Måndag 8/5!

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
 
 
 
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
7/7-2016. Kom på dem med att ha snott kakor, som dem sitter och mumsar på under bordet! Milton 1 år & 3 månader, Milo 2 år & 393 dagar
 
 
 
Ny vecka, nya tag och nya möjligheter!
 
Vart så fruktansvärt nervös idag, då jag har gått och väntat på ett viktigt telefonsamtal, från socialkontoret!
 
Förmiddagen, har i stort sett endast bestått av tvätt.. 4:a stora maskiner tvättade jag upp!
Började även att vika in torr rentvättad tvätt, och inser att jag måste ta tag i båda barnens garderober! Dem har vuxit så det knakar, och i stort sett allt är försmått! Så där ska det rensas ur, och sedan uppdateras med en storlek större hos båda!
 
Kände mig inte riktigt på topp denna dag, dels pga detdär samtalet jag väntade..
Så jag och barnen ringde till Mommo, och frågade om vi fick komma dit en stund.
Blev att vi åkte dit efter Miltons vila, och åt makaroner & bacon till middag TACK!!
 
Efter maten gick vi ut för att leka. Även Moffa som hade hunnit komma hem.
Jag hade lite ärenden i stan, så passade på att smita iväg en liten stund.
 
 
Första stoppet blev för att kolla på brudbukett!!
{Har ni inte fått någon inbjudan, så behöver ni inte vara oroliga! Inbjudningskorten skickas nämligen inte för än i slutet av denna vecka!}.
 
En äkta brudbukett ligger på ca 1000:- upp till ca 2000:-
Ett alternativ är att köpa endast blommorna, och sedan binda själv! Ett annat alternativ är att både plocka och binda själv! Och sedan finns det även oäkta, som man kan köpa långt i förväg!
 
Jag känner inte för att lägga ca 1500:- på en bukett blommor {som ändå vissnar strax därefter}! Och om man ska binda själv, så måste man ju göra det väldigt nära vigseln, för annars hinner dem ju vissna! Och det känns som att vi har att göra ändå om man säger så, så att sitta och binda en brudbukett mitt i stressen också, känns väl sådär!
Så ja, jag fastnade faktiskt för det sistnämnda {en oäkta bukett}, som man kan införskaffa redan nu, och ändå kommer att hålla sig fin, både före och efter den stora dagen! Vet att några kommer att gråta blod nu, haha, men får helt enkelt stå ut med det! Alla är vi olika, och prioriterar olika saker! För vissa kanske brudbuketten är bland det viktigaste(!), för andra - not so much! 
 
Här nedan kan ni se 2 olika Oäkta brudbuketter! Och jag tycker dem är hur fina som helst!
Skiljer sig ju lite i pris också, mot en äkta!
 
 
 
Min "dröm-bukett", får nog bli denna:
 
{Bild lånad från google. Dock äkta blommor skulle jag tro}.
 
 
Och hittade faktiskt en sådan "liknande" bukett nere på stan idag(!) {oäkta}, för 99kr!! Så då slog jag till, och brudbuketten kan nu bockas av från listan! Dock är inget hugget i sten, kanske blir det en äkta i slutändan ändå! Jag är öppen för förslag!
 
 
Vidare till Apoteket/Maxi, för att hämta ut medicin.
 
{Bild lånad från google}.
 
 
Eftersom jag har varit sämst på att blogga, har jag troligen inte fått med, att jag varit hos en läkare, och fått antidepressiva tabletter utskrivet. Mina är för behandling av depression, social fobi, posttraumatiskt stresssyndrom, tvångssyndrom och paniksyndrom.
Har tagit dem i ca 2 månader nu, och märker verkligen stor skillnad! Det är verkligen helt sjukt {och nästan lite läskigt magiskt} vad en sådan liten tablett kan göra!
 
Det kan tex vara att man har en stor fobi för att föreläsa inför klassen i skolan, säger vi.. {Nu tycker inte jag det, utan detta är alltså ett allmänt exempel}! 
Det dessa tabletter då gör, är att ta bort/dämpa nerverna! Så när man väl står där framme och förbereder sig på att man kommer bli nervös, så blir man nästan lite chockad! - Men, VARFÖR BLIR JAG INTE NERVÖS?! Jag brukar ju alltid bli det! Och VARFÖR RÅDNAR JAG INTE? Eller VARFÖR STAMMAR JAG INTE? {beroende på vad man har för problem}. 
Det är ju som att man har en jätte-fobi för ormar t.ex, också helt plötsligt kan man till och med hålla i en orm, utan att känna någon rädsla längre ;) Haha. Nee, men nästan så ju!!
Så som sagt, läskigt magiskt! 
 
Och jag som alltid varit så mån om att sminka mig innan jag kan visa mig för folk.. Helt plötsligt bryr jag mig inte längre?! Vilket dock kan vara en nackdel enligt mig, för det gör att jag nu för tiden kan gå runt hur sunkig som helst {hej förstora/hängande mjukiskläder & rufsigt oborstat hår i en bula mitt på huvudet}! Alltså, jag skrämmer ju iväg folk! Haha. 
Eller som nu när jag försöker komma i form inför bröllopet.. Också säger man till sig själv - ät inte dendär semlan! Men då säger "hjärnan" - Äh, vem orkar bry sig, njut av semlan istället! Så ja, haha.
 
 
Blev även en sväng in på mat-affären i alla fall, för lite basvaror som började ta slut där hemma.
Och sist men inte minst, åkte jag till ÖB också Blev bland annat rakhyvlar {då mina var slut}, samt body lotion med brun utan sol i.
 
{Bild lånad från google}. 32.90kr(?) på ÖB.
 
 
Hämtade upp barnen igen {som hade lekt på skolans lekplats :) }, också åkte vi hemåt för lite kvällsfika. Vid 19:30 la jag dem för natten. Kom ner igen strax innan 20:30, och då blev det bara raka vägen in i duschen! Tvätta håret, smörja in sig osv.. Hängde upp dagens maskiner med tvätt på tork, och 22:30 kom äntligen mitt stora hjärta hem från jobb! Dem hade tydligen en leverans som skulle gå imorgon, därför det blev så sent.
Pratade lite, och sedan blev det kvällsfika {apelsin + ett glas yoghurt}, samt lite läsning på några av favvo-bloggarna i sängen. Hoppas ni också hade en bra start på nya veckan! :)
 
Kram Zandra
Mamma/mommo
2017-05-11 @ 22:31:05

Nu har jag läst bägge. Nästa läsning, väntar redan. Kram på er




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0