskinen med tvätt, åt lite kvällsmat snabbt, o sen sängen 00.10.
Sov 6,5 timmar efter utgången, sen 7 timmar igår natt, o nu 6,5 timma idag. 
Skulle behöva 8 timmar!! Att det ska vara så svårt:(
Puss
Jennie
2011-11-29 @ 16:12:26
URL: http://jenniemariajohansson.se

Hejsan!



Jag har just nu en tävling igång på min blogg i samarbete med Evas underkläder. Allt som behövs för att vara med och tävla är en kommentar!



Direktlänk: jenniemariajohansson.se/2011/november/valfri-vara-fran-evas-underklader.html



Hoppas du är intresserad av att tävla. Ber om ursäkt om du inte vill ha tävlingstips!



Kram!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0