Milo & Miltons farmor & farfar kom på besök (Lördag 28/11)!

Lånad Instagrambild.
 
 
Hej! :)
 
Lördagskvällen har börjat lida mot sitt slut {detta inlägg är skrivet lördag klockan 22:30}. Jag fryser och vill egentligen bara krypa ner i sängen, tätt tätt intill mitt stora hjärta, för att värma mig! Men eftersom jag har lovat att skärpa mig med bloggen, får jag väl sätta mig ner och skriva några rader först..
 
Hann inte mer än att komma upp imorse, så satte vi igång här.. Inga lång-frukostar här inte!
 
Började med att sortera klart bebiskläderna.. Vi hade flera stora svarta sopsäckar fulla med kläder som Milton vuxit ur! Kan ju inte spara allt! Så nu har jag rensat & sorterat där! Det mesta ska säljas på nästa klädbytardag. Det jag inte får sålt , får åka vidare till second hand sen! Men så länge förvaras dem nedvikta i kartonger, som är påskrivna och redo, till när det börjar närma sig i mars! Det enda som sparades, var dem absolut finaste plaggen {samt kläder som dem fått i presenter av sin mormor & morfar, och farmor & farfar t.ex}, till eventuellt nästkommande bebis
 
När Milo & Milton sov middag, passade jag på att sätta upp advents-stjärnor/ljusstakar i fönstren. {Har dock fortfarande några fönster kvar}. {Kort kommer när även julgardinerna osv är uppe}.
 
När det började närma sig middag, bestämde vi oss för att köpa hem färdig mat, för att slippa stå & laga, och kunna lägga den tiden & energin på renovering/städning av huset i stället
 
Tog en sväng in till by-hålan, ca 5 minuter härifrån, och köpte fryst pizza + glödlampor {till adventsstjärnorna som saknade här hemma}.
 
Valde denna!
 
 
Väl hemma igen, kom Milo & Miltons farmor & farfar på besök! Dem höll oss sällskap medans vi åt middag, också drack vi kaffe & fikade bullar! 
 
Bild lånad från Google} En vetelängd, med smak av hallon & vanilj, till oss var blev det.
 
 
Gick ut en sväng gjorde vi också, och då passade jag på att fixa granris inför julpyntet! 
 
Älsklingen fixar små-granar & granris, som jag sedan får klippa till i den storlek jag vill ha Lyxigt att bara kunna hämta på sin egen tomt!
 
 

Milo & Miltons farmor med vårat hus i bakgrunden
 
 
LillSkrot somnade så gott
 
 
Hann börja lite smått med pyntet på trappen/utanför enre´n. Men långt ifrån klar!
När det började mörkna vid strax efter 16-tiden, for dem hemåt, och vi gick in för att fika mellis, samt bada barnen efter det.
 
När vi vart klara, gick Rickard ut i verkstaden, för att fortsätta bygga på vårat skafferi. {Det skafferi som fanns här när vi flyttade hit, vart så grymt äckligt, så skulle aldrig falla mig in att ställa in mat där!}. Spindelnäten där inne vart ju större än mitt huvud! Typ. Det vart smuts & spån & mus-bajs över allt, så nej tack till att ställa in min mat där! Ägarna som bodde här innan, hade själva inte haft det som skafferi, utan ställt sina matvaror i köksskåpen bara..
 
Han byggde ett helt nytt skåp, som vi ställde in i det gamla skåpet! Nu är det bara lite små-fix kvar, samt skåpsluckor, sen har vi äntligen ett skafferi!
 
Här inne kommer vårat skafferi att vara sen! {Just nu står våra torrvaror i ett vitrinskåp}. Givetvis ska lampan bort också
 
 
Jag, Milo & Milton packade upp lite saker {ur flyttkartonger}, och fixade ny plats åt dessa, medans Rickard fixade med skafferiet.
 
Väggen mellan köket & hallen {i köket}, kändes så "tom".. Piffade upp den genom att ställa bokstäver på listen! Ursäkta skräp-påsen!
 
 
Ne nu ska jag hoppa i säng..
God natt!
 

 
 
Skulle försöka mig på att fotografera pojkarna lite {Onsdag 30/9}. Och några bra bilder fick jag allt till!
 
 
 
 
 
Mina älskade små hjärtan!
Mommo
2015-11-30 @ 16:52:55

Mommos bästa små killar. Vad söta ni är😘




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0