Kristi himmelfärdsdag (Torsdag 25/5)!

Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie Oldie
Kristi himmelfärdsdag år 2012. {Kolmården}.
 
 
Denna torsdag var det alltså Kristi himmelfärdsdag, och R var ledig!
 
Jag kan verkligen ingenting om såntdär. Så vart tvungen att googla. Och svaret på varför vi har Kristi himelfärdsdag, löd:
 
Det är den dagen då Jesus efter uppståndelsen, lämnade jorden, och fördes upp till himlen {inför elva av apostlarna}, och har firats sedan 300-talet!
{Apostel = tolv av Jesu lärjungar samt Paulus}.
 
 
Vilket underbart väder vi har fått! Riktig sommarvärme!
 
Rickard har fortsatt med att bygga tak. Han har rivit bort det gamla taket på ungefär halva huset, och nu håller han alltså på och bygger nytt.
 
Lånad bild från google.
 
 
Jag har: tvättat. Kickade igång maskinen redan på morgonen, så 2 stycken omgångar har fått hänga ute på torkvindan hela dagen. Också har jag fyllt 2 tvättställ { = 2 maskiner inomhus med.
Sen har det blivit 2 maskiner med disk, samt 2 rejäla omgångar med handdisk också!  
Vart en del, då jag varit sjuk {magen}, och kommit efter med hushållssysslorna.
 
Gett hönorna mat & vatten och plockat ägg
Till middag åt vi kalkon & stekt potatis.
 
Just det, jag rengjorde diskhon.. Alltså den var verkligen brun, och jag trodde det var rost(?) typ, och att det aldrig skulle gå bort.. Men så hällde jag i klorin i diskhon, och lät stå några timmar.. Och resultatet blev ärligt talat chockartat!! Den verkligen glänser {syns inte ett spår av det bruna} utan ser ut att vara sprillans ny igen!! Kommer definitivt göra likadant i badkar + handfat!!
 
 
 
Nu på kvällen har barnen krånglat endel.. Milo vart super-pigg av att det fortfarande vart så ljust & varmt vid läggdags, och det tog låång tid innan han somnade ikväll. Milton har istället fått en massa eksem över hela benen {började dyka upp under gårdagen}, vaknar minst en gång i halvtimman, är ledsen och säger att det är ajaj. Så nu har jag smörjt med hydrokortison, samt gett honom alvedon {brukar undvika att ge dem det, men eftersom han vaknade en gång i halvtimman av att det gjorde ont, så fick han det}, så hoppas han får sova hela natten nu! 
 

 
 
Inlägg:
Onsdag 1/6-2016!
 
Då det enda kortet jag tog idag {torsdag 25/5 2017} var på våran diskho. Så tänkte jag att jag bjuder på några bilder från förra året {som jag inte visat här på bloggen tidigare} istället. Dessa bilder är dock tagna 1 juni, så ligger en vecka före.
 
Äntligen kan man sitta utomhus och äta middag! Dock hade vi ingen altan att sitta på här {den var under uppbyggnad}.
 
 
Milton i pyjamas
 
 
Åh, syrenerna blommade!
 
 
Dagens middag - fläskfilé med egengjord klyftpotatis & gelé.
Mamma
2017-05-28 @ 11:28:56

Tack för igår👍




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Zandras Nya Dagbok

Namn: Zandra. Ålder: 28. Bor i ett hus på landet, med min Rickard 30 år {blev tillsammans februari 2003} och våra söner Milo 3 år {född 9 juli 2013} & Milton 1,5 år {född 13 april 2015}. Intressen: inredning, barnkläder, shopping, resor & utflykter, djur, matlagning m.m. Jag är utbildad djurvårdare, men är just nu mammaledig. Jag blir så glad när du lämnar en kommentar, och svarar på alla jag får! Jag gör gärna länk-byten, och ni får gärna tipsa mig om tävlingar. Varmt välkomna och hoppas ni stannar! <3 KONTAKT: [email protected]

RSS 2.0